سید شهاب الدین چاووشی گفت: ایجاد نمایشگاه بزرگ و تخصصی صنعت در آردان و گرمسار به مناسبت هفته دولت، زمینه ساز توسعه استان خواهد بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، سید شهاب‌الدین چاوشی استاندار سمنان در مراسم افتتاح هم‌زمان پروژه‌های هفته دولت شهرستان‌های گرمسار و آردان، با اشاره به صنعتی بودن این منطقه و ایجاد نمایشگاه صنعت در آرادان و منطقه اقتصادی گرمسار گفت: نمایشگاه صنعتی برای توسعه استان مؤثر است زیرا این نمایشگاه میزبان خیل صنعتگرانی است که برندهایشان را در آن معرفی کرده‌اند و این امر نقش مؤثری در حمایت از تولید داخلی و استفاده از ظرفیت‌های بومی دارد.

وی در ادامه بابیان اینکه برگزاری نمایشگاه‌هایی ازاین‌دست نقش مؤثری در حمایت از تولید داخلی دارد افزود: متأسفانه بسیاری از محصولات ایرانی با مارک خارجی در حال فروش است که این امر می‌تواند ضرباتی را به بدنه اقتصادی کشور بزند اما برپایی نمایشگاه سبب می‌شود تا مردم و تولیدکنندگان بتوانند به توانمندی صنعتگران ایرانی پی ببرند.

چاوشی بابیان اینکه جامعه‌ای که در آن امربه‌معروف و نهی از منکر دچار فراموشی شود ازهم‌پاشیده خواهد شد، ابراز داشت: مردم اصلی‌ترین سرمایه اجتماعی هر حکومتی است و عامل اصلی اقتدار ملی ما مردم هستند.

وی عنوان کرد: ایران در صنایع دفاعی در منطقه بی‌نظیر و همه می‌دانند که ایران عهدشکن نیست ولی پیمان‌شکنی آمریکا بر همه ثابت‌شده و امروز پس از قضیه برجام در جهان به کشوری بدعهد شهرت یافته است.

 چاوشی در ادامه ، فرودگاه بلند پرواز ایوان کی را با ظرفیت 30 فروند هواپیما سبک و فوق سبک و با اعتبار 30 میلیارد ریال بخش خصوصی بهره برداری کرد، سپس سامانه کنترل آلودگی هوا شرکت ذوب آهن آسیا در شهرک صنعتی ایوان کی را با اعتبار 28 میلیارد ریال و حمایت بخش خصوصی افتتاح کرد .

آیین  افتتاحیه ی طرح های هفته دولت ، با حضور فرمانداران، امامن جمعه و مسوولان دو شهرستان گرمسار و ایوانکی  با افتتاح 47 طرح گرمسار با 449 میلیارد ریال و 30 طرح آرادان با 76 میلیارد ریال بهره برداری شد.

همزمان با هفته دولت امسال در استان سمنان 606 طرح شامل 578 طرح عمرانی و 28 طرح سرمایه گذاری با اعتبار پنج هزار و 74 میلیارد ریال در حال بهره برداری است. 

دوم تا هشتم شهریور، به مناسبت بزرگداشت سالروز شهادت رجایی و باهنر، هفته دولت نامگذاری شده است و شفافیت، پاسخگویی و کارآمدی شعار هفته دولت 97 تعیین شده است.

انتهای پیام/گ

نمایشگاه تخصصی «صنعت» زمینه‌ساز توسعه استان سمنان است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار