لوح ثبت ملی مکتب نستعلیق میرعماد در سرای سعد السلطنه شهر قزوین رونمایی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قزوین؛ ایوبی مدیرکل یونسکو در مراسم بزرگداشت میرعماد الحسنی و آیین رونمایی از لوح ثبت ملی مکتب نستعلیق میرعماد گفت: با ثبت ملی این مکتب رسالت ملی و جهانی بزرگی بر عهده مردم، هنرمندان و مدیران فرهنگی شهر قزوین برای معرفی شایسته این هنر گذاشته شده است.

ایوبی افزود: شهر قزوین نه تنها پایتخت فرهنگی و خوشنویس کشور است بلکه در جهان ایرانی و در میان کشور‌های عضو اکو جایگاه و مقام برجسته‌ای دارد.

وی اظهار داشت: اگر چه ایران مهد خوشنویسی جهان است، ولی جای تاسف دارد که مدیریت فرهنگی کشور در زمینه معرفی این هنر ارزنده و با سابقه درست عمل نکرده‌اند.

مدیرکل یونسکو افزود: مردم ایران هم در زمینه هنر‌های سنتی و هم در زمینه هنر‌های مدرن بی‌نظیرند و با نگاه به آینده و پاس داشت سنت‌ها، فرهنگ و هنر همواره در این کشور می‌درخشد.

مدیرکل یونسکو توجه ویژه به خط و خوشنویسی را از اولویت‌های مهم این سازمان برشمرد و تصریح کرد: پرچم خوشنویسان در همه جای ایران و جهان همواره بر فراز است.

معاون سازمان میراث فرهنگی هم در این مراسم گفت:استان قزوین نه تنها دارای میراث ملموس فوق‌العاده ارزشمندی است بلکه در زمینه میراث نا ملموس و مکتوب نیز هنرمندان برجسته و چهره‌های فاخر و ذی قیمتی دارد که بخشی از هویت ملی این مرز و بوم در طول تاریخ به شمارمی‌روند.

طالبیان افزود: کنوانسیون ۲۰۰۳ یونسکو که با هدف پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس ایجاد شده است بر حفاظت از تمامی جنبه‌های میراثی به ویژه میراث فرهنگی ناملموس برای رسیدن به آینده‌ای پایدار تاکید دارد.

معاون سازمان میراث فرهنگی گفت : این سازمان با توجه ویژه به جنبه‌های مختلف میراثی توانسته ۱۳ اثر را در فهرست جهانی به ثبت برساند.

انتهای پیام/

مراسم بزرگداشت میرعماد الحسنی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار