توانمندی‌های صنایع دستی هنرمندان شهرستان دشتی در بخش‌های عبابافی، چرم‌دوزی، گبه و گلیم، قالی، انواع سبد و حصیر به مناسبت هفته دولت ارائه شد.

توانمندی‌های صنایع دستی هنرمندان شهرستان دشتی عرضه شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالله نادری ظهر امروز در آیین افتتاح نمایشگاه صنایع دستی و چرم دوزی در فرهنگسرای شهید شهریاری خورموج باتقدیر از اداره ارشاد دشتی و کارگاه تولید چرم‌دوزی لوک اظهار داشت: هنر‌های دستی هنگام با خلقت بشر باتوجه به شرایط طبیعت و به منظور برآورده ساختن احتیاجات انسان‌ها بوجود آمد.

فرماندار دشتی افزود: صنایع دستی هم می‌تواند حالت کارگاهی و هم حالت خانگی داشته باشد و همانند صنایع کوچک قابلیت استقرار در شهر و روستا را دارد.

وی با بیان اینکه صنایع دستی بدون نیاز به فن آوری پیشرفته بیشتر متکی به تخصص‌های بومی و سنتی است خاطرنشان کرد: قسمت اعظم مواد اولیه مصرفی آن در داخل کشور قابل تهیه است.

فرماندار دشتی تصریح کرد: جای خوشحالی است که جوانی از شهرستان دشتی با ذوق و اندیشه و خلاقیت هنری به تولید آثار صنایع دستی و چرم‌دوزی مبادرت کرده و جامعه نیاز به جوانانی دارد که فرهنگ تولید را احیا می‌کنند.

نادری در بهره برداری از تالار فرهنگ و هنر خورموج گفت: این سالن کمترین هدیه به جامعه هنری شهرستان فرهنگ‌پرور دشتی است.

وی با اشاره به محدودیت‌های اعتباری در اجرای پروژه‌ها بیان کرد: با وجود کمبود اعتبارات توجه ویژه‌ای به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شده و امید با جذب اعتبارات مشکلات هنرمندان کمتر شود.

معاون اداری مالی اداره کل ارشاد بوشهر نیز بیان کرد: از حمایت و توجه فرماندار دشتی در تخصیص اعتبار به اداره ارشاد دشتی تشکر می‌شود.

جشن موسیقی و نقالی در خورموج

فرماندار دشتی در جشن موسیقی و نقالی در تالار فرهنگ و هنر خورموج به مناسبت گرامیداشت هفته دولت اظهار داشت: هنر تجلی ذوق، فکر و احساس است و هنر برای انسان‌ها در زندگیشان امری حیاتی است.

نادری شهرستان دشتی را در حوزه فرهنگ شاخص دانست و افزود: من در شهرستان‌ها و بخش‌های مختلف استان مسئولیت داشته‌ام، ولی شهرستان دشتی در حوزه فرهنگ شاخص‌ترین شهرستان است.

وی با اشاره به جایگاه نقالی در دشتی خاطرنشان کرد: نقالی هنری حماسی است که به شرح رزم‌ها، اساطیر و پهلوانان باستانی می‌پردازد و توجه خانواده‌ها به این هنر ایرانی قابل تقدیر است.

نادری با بیان اینکه موسیقی در انسان تحول ایجاد می‌کند خاطرنشان کرد: موسیقی در وجود انسان اثر مستقیم به جا می‌گذارد و تشکیل گروه موسیقی کودکان و فعالیت گسترده‌ای که در این عرصه می‌بینیم جای خوشحالی بسیار دارد.

مسئول انجمن هنر‌های نمایشی خورموج نیز بیان کرد: هنر جوشش درونی هنرمند است که از راه‌های گوناگون به ظهور می‌رسد و تنها حکومت ماندگار هنر است.

ابراهیم شاکری مطلق تصریح کرد: در دولت تدبیر و امید با حمایتی که از جامعه هنری شهرستان شد و در راس قرار گرفتن یکی از هنرمندان در مجموعه اداره ارشاد دشتی شاهد توفیقات و اتفاقات بی‌نظیری در سطح شهرستان بوده‌ایم.

وی گفت: تنها در فرهنگسرای خورموج تعداد هنرجویان رشد چند صد درصدی داشته و سال گذشته تعداد ۲۶ نفر در مسابقات بین‌المللی و ملی و ۵۶ نفر در مسابقات استانی برای شهرستان افتخار آفرینی کرده‌اند.

انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.