دستیار ویژه رئیس مجلس با اشاره به جایگاه مهم و استراتژیک عراق در منطقه، گفت: عراق نقش مهمی در تثبیت امنیت در منطقه دارد.

حفظ تمامیت ارضی عراق، مهم‌ترین دستاورد این کشور در نبرد با تروریسم استبه گزارش حوزه مجلسگروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، جمعی از نمایندگان پارلمان جدید عراق امروز یکشنبه ۴ شهریور  با حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس و مدیر کل بین الملل مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.

امیرعبداللهیان در آغاز شکست تروریسم در عراق و برگزاری موفقیت آمیز انتخابات اخیر پارلمانی را تبریک گفت و با اشاره به تحولات منطقه ای و بین المللی اظهار کرد: در سال های اخیر جنگ های تحمیل شده بر منطقه باهدف تأمین منافع اقتصادی آمریکا و متحدان به وقوع پیوسته است.  

وی خاطر نشان کرد: حفظ استقلال، وحدت ملی و تمامیت ارضی عراق در برابر اشغالگران و پدیده شوم تروریسم دستاورد مهمی برای مردم، مرجعیت، دولت و پارلمان عراق به شمار می رود و باید از این دستاورد پاسداری شود.  

امیرعبداللهیان ضمن اشاره به جایگاه مهم و استراتژیک عراق در منطقه اظهار کرد: عراق نقش مهمی در تثبیت امنیت در منطقه دارد.  

وی افزود: بخش دیگر اهمیت عراق به موقعیت ژئواکونومیک و اقتصادی آن مرتبط است.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل با تأکید بر اینکه دیپلماسی پارلمانی از ابزارهای مهم در تعاملات بین الملل است، افزود: بازگشت عراق به جایگاه طبیعی و مهم خود در منطقه، نقش مهمی در ثبات، امنیت و توسعه منطقه دارد.

در پایان اعضای هیئت پارلمانی عراق ضمن بیان دیدگاه های خود،  از حمایت های مقام معظم رهبری،  دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران در ایجاد ثبات و امنیت در منطقه و کمک موثر به عراق در سال های اخیر به ویژه در مبارزه با تروریسم و تقویت روند سیاسی در این کشور قدردانی کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار