سلیمانی دشتکی گفت: در هرگوشه ای از استان ایلام راه ساخته می شود، ایلام در مسیر کربلاست و به دروازه عتبات عالیات ملقب گشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام عصر یکشنبه در گفتگوی خبری گفت: در سال گذشته در ایام اربعین حدود دو میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از مرز مهران تردد داشتند.

وی گفت: بیش از ۵۰ درصد زوار از مرز مهران تردد دارند.

سلیمانی دشتکی افزود: در هرگوشه ای از این استان راه ساخته می شود، ایلام در مسیر کربلاست و به دروازه عتبات عالیات ملقب گشته است.

استاندار ایلام تصریح کرد: در مسیر حمیل، قلاجه، تونل کبیرکوه، تونل آزادی، ایلام، صالح آباد، مهران، کنجان چم، دهلران، آبدانان، ملکشاهی و ... به کارگاه راه سازی مبدل شده است.

وی ادامه داد: تقریبا ۹۸ درصد جاده ایلام به مهران چهار خطه شده است.

سلیمانی دشتکی عنوان کرد: در این ایام کوتاه حدود ۲۵۱ کیلومتر راه اصلی، جاده آسفالته و بزرگراه ساخته شده و حدود ۲ کیلومتر تونل ساخته شده است.

وی ادامه داد: جمع اعتبارات هزینه شده در راهسازی چیزی حدود دو هزار میلیارد ریال است.

استاندار ایلام تصریح کرد: در حوزه اشتغال کارهای خیلی خوبی انجام شده، به عنوان مثال طرح اشتغال روستایی را ۱۰۰ درصد را جذب کرده ایم.

دشتکی افزود: در اجرای طرح سیستم آبیاری و اجرای طرح های بزرگ احیا و گرمسیری وطرح های آب های مرزی ما موفقیت های بسیار زیادی داشته ایم، ما در این مدت کوتاه حدود ۳۸ هزار هکتار زمین آبی را افتتاح کردیم و حدود ۳۰ تا ۴۰ هزار هکتار دیگر را امسال افتتاح خواهیم کرد.

وی عنوان کرد: جذب اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریال برای سد سیکان، انتقال آب فکه برای آبیاری حدود ۲۲ هکتار از اراضی آن از پیشرفت خیلی خوبی برخوردار است.

استاندار ایلام گفت: کار سد گلان که آب پتروشیمی ایلام را تهیه می کند در حال اتمام است. سد مخزنی میمه بالای ۶۰ درصد پیشرفت داشته است و حدود ۶ هزار هکتار از اراضی را آبیاری می کند.

وی تصریح کرد: تقریبا حدود ۱۷۸ کیلومتر خط انتقال آب، ۱۹۰ کیلومتر شبکه آبیاری در استان وجود دارد که با این اقدام از ۱۲۵ روستا که آب رسانی سیار داشته اند ۵۱ روستا ظرف امسال و سال آیند تمام می کنیم.

سلیمانی دشتکی اضافه کرد: در حوزه گازرسانی کارهای بسیار بزرگی شده، از سال ۹۲ تا امروز گازرسانی به ۲۶۵ روستا انجام داده ایم در این یک سال دولت دوازدهم نزدیک به ۹۱ روستا گاز دار شده است.

استاندار ایلام یادآور شد: در استان ایلام امسال ۷۰ روستا گازدار می شوند و تا پایان سال همه شهر و روستا های استان گازدار می شوند.

انتهای پیام/ب

توضیحات استاندار ایلام درباره وضعیت راه سازی در استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.