استاندار آذربایجان شرقی بر ضرورت گسترش روابط اقتصادی و تجاری میان کشورمان با ترکیه تاکید کرد.

تاکید بر گسترش روابط تجاری ایران با ترکیهبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ خدابخش استاندار آذربایجان شرقی در دیدار استاندار ارزوم ترکیه و هییت اقتصادی این شهر گفت: کشورمان باتاکید بر گسترش روابط تجاری ایران با ترکیه ترکیه به ویژه ارزروم سال‌ها رابطه تجاری و فرهنگی دارد به طوری که سرمایه گذاران زیادی در منطقه آزاد ارس، منطقه سهلان و شهرک سرمایه گذاری خارجی تبریز در حال فعالیت هستند.

وی ادامه داد: این رابطه به علت هم دینی و هم زبانی و نزدیکی جغرافیایی با آذربایجان شرقی تنگاتنگ است.

استاندار سهم تجاری ایران با ترکیه را ۳۰ میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: ترکیه با کشور ایران ۶۰۰ کیلومتر مرز مشترک دارد و به علت نزدیکی با آذربایجان شرقی این استان سهم خوبی در این ۳۰ میلیارد دلار می‌تواند ایفا کند.

خدابخش توسعه روابط آذربایجان شرقی را در زمینه تجاری، گردشگری، دانشگاهی و بهداشت و درمان با ارزروم ترکیه خواستار شد.
استاندار ارزروم ترکیه هم در این دیدار تبریز را شهری تاریخی و توسعه یافته با ظرفیت‌های سرمایه گذاری در زمینه‌های مختلف به ویزه صنعت دانست و گفت: ما و آذربایجان شرقی رابطه خواهر و برادر خواندگی داریم و قبل از اینکه روابطمان را بر اساس روابط دیپلماتیک توسعه دهیم باید برادرانه رابطه برقرار کرده و افزایش دهیم.

سیف الدین عزیز اوغلو افزود: تبریز از لحاظ بهداشت و سلامت و درمان پیشرفت خوبی دارد و ما تمایل داریم در طب و پزشکی با این استان همکاری داشته و این موضوع در جذب گردشگر هم موثر خواهد بود. 

 

انتهای پیام/ش

دیدار استاندار آذربایجان شرقی با استاندار ارزوم ترکیه و هییت اقتصادی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار