معاون نظارت بر بهره برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان گفت:مشکلاتی مانند فرسودگی شبکه های توزیع و انتقال آب وجود دارد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فرسودگی شبکه توزیع آب در برخی شهرستان هاعلیداد کیانی، معاون نظارت بر بهره برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان بیان داشت: مشکلاتی مانند فرسودگی شبکه های توزیع و انتقال آب وجود دارد که البته طی چند سال گذشته با پیگیری های نماینده و حمایت های استاندار کارهای خوبی انجام شده و در حال انجام است.

وی افزود: همچنین سازمان آب و برق نیز پروژه های متعددی برای ارتقاء سطح کمی و کیفی آب شرب روستایی را در دستور کار دارد که جای تقدیر دارد  و این  اقدامات باعث کاهش هدررفت آب شده است.

کیانی عنوان کرد: وجود انشعابات غیرمجاز از دیگر مشکلات موجود در این شهرستان است و انشعابات غیرمجاز  یکی از عوامل حذف کلر در شبکه های آب  و به نوعی کاهش سطح کیفی آب در روستاها می شود که انتظار می رود  فرماندار، بخشداران، مراجع قضایی و انتظامی همچون گذشته همکاری خود را به منظور برطرف کردن این انشعابات نامطلوب دریغ نکنند و نسبت به آن توجه لازم را داشته باشند.

معاون نظارت بر بهره برداری آبفار خوزستان گفت: شکستگی عمدی در خطوط انتقال که برای مصارف کشاورزی و احشام صورت می گیرد نیز از دیگر مشکلات است که با توجه به وضعیت اقلیمی شهرستان شادگان منجر به هدررفت آب می شود.

وی بیان داشت: منابع تأمین آب شرب در روستاهای شهرستان شادگان، خطوط انتقال آبرسانی غدیر، آب حیات، کانال آب جنوب شرق و رودخانه کارون هستند که پس از دریافت در تاسیسات آبرسانی و انجام مراحل تکمیلی تصفیه و گندزدایی آب برای مصرف به شبکه های توزیع آب در روستاها پمپاژ و  توزیع می شود.

کیانی در پایان عنوان کرد: هرچند شاید در مقاطع زمانی مشکلاتی پیش آمده باشد ولی به طور کلی تنش آبی در استان با تلاش شبانه روزی همکاران آب و فاضلاب روستایی و همراهی مردم به نحو شایسته ای مدیریت می شود.

انتهای پیام/م

شبکه توزیع آب فرسوده و مشکلات تامین آب

برچسب ها: بحران آب ، آب شرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.