از لندکروز گرانقیمتی که با «آبروی پلیس» برخورد کرد تا سیلی نماینده مجلس به صورت ناجا+تصاویرمردم هنوز به یاد دارند فیلمی که چند ماه قبل در شبکه‌های اجتماعی نشر یافت و نشان می‌داد که یک دختر بدحجاب، چطور مأمور پلیس گشت ارشاد را هنگام انجام وظیفه قانونی‌اش، «بیشرف» خطاب کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،روز جمعه گذشته فیلمی در شبکه‌های اجتماعی نشر یافت که در آن یک فرد عادی به بهانه واژگون شدن خودروی لندکروز گرانقیمت خود، مشغول ضرب و شتم یک مأمور پلیس راهور است. [۱]

خبرهای رسیده حاکی از آن است که این رخداد در استان فارس و در یکی از جاده‌های این استان وقوع یافته است.

اگرچه مقامات پلیس استان فارس اعلام کرده‌اند که فرد ضارب شناسایی شده و اقدامات برای دستگیری او در جریان است اما سؤالی که افکار عمومی را به شدت درگیر کرده اینست که یک فرد عادی چطور می‌تواند مأمور حافظ قانون و امنیت کشور را در صحنه جرم خود، به بدترین شکل ممکن مورد ضرب و شتم و اهانت قرار دهد!؟

فضای روانی ذهن او چگونه بوده که هیچ مجازات و تقاصی در قبال این رفتار سفیهانه متصور نبوده و احساس کرده که هزینه ضرب و شتم مأمور پلیس در حد و توان تحمل او و شاید پول‌هایش خواهد بود!؟

این رخداد تأسف‌آور اما دارای پیشینه‌هایی است که اگر بهتر در آنها تدقیق شود؛ روشن می‌شود که ضرب و شتم شدن مأمور پلیس راهور، نتیجه همان پیشینه‌هاست که اگر رخ نمی‌دادند اکنون شاهد پایمال شدن آبروی پلیس کشورمان و مأموران خدوم ناجا نبودیم.

*روزی که به ناجا گفتند: «بیشرف»!
مردم و افکار عمومی کشور هنوز به یاد دارند فیلمی که چند ماه قبل در شبکه‌های اجتماعی نشر یافت و نشان می‌داد که یک دختر بدحجاب، چطور مأمور پلیس گشت ارشاد را هنگام انجام وظیفه قانونی‌اش، «بیشرف» خطاب کرد و مرتکب ضرب و شتم مأمورین نیز می‌شود.

این رفتار سوء و غیر متمدنانه اما از سوی مقامات پلیس و قوه قضائیه با واکنش در خور توجهی مواجه نشد و نه تنها مواجه نشد بلکه عده کثیری از چهره‌ها و رسانه‌های جریان سیاسی خاص، به حمایت از این رفتار غیر متمدنانه نیز پرداختند.

در این زمینه حتی یکی از نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس خواستار عذرخواهی نیروی انتظامی از آن خانم و توبیخ مأموران حاضر در فیلم شد [۲]، احمد مازنی، دیگر نماینده اصلاح‌طلب مجلس تأکید کرد که این رفتار پلیس! قابل تأیید نیست و باید آموزش‌های لازم در این زمینه‌ها به ناجا داده شود [۳] و محمدرضا عارف نیز طی اظهاراتی نوشت: نهادهایی که خود را متولی ارشاد مردم می‌دانند هنوز به تغییر در رویکردهای فرهنگی باور ندارند و به حاکمیت چوب و چماق در ارشاد! مردم اعتقاد دارند! [۴]

همان روزها برخی محافل تحلیلی از این گفتند که این فرایند به حیثیت پلیس لطماتی جدی وارد کرده است و می‌رود تا سبب‌ساز مشکلات بیشتری علیه پلیس کشور نیز بشود...

*شهدای مماشات با اشرار در خیابان پاسداران
ماجرای اغتشاش خیابان پاسداران نیز از پرونده‌های قابل تأملی است که باید در ربط و ارتباط آن به رخدادهای تلخ این روزها علیه پلیس، اندیشید. رخدادی مربوط به اغتشاش دراویش گنابادی در زمستان سال گذشته که اگرچه پلیس یگان ویژه با تمام امکانات در صحنه آن حضور داشت، اما به ناگاه خبر رسید که ۵ نیروی پلیس و بسیجی در این رخداد به شهادت رسیده‌اند اما اصطلاحاً یک تیر هم از لوله تفنگ پلیس خارج نشده است. و جان مأموران حفظ نشد.

این رخداد و عدم اجازه مأموران یگان ویژه برای برخورد جدی با اوباش مسلح، ‌ تا آنجا محل تأمل بود که عده زیادی از آگاهان کشور به آن واکنش نشان دادند و حتی یکی از روزنامه‌ها در صبح روز تشییع تلخ شهدای پلیس در خیابان پاسداران این تیتر را در صفحه نخست خود منتشر کرد: شهدای مماشات با اشرار...[۵]

از لندکروز گرانقیمتی که با «آبروی پلیس» برخورد کرد تا سیلی نماینده مجلس به صورت ناجا+تصاویر

*فرمانده پلیس تهران و اوباش تهدید کننده ناجا؛ دور میز مذاکره!
در همان روزهای اغتشاش خیابان پاسداران اما اتفاق بد دیگری هم رخ داد که جز بازی با حیثیت پلیس؛ نام دیگری نمی‌توان بر آن گذاشت.

مردم در روزهای ابتدایی اخبار مربوط به اغتشاشات خیابان گلستان هفتم، فیلمی را دیده بودند که در آن یک فرد منتسب با دراویش، با سیبیل‌های از بناگوش در رفته! در حال تهدید مأموران پلیس است و با گردن کلفتی اوباش‌گونه خود فرماندهان ارشد ناجا را خطاب قرار می‌دهد که مخاطب من شماها هستید...

این فرد که در حین اغتشاشات توسط مأموران دستگیر شده بود؛ به ناگاه در فیلمی دیده شد که در آن همراه با تعدادی از دراویش دستگیر شده و شاید نشده! دور یک میز نشسته‌اند و مشغول شنیدن مواعظ سردار حسین رحیمی، فرمانده پلیس تهران هستند.

از لندکروز گرانقیمتی که با «آبروی پلیس» برخورد کرد تا سیلی نماینده مجلس به صورت ناجا+تصاویر

این فیلم به قدری فضای منفی ایجاد کرد که حتی حسین شریعتمداری، مدیر مسئول روزنامه کیهان نیز نسبت به آن واکنش نشان داد و از انجام این جلسه مداهنه‌گونه انتقاد کرد. [۶]

*سیلی نماینده مجلس به صورت ناجا
این رخدادها البته یادآوری سیلی نماینده مجلسی هستند که در فرودگاه به صورت مأمور ناجا نواخته شد و افکار عمومی هیچگاه نفهمیدند که با این نماینده سبک دست و قانون شکن که در واقع به آبروی پلیس سیلی زده بود؛ چه برخوردی شد!؟

*چون که صد آمد نود هم پیش ماست! / چرا آبروی پلیس تبدیل به بازیچه شده است؟
هر ذهن آگاهی و هر عقل محضی که رخدادهای پیش گفته را بازخوانی کند، به روشنی هرچه تمام‌تر نتیجه می‌گیرد که آبروی پلیس ایران، این روزها و ماه‌ها تبدیل به بازیچه شده است.

در واقع پلیس ایران و مأموران خدوم آن شاهد نظاره روزهایی هستند که در هیچ کجای جهان و در هیچ کشوری مسبوق به سابقه نیست.

اما علت را باید در کجا جست!؟ چه می‌شود که از پارک‌های پایتخت تا جاده‌های دور دست کویری، هر اوباش و انسان غیر متمدنی به خود اجازه می‌دهد حرمت پلیس کشور را بشکند؟

برخی معتقدند این رخداد دردآور که بر امنیت تک به تک ایرانیان خدشه وارد خواهد ساخت، به ۲ دلیل بروز یافته است:

اول عزم جریان سیاسی خاص یا همان اصلاح‌طلبان برای بی‌رمق سازی نیروی رشید انتظامی به منظور راهبردهایی که قرار است در معرکه‌های «خیابان» اجرا شوند.

و دوم مماشات و عدم عمل بموقع و تأثیرگذار فرماندهان پلیس کشور در عرصه‌هایی که پای حیثیت این نیروی شریف و مجاهد در میان است.

جهاد فی سبیل‌الله که به گفته مقام معظم رهبری، فعالیت ناجا از جمله مصادیق آنست؛ لوازم و پیش‌زمینه‌هایی مثل «حفظ آبرو و شأنیت پلیس» را دارد که اگر فراهم و رعایت نشوند، اصل حرکت پلیس مورد خدشه واقع می‌شود و می‌تواند حتی انگیزه سازمانی پرسنل آنرا نیز تضعیف کند.

از طرف دیگر، شاید نیازی به تکرار این گزاره واضح نیست که همه می‌دانیم: پلیسی که فرماندهانش نتوانند از حیثیتش دفاع کنند؛ توانایی حفظ امنیت و آبروی مردم را هم نخواهد داشت.

۱_mshrgh.ir/۸۸۷۰۸۰

۲_mshrgh.ir/۸۴۹۹۰۱

۳_mshrgh.ir/۸۵۲۵۷۱

۴_mshrgh.ir/۸۴۸۴۲۸

۵_mshrgh.ir/۸۳۳۶۳۰

۶_http://kayhan.ir/fa/news/۱۲۶۷۱۱

منبع:مشرق

انتهای پیام/

ضرب و شتم مامورین ناجا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۰ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
باید اعدام شود
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۰۰:۴۴ ۰۶ شهريور ۱۳۹۷
واقعا جای تأسف داره
Iran (Islamic Republic of)
ایرج
۰۰:۳۷ ۰۶ شهريور ۱۳۹۷
اینکه باید به قانون و مأمور اجرای آن احترام گذاشت
Iran (Islamic Republic of)
ئ
۰۸:۳۹ ۰۵ شهريور ۱۳۹۷
هموطن یکطفه قاضی نرید مامور نباید تعقیب و گریز میکرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۰ ۰۵ شهريور ۱۳۹۷
باید مورد بررسی قرار بگیرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۰۷ شهريور ۱۳۹۷
تعقیب و گریز نبوده که
بعد هم هر مسئله ای بوده حق ندارد مامور دولت را بزنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۲ ۰۵ شهريور ۱۳۹۷
سلبریتی‌های به ظاهر روشن فکر ولی در اصل کوته فکر کجان که دوباره نظر بدن؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۰۰:۴۰ ۰۵ شهريور ۱۳۹۷
سلام ریس پلیس شهرمون منو انداخت بیرون از اتاقش چون از یکی از پلیسها شاکی بودم باید چکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۱ ۰۵ شهريور ۱۳۹۷
باید پیگیر باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۰ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
اگر نیروی کافی وتجهز ات همراه داشت کتک نمی خورد
Iran (Islamic Republic of)
ت
۲۲:۳۶ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
این برخوردباپلیس به ضررهمه میشودفکرنکنیدشخص پلیس کتک خورده وتمام شدامنیت یک ملت سیلی خورداین نوع برخوردها پلیس رابی انگیزه میکند قبول دارم بعضی ازپلیسها اخلاق ندارند امااین راهش نیس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۸ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
باسلام. احترام پلیس واجب و قابل تقدیره اما میخواهم اینو بگم. چند صد بار از خود فرمانده ناجا این را شتیده ام که زمانی راننده ای مرتکب خلافی میشود بعداز ایست پلیس وقتی خودرو متوقف میشود پلیس باید بیاد و تقاضای مدارک کنه من به قول پلیس یک راننده پایه یکم و حرفه ای هستم که دیگه بازنشسته شدم با سابقه 40 سال در طول این مدت رانندگی برای یکبار هم پلیس نیامد جلو که مدارکم را به او بدهم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
شادی روح شهدای عرصه نظم و امنیت صلوات
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۲۱:۲۱ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
گرچه رفتار این شخص بسیار وفیحانه بود ولی باید معلوم بشه چه جریانی باعت این برخورد شده
قبل و بعداز واژگونی خودرو چه اتفاقی افتاده؟
در ضمن مواردی هم دیده شده که ماموران پلیس برخورد بسیار بدی با رانندگان میکنن
Iran (Islamic Republic of)
بهزاد خان
۲۰:۱۲ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
ناگفته نماند رفتار بعضی مامورین راهور با رانندگان درست نیست
جدای از اینکه این عمل بسیار زشت و ناپسند می باشد
Iran (Islamic Republic of)
dawood
۲۰:۰۸ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
ما ملت ايران سر هر مشكلي زود به قاضي ميريم 1- كار اون فرد با مامور اشتباه بود 2- مامور هم نبايد با تعقيب و گريز باعث اين سانحه ميشد يا بايد ايست بازرسي بزارن يا شماره پلاك خاطي را بردارن چه بسا با همين تعيب پليس شايد باعث كشته شدن خود فرد خاطي يا افراد ديگر ميشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۳ ۰۵ شهريور ۱۳۹۷
آخه دوست عزیز ، گیریم طرف قاچاقچی بوده، روی چه حسابی می گی که نباید تعقیب صورت می گرفت؟!
هر چند که طبق مصاحبه ی خود پلیس تعقیبی در کار نبوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۳ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
متاسفم و دارم فکر میکنم اگه یه روز همین پلیس نباشه و به داد مردم نرسند اشرار و دزد و ظالم و ارازل چه بر سر این مردم میاره. در مقابل این همه سختی مگه چقدر حقوق می گیرن .اگه من و تو باشیم واقعا چکار می کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۹ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
پلیس باید ارازل واوباش هارو اعدام کنه
و الا ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۶ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
حکم صادر نکنیم. تقاضای رسیدگی و برخورد قانونی داشته باشیم.
United Arab Emirates
ناشناس
۱۶:۲۸ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
راست میگن باید اعدام بشن این ارازل واو باش
United States of America
ناشناس
۱۶:۰۷ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
از قوه قضاییه خواهشمندم هر چه زودتر به این مسئله رسیدگی کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۸ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
چشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۱ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
رفتار فردی که این خشونت را با نیروی پلیس انجام داده بسیار زشت است ا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۷ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
باید ضارب در ملاعام مجازات بشن
Iran (Islamic Republic of)
ن
۱۵:۲۹ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
چرا هیچ نظارتی نیست ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
دلسوز
۱۴:۵۴ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
سلام من نمیتونم قضاوت کنم ولی اگر همچین اتفاقاتی میفته باید رشه یابی و پیگیری بشه هیچ کس حق نداره به کسی توهین کنه، هیچ کس حق نداره در حریم خصوصی کسی سرک بکشه،هیچ دین و مذهب و فرقه ایی نمیگه تو اجازه داری دست روی کسی بلند کنی، خداوند به انسان عقل داده تا تصمیم بگیره،مشورت کنه، قانونگذاری جهت بهبود زندگی خودش بکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
اصلا میدونین ما لیاقتمون اینه که همیشه در حالت ترس زندگی کنیم، این میراث تاریخی ماست؟؟؟ نه در حالت احترام و بزرگی باید مثل 80 سال پیش ی دفعه وسط بازار بخواباننمون و کف پامون را ترکه بزنند، ما همه میدانیم مشکل زیاد داریم ولی بخدا بیشترش را خودمون عامل هستیم از دولت حقوق میگیریم ولی کار مردم را راه نمی اندازیم بعد همه ماها به دولت بدبین می شویم. قبول کنیم همه مقصریم من، تو، او، ما، شما، ایشان.....
لالایی گفتن های مادران باید دیگه درس مردم دوستی و کشوردوستی همراه با ایمان یاد گرفتن باشه، درس دادن معلمین نیز همینطور؟؟؟ بخدا روزی همگی تصمیم بگیریم که رفتارمون را عوض کنیم، قبول کنیم که همه افراد وظیفه شناس اونوقت برای خودشون بهشت اجتماعی را خواهند خواست؟؟
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۲:۳۳ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
دوستان فکر نمی کنید ریشه بسیاری از این برخوردها و رفتارها را درون تشکیلات پلیس بایستی جستجو کرد ؟! متاسفانه اکثرا بدون اینکه بدونند چی شده فقط ظاهر قضیه رو می بینن و نظر میدن ولی باید صحبتهای راننده رو هم شنید ! همه ما برای یک بار هم که شده تجربه جریمه شدن رو داریم ولی هیچوقت اینجوری رفتار نمی کنیم . حتما چیزی شده که راننده از کوره در رفته !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
باید به شدت برخرود بشه
Germany
حسینی
۱۲:۱۶ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
به نظر شما کاربران و هموطنان عزیز چند درصد از پرسنل پلیس راهور رشوه نمیگیرند ؟
لطفا بفرمایید :
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۰ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
امیدوارم زحماتشون در گرما و سرما بیشتر دیده بشه. برای من پیش نیومده ممکنه خطای دید یا سخت گیری هم در اعمال جریمه باشه اما آنها مامور اعمال قانون هستند..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۱ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
بهتره رفتار دو طرف بررسی شه تا فرد خاطی مجازات شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
باید این خاطیان مجازات شوند تا دیگه شاهد این اتفاقات ناپسند نباشیم
United States of America
ناشناس
۱۱:۵۵ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
خب الان این مامور بنده خدا چه ربطی به گشت ارشادی داره که مزاحم مردم شده؟
United States of America
ناشناس
۱۱:۵۵ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
نباید اینقدر جوسازی کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
صرفنظر از اینکه نباید اقتدار پلیس زیر سوال بره و اینکار را باید تقبیح کرد.
ولی متاسفانه خیلی از این افرادی هم که اسم پلیس رو یدک می کشند
واقعا پلیس نیستند و لیاقتشون همین برخوردهاست!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
لازم و واجب است از تلاش و زحمات بی دریغ نیروی پلیس کشور تشکر و قدردانی کرد ولی به نظر بهتره قضاوت را به قانون بسپاریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
ما نباید قضاوت کنیم باید صبر کنیم تا قانون برای آنها تصمیمی بگیرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۴ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
از همه بدتر تماشگران هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
اولا که باید دید که چرا پلیس رو زده ؟
اگر دلیل چپ کردن لندکروز ، پلیس باشه بنظر من حق با راننده است .
طبق قانون ، اگر سرعتش بالا بوده جریمه داشته ، اگر به تذکر پلیس توجه نکرده ، جریمه اش مشخصه ، نه اینکه بعضی از مامورین راهنمایی و رانندگی میپرن وسط جاده و باعث تصادف میشن .
چند ماه پیش در قوچان ، خراسان رضوی یک پلیس پرید جلوی راننده که نگهش داره که جریمه اش کنه ، راننده نتونست ماشین رو کنترل کنه و زد به مامور راهنمایی و رانندگی .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۶ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
لطفا شلوغ نکنید .پلیس برخورد بد نیروهای انتظامی با مردم عادی و همینطور ثابت شدن برخی از پلیسهای کشور باعث عدم اعتماد مردم به پلیس شده
Pakistan
ناشناس
۱۰:۳۴ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
بای با خاطیان به شدت برخرود شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۳ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
باید فرهنگ سازی شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۳ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
تقصیر بعضی از ماموران پلیس است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
این آقایون خودشون با تعقیب و گریز خودرو خاطی باعث تصادف شدن و متاسفانه خودشون باعث خسارات جبران ناپذیری شدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
ممنون از تحلیل خوبتون...
پلیس قوی امنیت کشود است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
یکطرفه به قاضی نریم. اینکه جسارت به مامور پلیس شده بدون شک غلط است، اما عصبانیت راننده هم احتمالا دلایلی دارد مثل. 1- بی توجهی و عدم پیگیری پلیس در خصوص خرابی جاده ها 2- عدم پیگیری پلیس در نصب سرعت گیرهای یهویی و بدون هیچ علامت و رنگی و.... که عامل بسیاری از تصادفات و حوادث هستند.
لطفا با بلد کردن تخلف مغرض راننده کوتاهی پلیس را به فراموشی نسپارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
کجای کارید فراوانی این اتفاق کم نبوده و نیست فقط به مرحمت فضای مجازی برخی از آنها عمومی میشود و مسولین را وادار به واکنش میکند من شخصا شاهد دو حادثه دیگر از این دست بوده ام یک مورد برای پلیس راهور و یک مورد برای مامور کلانتری که توسط افراد عادی مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند. موارد فحاشی به پلیس که شاهد بوده ام از شمار خارج است. بهر حال حضور پلیس دیگر احساس امنیت چندانی در مردم ایجاد نمیکند و حتی اشرار عادی خیابان ها میدانند که وسایل دفاعی پلیس عملکرد تزیینی دارند و دیگر حتی ترسی در آنها ایجاد نمیکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
قراره کی این رفتارهای زشت تموم شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۱ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
مامورای ما باید عدالت داشته باشن منه بدبخت از دار دنیا ی موتور ۵۰۰ تومنی داشتم بخاطر بیمه ازم گرفتنش بعد رفتم اونجا میگن باید بری دادگاهی تومن جریمه بدی
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۰:۱۳ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
آقا اصلا پلیس باید از نظر فیزیکی و چهره و لباس ابهت داشته باشه.
پلیسای رانندگی آمریکا رو ببینید چه لباس شیک و با ابهتی دارن!
کسی جرات نمیکنه تو چشمشون نگاه کنه. اونوقت واسه پلیسای ما یه پیراهن سفید با بی سلیقگی دادن بشون با یه کلاه عادی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۸ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
هرکی پولش بیش قدرتش بیشتر
Iran (Islamic Republic of)
علی زنجانی
۱۰:۰۲ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
30سال اول انقلاب پلیس ارج وغرب داشت چون دستش در قبال قانون بازبود اما در این سال ها میبینیم
دست مامور قانون را با قانون بسته اند
کاری نکنید که ارازل و ..... درگر از پلیس ترسی نداشته باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
خدا خودش بهمون رحم کنه با اینگونه رفتارها....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
چرا باید با مامور وظیفه شناس راهور اینگونه رفتار شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۴ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
خدا خودش کمک کنه
United Arab Emirates
ناشناس
۰۹:۴۲ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
خداییش مستحق این گونه رفتارن ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
بنده سالهاست پلیس هستم متاسفانه از قبیل این فیلم با فجاهت بیشتر روزانه به کرار اتفاق میافتد شاید هر پلیس که با مردم ارتباط دارد تقریبا روزی حداقل یکبار چه از نوع لفظی و فیزیکی با این مسئله درگیر میشود....
Iran (Islamic Republic of)
میرزایی
۰۹:۳۸ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
واقعاجای تاسف داره برای مسئولین چه فرماندهان مربوطه وچه نمایندگان مجلس که به راحتی ازاین وقایع میگذرندواقتدارپلیس کشورراکه ضامن حفظ امنیت این مرزوبوم است رابه راحتی هرچه تمام ترتضعیف میکنن
Iran (Islamic Republic of)
اب را اس
۰۹:۳۷ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
با سلام ضمن تشکر از نویسنده محترم حرف های که زدید حرف دل ماموران بوده شاید بعضی فیلم ها پخش میشود ولی خیلی فیلمها هستند که دیده نشده و بدتر از اینها در خصوص ضرب جرح ماموران هست ولی کو گوش شنوا که آخرش این خارها چشم خود مسئولین ناجا را میگیرد اینقدر قلدر پروری میکنندفقط تشکر از شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۳ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
مدیریت محترم سایت لطفا این وسط ماهیگیری نفرمایید
بحث "بعضی" از مامورین گشت ارشاد کاملا از سایر مامورین محترم نیروی انتظامی و مامورین محترم و زحمتکش پلیس راهور کاملا جداست
کسانیکه در خیابان به اسم دین به مردم اهانت و حمله فیزیکی میکنن و پلیس رو بدنام میکنن اصلا نباید اسمشون در کنار کسانی بیاد که خالصانه تو سرما و گرما تو خیابونها و جاده ها و بیرون از شهر و به دور از خانواده زحمت میکشند
Saudi Arabia
ناشناس
۱۳:۴۷ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
ایوووووول
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۳۱ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
از ماموران ناجا بت نسازید. پیغمبر زاده که نیستن ! من زیاد میبینم مامورانی که در برخورد با مجرمان از حرف های نامناسب استفاده میکنند ! همچین ماموری رو باید زد !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
پلیس یعنی عزت و شرف کشور که باید مثل حقوق شهروندی باید حقوق پلیس هم تدوین شود تا بلند قامت بماند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۵ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
این نماینده های باصطلاح اصلاح طلب باید پاسخگوی این اعمال خود و دیگران باشند . اصلاح که نمی کنند هیچ ، همه چیز را خراب می کنند مشکلات مملکت زمانی خیلی زیاد شد که اصلاح طلب ها سر کار آمدند
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۹:۲۱ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
از قانونگذار یک کشور که یک نماینده مردم هست جای تاسف داره .
در اصل ان نماینده به وظیفه ذاتی خودش عمل نکرده که تو این جامعه چنین اتفاقی بیافتد و واز این ناهنجاری حمایت کند .
-
ناشناس
۰۹:۱۹ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
قانون ایران نیست دوست عزیزم از قانون غربیها گرته برداری شده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۹ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
برای استخدام باید سیکل ودیپلم داشته باشی .....؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۸ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
از قديم گفتن حرمت امامزاده به متوليشه!! خودت بقيش رو بخون!! البته شما هم تو پرونده اون دختر و اون پليس خانم الان مظلوم سازي نكنيد از پليس. اونجا موضوع فرق ميكرده اما اينجا كاملا مضموم و ناپسند و غيرقابل قبول هست.
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۹:۱۷ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
بگو آخه پول یه ماشین این همه فشار بهت وارد می‌کنه خوب یه ماشین ارزون سوار شو، شاید خانواده ات اونو به جایی می زدن اون وقت چی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۶ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
رفتار پلیس با مردم را هم بگویید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۶ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
چون پلیس اقتدار ندارد باید پلیس قوی و کار امد باشد و قانون از او حمایت کند
Iran (Islamic Republic of)
هم وطن
۰۹:۱۵ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
سلام همیشه پلیس زده یک دفعه هم پلیس بخوره بد نیست احترام احترام میاره اگه پلیس ما قانون رعایت کنه وبا مخاطبین خود با احترام رفتار کنه این اتفاق ها نمی افته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۴ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
ما که در صحنه نبودیم نمیدونیم ماجرا چی بوده ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۴ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
اصلا کلا تو ایران قانون صفر.اون از مامورین ما که حتی در برخورد با اشرار حق تیر ندارن و اون ازاختلاسگران که راحت میرن کانادا .و..........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۱ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
واقعا با اون نماینده مجلس چه برخوردی شد؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
به هیچ عنوان رفتار ناپسند این هم وطن را قبول ندارم ولی غیر منصفانه است که مردم را گناهکار بدانیم.رشوه خواری و باج گرفتن و ... عده ای از همین افراد باعث شده که مردم با تنفر به آن ها نگاه کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۴ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
نمک به سفیدیش نیست به شوریشه . باید شور باشه. وگرنه به گچ هم میگن نمک.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۸:۵۱ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
کشوری که برای معلمش داشتن خانه آرزوی دست نیافتنی است این اتفاقات عادی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۴ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
سلام..بعضا این حرفها درست است اما من دو سال توی همین نیروی انتظامی خدمت کردم میدونم که بعضی از این مامورین چقدر زشت با ارباب رجوع برخورد می کنند که واقعا این رفتارها احساسات انسان رو جریحه دار میکنه..شکایت هم بکنی هیچ نتیجه ای نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۳ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
به نظر من باید حرف دو طرف را بشنویم بعد قضاوت کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۹ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
پلیس فقط مخصوص مجازات مستضعفان است وجرات وقدرت واختیار برخورد با دانه درشتها را ندارد قوه قضاییه در برابر دانه درشتها منفعل است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۱ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
باید دانه درشت ها اعدام شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۷ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
آفرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۸ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
باید با افرادی که به نیروهای انتظامی کشور که اقتدارشان حافظ امنیت فرد به فرد ماست بی حرمتی میکنند برخورد درخوری انجام شود ....ولی حقیقتا برای خود من پیش آمده که یکی از نیروهای انتظامی پس از مشاهده کارت موتورم ،کارت را پرت کرد روی زین موتور و گفت برو و من به این رفتارش اعتراض کردم و خواست دستبند بزنه و ببره کلانتری که مجبور شدم جلوش بایستم ولی بی احترامی نکردم و رفتم همراهش برای اعتراض به رییس منطقه که منو انداختند انفرادی و اگر سرباز شیر پاک خورده همراهش از من دفاع نکرده بود و حقیقت را نگفته بود معلوم نبود تا کی میموندم انفرادی ولی به شخصه برای نیروهای انتظامی و راهنمایی رانندگی بسیار احترام قائل هستم چون خواهان نظم و امنیت هستم برای خودم و خانواده ام و عزیزانم و خواهشی که دارم اینست که با مردم عادی بسیار محترمانه رفتار کنند.... از دستگاه قضایی خواهان اشد مجازات(عادلانه)برای این راننده که مامور انتظامی را مورد ضرب و شتم قرار داده هستم.از طرفی باید دید که مامور هم خطایی کرده اگر او هم مجازات شود.
Iran (Islamic Republic of)
شهروند معمولی
۰۸:۱۵ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
این موضوع ارتباط با فرهنگ اجتماعی جامعه دارد. پلیس هم بخشی از این جامعه است. رفتارهای بی ادبانه و شرم آوری از سوی پلیس با شهروندان انجام شده و به تبع شهروندان نیز رفتارهایی نابخردانه و زشت با پلیس داشته اند. درج مطالب یک طرفه و احساسی هیچ فایده ای ندارد. باید دنبال ریشه ها و درمان بود. آقای نویسنده جو گیر نشو.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۲ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
واقعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۵ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
افکار عمومی هیچگاه نفهمیدند که با این نماینده قانون شکن که در واقع به آبروی پلیس سیلی زده بود؛ چه برخوردی شد!؟

