معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از جابه جایی پرسنل و رئیس اورژانس بیمارستان افشار بعداز فاجعه مرگ دختر نوجوان یزدی خبر داد.

نوری شادکام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ؛ از جابه جایی پرسنل و رئیس اورژانس بیمارستان افشار بعد از فاجعه مرگ دختر نوجوان یزدی خبر داد و گفت: انتقال و جابه جایی تعدادی از پرسنل انجام شده است.

عوامل اورژانس سهل انگاری کردند/  نوجوان ۱۳ ساله یزدی فوت شد

نوری شادکام افزود: دو پزشک و سه پرستار اورژانس افشار به شهرستان‌ها منتقل و مسئول رادیولوژی  و رئیس اورژانس بیمارستان هم عوض شد.

وی با اشاره به اینکه اورژانس بیمارستان افشار می‌توانست بهتر و دقیق‌تر در مورد این بیمار هم در بحث تشخیص و هم درمان عمل کند ، گفت:دستورالعملی به بیمارستان‌های دولتی و خصوصی استان ابلاغ شد تا کمیته نظارت خود را فعال‌تر و در این زمینه ورود جدی تری داشته باشند.

بی توجهی کادر اورژانس را در مرگ دخترم دخیل می‌دانم

حسین کریمی پدر مرحومه نوجوان یزدی گفت: پشیمونم از اینکه که چرا دخترم را به بیمارستانی در شهر زارچ یا اشکذر نبردم.

وی گفت: چهارشنبه شب دخترم دچار دلدرد شد بعد از مراجعه به بیمارستان ،  پرسنل اورزانس گفتند: احتمال بروز آپاندیس وجود دارد که بعد از پذیرش حتی یک پزشک برای معاینه دخترم نیامد.

عوامل اورژانس سهل انگاری کردند/  نوجوان ۱۳ ساله یزدی فوت شد

وی افزود: طی این مدت هیچ پزشکی حتی دخترم معاینه نکرد تنها می‌گفتند مشکوک به اپانددیس هست و باید تا صبح صبر کنیم.

پدر مرحومه زهرا کریمی گفت: با لمس دست دخترم متوجه سرد بودن غیر طبیعی بدن دخترم شدم، اما با تعویض شیفت هیچ کدام از پرستاران علائم حیاتی  بررسی نشد.

وی افزود: ساعت ۷ دخترم بدون هیچگونه کمکی از پرسنل دخترم از حال رفت بلافاصله وی را به اتاق احیا بردند یک نبض گیری ساده و یک نوار قلب از دخترم می توانست جانش را نجات دهد.

 عوامل اورژانس سهل انگاری کردند

مادر زهرا کریمی گفت: بعد از انتقال دخترم به اتاق احیا کادر اورژانس رفتاربدی بامن داشتند آن‌ها را درمرگ دخترم شریک می دانم.

وی با بیا اینکه علت واقعی فوت فرزندم هنوز مشخص نشده ، افزود : به گفته پزشک قانونی  زهرا دچار بیماری  قلبی بوده اما در اورژانس تشخیص داده نشده و اگر پرستاران از دخترم نوار قلب می گرفتند متوجه مشکل می شدند.

 

عوامل اورژانس سهل انگاری کردند/  نوجوان ۱۳ ساله یزدی فوت شد

یاد آور می‌شود زهرا کریمی نوجوان ۱۳ ساله یزدی چهارشنبه شب ۳۱مردادماه با عارضه دل درد در اورژانس بیمارستان افشار بستری شد که پس از اقدامات اولیه و انتقال به اتاق احیا صبح روز پنج شنبه اول شهریورماه به طور مشکوکی فوت کرد.

انتهای پیام/ی

گزارش از مریم ادیب

برچسب ها: علوم پزشکی ، اورژانس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.