ائتلاف بزرگ ملی برای نجات افغانستان با انتشار بیانیه ای از آغاز نافرمانی های مدنی خود خبر داد.

ائتلاف بزرگ ملی: نافرمانی های مدنی خود در سرتاسر افغانستان را آغاز می کنیمبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، ائتلاف بزرگ ملی برای نجات افغانستان با انتشار بیانیه ای از آغاز نافرمانی های مدنی خود خبر داد.

این ائتلاف دو هفته پیش برای برآورده شدن خواسته های خود در  رابطه با چگونگی روند برگزاری انتخابات، برای دولت وحدت ملی افغانستان مهلت تعیین کرده بود، اما این مهلت دیروز شنبه (۳ سنبله/ شهریور) به پایان رسید.

استفاده از تکنولوژی در روز انتخابات (بایومتریک رای دهندگان)، تغییر سیستم انتخاباتی از سیستم رای واحد غیر قابل انتقال به رای قابل انتقال بر اساس سهم احزاب و دادن حق نظارت از تمامی روندهای انتخاباتی، از پیشنهادات احزاب سیاسی برای اصلاح نظام انتخاباتی است و به منظور بر آورده شدن این ‌پیشنهادات به دولت کابل مهلت دو هفته‌ ای داده شده بود.

با پایان این مهلت ائتلاف بزرگ ملی برای نجات افغانستان طی بیانیه ای اعلام کرد: ائتلاف بزرگ ملی با تشریک مساعی دیگر احزاب و جریان های سیاسی، از تاریخ سوم سنبله/ شهریور ١٣٩٧ در مرکز ولایات این کشور نافرمانی‌های مدنی را شروع و برای دفاع از حیات سیاسی افغانستان در کنار ملت، با عزم راسخ ایستاده است.

در ادامه این بیانیه آمده است که این ائتلاف برای تحقق آرمان مردم افغانستان در راستای شفافیت و جلوگیری از مهندسی انتخابات از هیچ گونه تلاشی دریغ نخواهد کرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.