عضو کمیسیون اقتصادى مجلس ضمن مخالفت صریح با اعمال قیمت گذاری دولتی در اقتصاد، حرکت بازار‌ها به این سمت را عامل اساسی در ایجاد رانت دانست.

روز// قیمت گذاری دولتی و ارز ۴۲۰۰ تومانی عامل اصلی بروز فساد استتقى کبیرى، عضو کمیسیون اقتصادى مجلس در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی باشگاه خبرنگاران جوان  با اشاره به دخالت دولت در امر قیمت گذارى‌ها اظهار کرد: بنده به شدت با قیمت گذارى دولتی مخالف هستم؛ زیرا این اقدام در برخى از کالا‌ها که حاشیه هاى بسیارى را با خود به همراه دارد، در کشور باعث ایجاد رانت مى شود.

وی در ادامه بیان کرد: یکى از مشکلاتى که امروز اقتصاد و حتی مردم عادی با آن مواجه هستند، قیمت گذارى هاى دولتی است که باعث فراهم شدن زمینه فساد و حضور گسترده دلالان در کشور مى شود. در واقع سود حاصل از این قیمت گذاری به مردم نمی‌رسد بلکه واسطه‌ها را  پرترمی‌کند.

کبیرى بیان کرد: در زمینه قیمت گذارى دولت در بازار ارز، میزان زیادى از منابع ارزى کشور مورد سوءاستفاده رانت خواران قرار گرفت و افراد با دریافت ارز ٤٢٠٠ تومان باعث ایجاد فسادهایى در بازار‌های کالایی شدند؛ در واقع هر جا دو نرخ در بازار ایجاد شد، شاهد بروز رانت بوده ایم که دولت باید فرصت بروز فساد و برخى از سوءاستفاده‌ها را از بین ببرد.

عضو کمیسیون اقتصادى مجلس، با اشاره به اقدام شوراى عالى بورس مبنى بر توقف عرضه محصولات برمبنای دلار ۴۲۰۰ تومانی و لزوم آزادسازى قیمت‌ها برمبنای نرخ ارز در بازار ثانویه گفت: همان طور که ذکر شد بسیاری از آسیب‌ها ناشی از اختلاف قیمت هاست، از این رو تصمیم شورای عالی بورس به منظور واقعی شدن قیمت ها، کارشناسی بوده و می‌تواند اثرات مثبتی را در تعادل بازار کالای کشور به همراه داشته باشد.

کبیرى در پایان گفت: باید بگذاریم تا محصولات مانند همین ماه‌های قبل در بورس کالا با قیمت‌های واقعی عرضه شود تا مصرف کنندگان به راحتی اقدام به تامین نیاز از این بازار شفاف کنند.

انتهای پیام/

لزوم ارائه محصولات در بورس کالا با قیمت‌های واقعی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار