کارشناس پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: پس از هفت روز متوالی که سیستان گرفتار توفان شده بود بعد از ظهر امروز قدری از شدت توفان در آن منطقه کاسته می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ مرتضی فرجی  کارشناس پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت : براساس پیش بینی کلی وضعیت جوی استان صبح امروز غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان در پی وزش طوفان به ۱۴ برابر حد مجاز رسید.

کارشناس پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش طوفان و پراکنده شدن ریزگرد‌ها صبح امروز در سیستان غلظت ذرات معلق در هوای منطقه را به ۲۱۵۹ میکروگرم بر مترمکعب رساند که با توجه به اینکه حد مجاز و استاندارد ذرات معلق در هوا ۱۵۰ میکروگرم بر مترمکعب است این عدد بیش از ۱۴ برابر حد مجاز است.

وی ادامه داد: حداکثر سرعت وزش باد صبح امروز در زابل به بیش ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت رسیده که سبب بروز گرد خاک و کاهش شدید دید افقی در این منطقه شده است همچنین از بعد از ظهر امروز از شدت وزش باد در سیستان کاسته می‌شود که مجددا روز‌های دوشنبه و سه شنبه سرعت وزش باد نسبتا شدید خواهد شد.

کارشناس پیش‌بینی و هشدار اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته زاهدان با حداقل دمای ۱۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر سردترین و نیکشهر با حداکثر دمای ۴۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرمترین شهر‌های استان سیستان و بلوچستان بوده‌اند.

انتهای پیام/پ

 طوفان در سیستان و بلوچستان

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۹ ۰۵ شهريور ۱۳۹۷
چرا هیچ اقدامی برای مهار ریزگردها در این منطقه تا کنون ندشده؟
آخرین اخبار