دومین دوره رقابت‌های بین المللی شطرنج جام آفتاب با حضور اساتید بزرگ شطرنج ۱۰ کشوردر خمین آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ؛ دومین دوره رقابت‌های بین المللی شطرنج جام آفتاب یادواره فتوای تاریخی حضرت امام خمینی (ره) با حضور شطرنج بازان ۱۰ کشور در خمین آغازشد و به مدت یک هفته در این شهر ادامه خواهد داشت.

حقدادی مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی در حاشیه این مسابقات در گفتگو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ؛  گفت: این دوره از مسابقات بین المللی که امروز آغاز شده تا جمعه نهم شهریور به میزبانی بیت تاریخی امام (ره) در خمین ادامه دارد.

حقدادی با بیان اینکه شطرنج بازان ۱۰ کشور در این مسابقات حضور دارند افزود: در مسابقات جام آفتاب ۱۵۰ ورزشکار حضور دارند که ۱۷ ورزشکار از کشور‌های دیگر هستند و ۱۳۳ ورزشکارهم از ورزشکاران کشورمان هستند.

وی با اشاره به اینکه این مسابقات در ۹ دور به روش سوئیسی برگزار خواهد شد اضافه کرد: درپایان رقابت شطرنج بازان در خمین به ۳ ورزشکار برتر جایزه به مبلغ ۶۰ میلیون تومان تعلق خواهد گرفت.

حضور ورزشکارانی از سراسر جهان در مسابقات خمین نشان دهنده امنیت کشور

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی ادامه داد: حضور ورزشکارانی از سراسر جهان در این مسابقات پاسخ کوبنده‌ای به دشمنان نظام است که سعی دارند ایران را کشوری نا امن جلوه دهند.

وی تصریح کرد: این مسابقات به مناسبت فتوای تاریخی امام راحل مبنی بر رفع محرومیت شطرنج و حضور ورزشکاران خارجی در ایران برگزار می‌شود وبه همین دلیل از اهمیت بسیاری برخوردار است.

آغاز رقابت‌های بین المللی شطرنج جام آفتاب در خمین با حضور اساتید بزرگ شطرنج ۱۰ کشور

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.