سرمربی تیم ملی تنیس مردان گفت: حضور بازیکنان و مربیان در بازی‌های آسیایی باعث شد تا تجربه‌های بیشتری کسب کنیم که برای مسابقات بعدی خیلی به کمکمان می‌آید.

سعید احمدوند سرمربی تیم ملی تنیس مردان ایران در گفت و گو با خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، درباره شرایط تیم ملی اظهار کرد: ملی پوشان تیم ملی تنیس مردان که در بازی های آسیایی جاکارتا 2018 حاظر بودند عملکرد خوبی را در این رقابت ها از خود به نمایش گذاشتند.

تیم ملی تنیس کشورمان قرعه سختی در بخش انفرادی و تیمی در این مسابقات داشت و با توجه به اینکه بازیکنان تیم ما جوان بودند و انتظاری هم از آن ها نمی رفت  حضور آن ها در این رقابت ها را مثبت ارزیابی می کنم.

بازی های آسیایی 2018 کلاس آموزش کاملی بود

سرمربی تیم ملی تنیس مردان درباره حضور در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا گفت: من در حدود 20 سال است که در رشته تنیس فعالیت می کنم و سفر های مختلفی هم رفته ام اما حضور در جاکارتا و بازی های آسیایی برای ما یک کلاس آموزشی کاملی بود هم برای من که مربی بودم و هم برای بازیکنان که باعث شد انگیزه و تجربه شان برای آینده افزایش یابد.

احمدوند در ادامه افزود: یک خواهش از مسئولین ورزش کشور دارم و آن این است که به همه ی رشته های ورزشی اجازه حضور در مسابقات آسیایی را بدهند تا این تیم ها بتوانند تجربه مفیدی را کسب کنند.

استعدادیابی به ورزش کشور کمک می کند

سرمربی تیم تنیس کشورمان درباره اهمیت استعدادیابی در تنیس و سایر رشته های ورزشی گفت: استعدادیابی یکی از مهم ترین روش ها برای پیدا کردن بهترین بازیکن در هر رشته است و استعدادیابی در فدراسیون تنیس ایران هم انجام می شود و 2 بازیکن تیم ملی ما یعنی محمد کارگران عروجی و امیرحسین بادیکه در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا حاضر بودند از طریق استعدادیابی در سنین نوجوانی کشف شده اند.

نداشتن بازی های بین المللی دلیل نتیجه نگرفتن تیم ملی تنیس

سرمربی تیم ملی تنیس مردان کشورمان درباره نتیجه نگرفتن بازیکنان تیم تنیس در عرصه بین المللی اظهار کرد: اگر شما می بینید که بازیکنان تیم هایی مثل تنیس نمی توانند در رقابت های مهم بین المللی موفق ظاهر شود به این دلیل است که این بازیکنان در طول سال به مسابقات بین المللی مهم اعزام نمی شوند تا تجربه کسب کنند.

او ادامه داد: اگر بخواهیم در رشته هایی مثل تنیس مدال آوری کنیم، بازیکنان ما باید در طول سال با حضور در مسابقات بین المللی حاظر و با بازیکنان تراز اول مسابقه دهند تا تجربه مفیدی کسب کنند که به کمکشان در رقابت هایی مثل المپیک و بازی های آسیایی بیاید.

تیم هایی مثل: ژاپن، کره جنوبی، چین تایپه که در رشته تنیس موفق هستند به این دلیل است که تمامی امکانات لازم برای موفقیت در این رشته را در اختیار دارند.


بیشتر بخوانید:حذف بادی از مسابقات تنیس بازی های آسیایی


انتهای پیام/

عملکرد تیم ملی تنیس در بازی های آسیایی را مثبت ارزیابی می کنم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار