سرپرست فرمانداری آبادان گفت: از پنج میلیون نخل این شهرستان 2.5 میلیون نخل به دلیل کم آبی در حال خشک شدن هستند .

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛سیدزین العابدین موسوی سرپرست فرمانداری آبادان  در جلسه شورای اداری گفت: قبل از جنگ تحمیلی 9 میلیون اصله نخل خرما در آبادان وجود داشت که از این تعداد چهار میلیون اصله از بین رفت و آثار آنها تاکنون نمایان است.

وی ، خشک شدن نخیلات را از بی تدبیری مسئولان در زمان بسیار دور دانست و افزود: با وجود بزرگترین رودخانه های پر آب کشور در خوزستان و منطقه آبادان چرا باید نخیلات این منطقه خشک شوند این بی تدبیری مربوط به امسال نیست.

سرپرست فرمانداری آبادان ادامه داد: در بازدید میدانی از روستاهای بخش مرکزی و اروندکنار با صحنه های بسیار نامطلوب کشاورزی و دامداری این شهرستان مواجه شدیم.

موسوی افزود: مسئولان زمان زیادی برای رفع مشکلات شوری آب و بحران آب در سال های گذشته داشتند و می بایست در آن زمان برنامه ریزی منسجم انجام می شد.

وی آبرسانی از طرح غدیر به شهر آبادان را خوب ارزیابی کرد و گفت: در هفته دولت برای آبرسانی از آب غدیر اقدامات خوبی انجام شده است.

سرپرست فرمانداری آبادان در بخشی از سخنانش گفت: آیین نامه ها، بخشنامه و قوانین و مقررات منطقه آزاد اروند در محدوده آبادان باید اجرایی شود و دستگاههای اجرایی باید طبق قوانین منطقه اروند عمل کنند.

موسوی با بیان اینکه دستگاههای اجرایی در آبادان نباید وابسته به سرزمین اصلی باشند افزود: دستگاههای اجرایی بر اساس قوانین مناطق آزاد باید کار اجرایی خود را انجام دهند.

وی از انباشت کالا در گمرک آبادان انتقاد کرد و گفت: هیچ کالایی نباید در انبارهای بندر معطل بماند و باید روند صادرات و واردات در این منطقه رونق پیدا کند.

حجت الاسلام علی ابراهیم پور امام جمعه آبادان نیز در این نشست ضمن گرامیداشت هفته دولت گفت: دوران مدیریت شهیدان رجایی و باهنر دوران کوچکی بود اما بهترین الگو برای حاکمیت در جامعه اسلامی است.

وی با بیان اینکه مسئولان ساده زیستی و خدمات رسانی به مردم در کارنامه خود داشته باشند، افزود: ظرفیت های زیادی برای حل مشکلات مردم در آبادان وجود دارد و مسئولان باید از این ظرفیت ها نهایت استفاده را بکنند.

امام جمعه آبادان گفت: مردم ولایت مدار و معتقد به امیرالمومنین(ع) هستند و سختی ها تحمل می کنند بنا بر این نباید از ولایت مداری مردم سوء استفاده کرد.

حجت الاسلام ابراهیم پور، دیدار چهره به چهره مسئولان با مردم را لازم و ضروری دانست و افزود: مسئولان به بهانه هفته دولت در بین مردم حضور یابند و مسایل و مشکلات آنها را از نزدیک رصد کنند.

وی از حضور کمرنگ برخی از مسئولان در نماز جمعه آبادان انتقاد کرد و گفت: تنها 2درصد مسئولان دستگاههای اجرایی آبادان در نماز جمعه شرکت می کنند.

ادیب مهاوی بخشدار اروندکنار نیز در این نشست با اشاره به اجرای ۱۳ میلیارد ریال پروژه‌های عمران شهری در این بخش گفت: طرح‌های عمرانی نیز در سطح دهیاری‌های این بخش نیز با اعتباری بالغ بر ۱۹ میلیارد ریال از محل ارزش افزوده در زمینه روکش آسفالت معابر روستایی، لایروبی انهار و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام اجرا شده است.

وی افزود: نظارت مستمر بر توزیع آب تانکر‌های آبرسان و احداث سکو‌ها ویژه مخازن آب در سطح ۵۲ روستا و بازدید‌های میدانی، رصد موارد و مسایل اجتماعی به خصوص پی گیری مصوبات شورا‌ها، برگزاری جلسات با صیادان، گمرک و بندر از اولویت‌های کاری در بخشداری اروندکنار است.

انتهای پیام / د

وضعیت کشاورزی و نخیلات  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.