سرپرست معاونت راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان گفت: استان کرمان در تلفات حوادث جاده‌ای رتبه دوم کشور را دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، احسان عراقی زاده سرپرست معاونت راهداری ، حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان گفت: استان کرمان در سال گذشته رتبه دوم کشور را در تلفات جاده‌ای به خود اختصاص داده به طوری که یک هزار و ۹۹ نفر جان خود را در استان کرمان از دست داده اند.

وی با اشاره به اینکه ۸۶۰ نفر از کشته ها، در جاده‌ها جان خود را از دست داده اند، افزود: بیشترین تلفات را در بازه زمانی یک ماهه از ۱۰ شهریورماه تا ۱۰ مهرماه داشته ایم این در حالی است که در این مقطع بحرانی برای سال جاری، کشیک ویژه ثابت و سیار در نقاط حادثه خیز استان فعال کرده ایم تا کمک پلیس باشیم.

سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری استان کرمان گفت: ۲۲ درصد کشته‌های جاده‌ای استان موتورسواران هستند که برای کاهش این تلفات اقدام به توزیع کلاه ایمنی و برگزاری همایش آموزشی برای دهیاران کرده ایم.

وی با بیان اینکه مشکل اصلی در جاده‌های استان بحث کنترل است افزود: برای کاهش تلفات جاده‌ای در شهریورماه سال جاری شورای ویژه ترافیک را در شهرستان‌های استان تشکیل خواهیم داد تا از ظرفیت مردم در این راستا استفاده کنیم.

سرپرست معاونت راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با تاکید بر اینکه همه تلاشمان را به کار می‌گیریم تا از کشته شدن حتی یک کودک جلوگیری کنیم افزود: 0/8 درصد تلفات حوادث رانندگی استان مربوط به سواری کرایه هاست، زیرا رانندگان حرفه‌ای هستند و در تلفات جاده ای، بحث بر سر رانندگان شخصی است.

عراقی زاده با تاکید بر فرهنگسازی توسط رسانه‌ها و آموزش و پرورش بیان کرد: باید بهزیستی را نیز به میدان بیاوریم، زیرا فراموش شده و در راستای فرهنگسازی نیاز به همکاری دانشگاه علوم پزشکی، هلال احمر و صدا و سیما داریم.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها از ما فاصله گرفته اند، تصریح کرد: باید به دانشجویان بگوییم با خودرو‌های مورد تایید بین شهر‌ها رفت و آمد کنند و مطمئنا با توجیه دانشجویان در استفاده از خودرو‌های مورد تایید، تلفات این قشر در حوادث جاده‌ای به صفر می‌رسد.

انتهای پیام/ی


۸۶۰ نفر از کشته ها، در جاده‌های استان جان خود را از دست داده اند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.