استاندار کرمانشاه از موافقت هیأت دولت با افزایش میزان تسهیلات به زلزله‌زدگان استان خبر داد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه بازوند استاندار کرمانشاه صبح امروز در جمع اصحاب رسانه از موافقت هیأت دولت با افزایش میزان تسهیلات به زلزله‌زدگان استان خبر داد و گفت: هیأت دولت مدت امهال وام‌های مناطق زلزله‌زده را یک سال دیگر تمدید و با امهال سه ساله وام‌ها موافقت کرد.

وی با اشاره به افزایش میزان کمک مکمل بلاعوض و تسهیلات بانکی برای جبران خسارت و بازسازی واحد‌های مسکونی خسارت دیده از زلزله 7.3 ریشتری آبان‌ماه سال گذشته، افزود: مبلغ 2 هزار و 515 میلیارد و 600 میلیون ریال اعتبار به منظور احداث 35 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی در استان کرمانشاه اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: دولت همچنین مبلغ 4 هزار و چهار میلیارد و 700 میلیون ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت با سود و کارمزد چهار درصد روستایی و پنج درصد شهری به آسیب‌دیدگان ناشی از زلزله استان به منظور تکمیل بازسازی واحدهای مسکونی روستایی و شهری اختصاص داده است.

به گفته بازوند، این تسهیلات شامل بازسازی 30 هزار و 428 واحد مسکونی روستایی به ازای هر واحد تا سقف 50 میلیون ریال، بازسازی 13 هزار و 177 واحد مسکونی شهری در مناطق زلزله‌زده استان به ازای هر واحد تا سقف 100 میلیون ریال است.

هیأت دولت روز گذشته در جلسه هیأت وزیران مدت امهال وام‌های مناطق زلزله‌زده را یک سال دیگر تمدید و با امهال سه ساله وام‌ها موافقت کرده که استاندار کرمانشاه در این خصوص، گفت: دولت با اصلاح تصویب‌نامه مربوط به امهال تسهیلات دریافتی خسارت‌دیدگان بخش کشاورزی ناشی از حوادث غیرمترقبه، ضمن بخشودگی سود، کارمزد و جرائم وام‌های سررسید شده خسارت‌دیدگان مذکور، مصوب کرد مدت امهال اصل تسهیلات دریافتی آنان از 2 سال به سه سال افزایش یابد.

رئیس‌جمهور در تماس تلفنی خود با هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه دستورات لازم را برای بسیج همه امکانات دستگاه‌ها و نهادها برای امداد‌رسانی به زلزله‌زدگان و رسیدگی فوری به وضع آسیب‌دیدگان و مصدومان را صادر کرد.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

افزایش میزان کمک مکمل بلاعوض و تسهیلات بانکی به زلزله زدگان

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.