رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: شاهد سرمایه گذاری هفت هزار و ۲۴۸ میلیارد ریالی واحد های خصوصی در بخش کشاورزی استان سمنان هستیم.

سرمایه گذاری بیش از ۷ هزارمیلیارد ریالی بخش خصوصی در قسمت کشاورزی استانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، سید حسن میرعماد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در حاشیه افتتاح سیستم آبیاری بخش بیارجمند گفت: در ستاد تسهیل و رونق تولید استان می‌کوشیم تا مشکلات واحدهای بخش کشاورزی را برطرف کنیم که در این راستا یک هزار و ۳۰میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای کشاورزی تاکنون پرداخت‌شده است.

وی با بیان اینکه طی هفته دولت ۱۰۴ طرح کشاورزی به بهره‌برداری خواهد رسید افزود: برای افتتاح این طرح‌ها ۳۰۲میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صورت گرفته است که درنهایت برای ۳۰۰ نفر اشتغال‌زایی مستقیم را به همراه دارد.

میرعماد با اشاره به فعالیت ۴۵ هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی در استان سمنان  تصریح کرد: هشت طرح تولیدات دامی، ۲۶ طرح در حوزه آب‌وخاک جهاد کشاورزی، ۴۵ طرح عمرانی در بخش منابع طبیعی و چهار طرح تولیدی در بخش تولیدات گیاهی ازجمله طرح‌های قابل‌افتتاح در هفته دولت خواهند بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بابیان اینکه سطح پوشش سامانه‌های تحت‌فشار کشاورزی در استان طی سال ۹۲ یک هزار و ۴۰۰ هکتار  بوده است، ابراز داشت: امسال اجرای سامانه‌های نوین آبیاری به ۱۶ هزار هکتار رسیده است که امیدواریم با توجه به شرایط خشک‌سالی و ارائه تسهیلات مناسب بهره‌برداران بتوانند این سامانه‌ها را در مزارع خود پیاده و اجرایی کنند.

وی ابراز داشت:در شرایط فعلی صادرات محصولات کشاورزی استان ۲۰میلیون دلار ارزآوری برای بخش کشاورزی به همراه داشته است که برای توسعه صادرات نیازمند ایجاد صنایع تبدیلی، بسته‌بندی مناسب و گسترش مشاغل خانگی هستیم که خوشبختانه دولت تسهیلات خوبی را برای متقاضیان در نظر گرفته است.

انتهای پیام/ گ

پروژه‌های بخش کشاورزی سمنان برای۳۰۰نفر اشتغال‌زایی کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.