مشاور امنیت ملی کاخ سفید از احتمال همکاری آمریکا و اوکراین در زمینه اکتشاف میادین و تولید گاز طبیعی در اوکراین خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در حالی که «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، پیشتر اتحادیه اروپا را به واسطه حمایت از پروژه خط لوله گازی «نورد استریم2»  و وابستگی به منابع انرژی روسیه، خیانتکار توصیف کرده بود، روز گذشته از احتمال همکاری آمریکا و اوکراین در زمینه اکتشاف میادین گاز و تولید گاز طبیعی در اوکراین خبر داد.

بولتون در دیدار با « ولادیمیر گرویسمن»، نخست وزیر اوکراین گفت: توسعه بخش انرژی اوکراین به کی‌یف اجازه تولید حجم زیاد گاز طبیعی را می دهد. این مقدار گاز طبیعی برای تامین نیاز داخلی اوکراین کافی است.

بولتون همچنین بار دیگر اتحادیه اروپا را به واسطه تامین انرژی مورد نیاز خود از روسیه  و حمایت از احداث پروژه خط لوله گازی نورد استریم 2 متهم کرد و افزود: این موضوع صرفا اهمیت اقتصادی و وابستگی به روسیه برای گاز طبیعی و نفت نیست بلکه اهمیت استراتژیک آن است.

او گفت راه حل های متعددی برای کاهش وابستگی اروپا و اوکراین به گاز روسیه وجود دارد که برخی از آن ها شامل خرید سوخت از رژیم صهیونیستی و واردات گاز طبیعی مایع از آمریکا است.

واشنگتن و بروکسل بارها نسبت به عملیاتی شدن خط لوله گاز طبیعی نورد استریم2 و انتقال گاز روسیه به اروپا ابراز نگرانی کرده اند. این در حالی است که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اطمینان داده است که اوکراین بعد از راه اندازی خط لوله گازی جدید، نقش مهمی در انتقال گاز از روسیه به اروپا خواهد داشت.

خط لوله گازی نورداستریم 2 از سواحل شمالی سن پترزبورگ آغاز می شود و پس از عبور از دریای بالتیک به شمال شرق آلمان می رسد.

نورد استریم 2 پروژه مشترک شرکت گازپروم روسی با شرکت فرانسوی انجی، شرکت اتریشی رویال داچ شل، و همچنین دو شرکت آلمانی یونیپر و  وینترشال است.

این خط لوله در سال 2019 به بهره برداری می رسد و سالیانه 65 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی روسیه را به اتحادیه اروپا منتقل خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۴:۰۶ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
اکراینی ها بدانند که آمریکا ( ترامپ - جان بولتون ) جائی نمی خوابند که آب زیرشان برود اول ببینید که ترامپ و جان بولتون چه خوابی برایتان دیده اند ترامپ اول به سود خودش فکر مکند بعد به منافع جزئی
آخرین اخبار