معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه از نظارت بهداشتی و شرعی دامپزشکی استان بر تعداد 7 هزار و 530 رأس دام دام زنده شامل گوسفند، گاو و بُز خبر داد.

دکتر علیرضا امیری معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه به تشریح عملکرد نظارت های بهداشتی و شرعی اداره کل دامپزشکی استان بر دام های قربانی در روز عید سعید قربان پرداخت و اظهار داشت: در این مدت تعداد 7 هزار و 530 رأس دام زنده شامل گوسفند، گاو و بُز معاینه شد.

وی همچنین از بازرسی و نظارت بهداشتی و شرعی بر لاشه یک هزار و 63 رأس دام در عید سعید قربان خبر داد و گفت: در نظارت های به عمل آمد تعداد 4 لاشه غیر قابل مصرف دام نیز به وزن 79 کیلوگرم توسط کارشناسان بهداشتی دامپزشکی ضبط شد و لاشه 39 رآس دام نیز اصلاح گردید.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: در عید سعید قربان 53 اکیپ ثابت و سیار دامپزشکی کرمانشاه بر دام های قربانی نظارت بهداشتی و شرعی داشتند و در 12 کشتارگاه فعال استان ذبح دام به صورت رایگان صورت گرفت.

امیری با بیان اینکه در عید قربان 10 مکان عرضه و فروش دام قربانی در سطح شهر کرمانشاه در نظر گرفته شده بود، افزود: کارشناسان دامپزشکی نیز با حضور در این مکان ها نسبت به معاینه و بازدید دام های زنده و همچنین نظارت بر لاشه دام های قربانی را انجان دادند.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

تشریح عملکرد نظارت های بهداشتی و شرعی اداره کل دامپزشکی استان بر دام های قربانی

 

 

 

برچسب ها: اخبارپزشکی ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.