به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تقیزاده معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در پنجمین کمیسیون ایمنی راه ها تصریح کرد: با بهرهبرداری ۸ کیلومتر باقیمانده از قزوین به رشت و احداث کلیه کنارگذرها مشکل ایمنی ما حل نشده و تلفات ما کاهش نیافته و حتی افزایش خواهد یافت .
معاون وزیر توضیح داد: تنها موضوع مهم توسعه حمل و نقل همگانی خصوصا ریلی و تغییر رفتار مردم از خودرو شخصی به حمل و نقل همگانی است که البته واقعی سازی قیمت سوخت همزمان با توسعه حمل و نقل همگانی و افزایش علائم و دوربین ها از راهکارهای بسیار مهم است.
تقی زاده افزود: این موضوع تحت عنوان "نقشه راه بهبود ایمنی جادههای کشور" که سال گذشته به دستور معاون اول محترم رییس جمهور تهیه گردید در حال طرح در هیئت دولت و اخذ مصوبه است.
معاون حمل و نقل گفت: پایش دوربینهای کنترل سرعت، اموزش ترافیک و در کنار آن اعمال قانون و گرفتن مشاور ایمنی برای استان از مهمترین راهکارها میباشد که در این صورت شاهد تغییر تلفات جادهای خواهیم بود.
تقیزاده با بیان اینکه بیشترین سوانح تصادفات را در ۳۰ کیلومتری مبادی ورودی شهرها اتفاق میافتد افزود: با اعمال قانون و افزایش دوربینهای ثبت تخلفات از میزان تصادفات در این مناطق میتوان کاست.
انتهای پیام/