واقعا چرا مجلس پاسخگوی رفتار این نماینده های خاطی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۲ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
مگه تعقیب و گریز ممنوع نیست؟ شما خودتون میدونین چند نفر توی این تعقیب و گریزهای بی مورد پلیس برای گرفتن یک موتور سیکلت که خلافش هم نداشتن کلاه ایمنی بوده جون خودشون رو از دست دادن؟ بهتره پلیسای ما آموزش بهتری راجع به رفتار با مردم بیاموزن، نه اینکه جو زده بشن و فک کنن دارن فیلم سینمایی بازی میکنن...پلیس خدمتگذار مردمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۲ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
اکثر نمایندگان اصلاح طلب با این کارها فقط به فکر جمع کردن رای از مردم در مجلس اینده هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۲ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
دقیقا
-
علی
۰۸:۰۸ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
هرچنداکثرنیروهای ناجا افرادی شریف ومردمدارهستند.اما بعضی مواقع برخوردهای نابجای آنان به اعتماد مردم لطمه می زند.درحال حاضر پلیس از پایگاه اجتماعی مناسبی برخوردارنیست.
Iran (Islamic Republic of)
وکیل
۰۸:۰۶ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
بر اساس مر قانون؛ بیمه ای شکل گرفته تحت عنوان بیمه مسئولیت مدنی ، براین اساس اگر شخص حقیقی یا حقوقی در اثر اهمال کاری یا اجرای امورات حوزه شغلی باعث آسیب رساندن به رهگذر یا اموال غیر شود بایستی عین خسارت را پرداخت نماید. بنابراین راهور قانونا باید کلیه خسارات وارده به لندکروز را پرداخت نماید؛ هر اتفاقی که افتاده باشد راهور باعث حادثه شناخته شده و درگیری های پیش امده نیز طبیعی بوده و در قضاوت تاثیری ندارد. قانون مسئولیت مدنی جمهوری اسلامی ایران.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۱ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
دلیل این برخورد چی بوده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۰ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
لطفا زود قضاوت نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
شما لطفا دیر قضاوت کن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
باید این ارازل و اوباش اعدام شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۷ ۰۵ شهريور ۱۳۹۷
موافقم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۶ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
باید این موضوع بررسی شه
-
حسینی
۰۷:۵۶ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
یک طرفه پیش قاضی نرید از راننده لندکروز هم بپرسید تا مردم با شنیدن حرف دو طرف قضاوت کنند . اخلاق وبرخورد پلیس در خیابان ها با راننده ها گویای همه چیز هست ! آنها جزء جریمه نویسی مردم (نه مسولان) وبرخورد قهر آمیز چیز دیگه بلد نیستند!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۶ ۰۵ شهريور ۱۳۹۷
خب اونا از مافوق خودشون دستور می‌گیرن سرخود که جریمه نمی‌کنن، اینم یک قانونه تو هر کشوری هست اگه نباشه که آشفتگی به وجود میاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۴ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
احتراما هر چند این عمل زشت و ناپسند و هنجار شکنانه است ولی باید آسیب شناسی آن در جوامع دانشگاهی انجام شود و ببینند که آیا فشار اقتصادی و معیشتی بسیار سخت و یا فشار روانی و روحی و .... باعث آن شده یا ما قیف را وارونه جلوه میدهیم
Iran (Islamic Republic of)
سیدرضا
۰۷:۵۴ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
درهمه دنیابی احترامی به پلیس جرم است پلیس یعنی قانون وهمه بایدبه قانون احترام بگذارندبخصوص انهاییکه واضع قانونندمردم متمدن دست حافظان امنیت رامی بوسندزیراقدردونعمت رامیدانندسلامتی وامنیت قدرت پلیس قدرت دلسوزان نظام است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۶ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
راننده خاطی باید مجازات شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۸ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
چرا باید یک شهروند عادی به خود اجازه بده به مامور قانون توهین کنه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۶ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
اگر این اتفاق در امریکا یا هر کشور دمکراتیک دیگری رخ میداد چه مرد بود چه زن چندین پلیس به ان فرد اراذل واوباش حمله میکردنند انقدر لگد به شکمش میزدنند تا روده اش بیرون اید من خودم بچه فارس هستم وقتی این صحنه دیدم شب خوابم نبرد اگر انجا بودم با سنگ مغز سرش متلاشی میکردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۴ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
قربون دهنت بگوووو
Iran (Islamic Republic of)
سهراب
۰۲:۰۲ ۰۵ شهريور ۱۳۹۷
همیشه حق با پلیس نیست
Iran (Islamic Republic of)
سیاوش
۰۷:۲۲ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
اگه یه فرمانده از سپاه می‌گذاشتند واسه ناجا این گرفتاری ها پیش نمیومد. اقتدار رو باید از پلیس آمریکا دید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۲ ۰۵ شهريور ۱۳۹۷
تمام فرماندهان ناجا سپاهی هستند
Saudi Arabia
ناشناس
۱۹:۰۸ ۰۶ شهريور ۱۳۹۷
خوب گفتی
Iran (Islamic Republic of)
علی عبیاوی از خوزستان هستم
۰۷:۱۷ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
لطف کنید این نماینده مجلس را محاکمه کنید بنده این تخطی را قبول ندارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۴ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
جای تاسف است . 10 نفر ادم ایستاده و تماشا میکنند !! لعنت بر شیطان و مزدورانش .
Iran (Islamic Republic of)
عبدالله
۰۶:۵۹ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
با سلام،فرزند من سربازناجابالباس به مغازه مراجعه و درخواست خرید آب می کند که فروشنده گفته به ناجا آب نمی فروشیم ،اگرناجاحق خود رانتواندبگیرد چگونه حق مردم را راخواهندگرفت ، متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۳ ۰۵ شهريور ۱۳۹۷
مشکل مردم ما اینه که دهن بین هستن متأسفانه، هرکسی هرچیزی می‌گه اونا قبول می کنن و فکر می کنن راسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۶ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
پلیس بیچاره از همه چیز وهمه جا بیخبر واقعا هر چه سنگه برای پای لنگه اگه پلیس اعمال قانون نکنه از طرف مسیولین خودش تنبیه میشه اگه هم بکنه که اینطور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۴ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
نمیدونم واقعا چی بگم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۲ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
خیلی نباید احساسات مردم و پلیس را تحت تاثیر قرار داد.بخشهای جامعه نباید با این فیلمها با هم رو در رو بشن ! موفق باشید
۱۲
آخرین اخبار