اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در راستای حفظ و گسترش موسیقی سنتی و محلی، دهه موسیقی را در چهار شهرستان استان برگزار می‌کند.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،رشید محمودی سرپرست اداره امور هنری، سینمایی و سمعی بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت:اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در راستای حفظ و گسترش موسیقی سنتی و محلی، دهه موسیقی را در چهار شهرستان استان برگزار می‌کند.
وی افزود: بر همین اساس شب‌های موسیقی لیلاخ از سری برنامه‌های دهه موسیقی کردستان است که در شب‌های سوم و چهارم شهریور در دهگلان برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه چهار شهرستان استان مجری برگزاری دهه موسیقی کردستان هستند، عنوان کرد: برگزاری دهه موسیقی از اول شهریور تا دهم همین ماه در چهار شهرستان دیواندره، کامیاران، دهگلان و سروآباد پیش‌بینی شده است.
محمودی خاطرنشان کرد: این ویژه برنامه به مدت ۲ شب در شهرستان دهگلان، یک شب در کامیاران، ۲ شب در دیواندره و یک شب در سروآباد با حضور اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود.
سرپرست اداره امور هنری، سینمایی و سمعی بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان ذکر کرد: آواز‌های موسیقی کُردی از جمله هوره، موسیقی لیلاخ، سیاچمانه، حیران از بخش‌های موسیقی محلی و سنتی کردستان است که به تناسب هر منطقه با حضور گروه‌های محلی و فولکور آن شهرستان به اجرای برنامه خواهند پرداخت.
انتهای پیام/م

دهه موسیقی کردی در کردستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.