مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: اقامتگاه های سنتی برای اسکان گردشگران بدون ایجاد هرگونه تغییر در ساختار و بافت تاریخی، در میمند راه اندازی می شود.

ساخت هتل در روستای میمند در دستور کار میراث فرهنگی قرار نداردبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ "غلامرضا فرخی" مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با تاکید بر اینکه ساخت هتل در روستای دستکند میمند و حتی در مجاورت آن در دستور کار این اداره کل قرار ندارد، گفت: اقامتگاه های سنتی برای اسکان گردشگران بدون ایجاد هرگونه تغییر در ساختار و بافت تاریخی، در این روستا راه اندازی می شود.

 فرخی در مراسم تودیع و معارفه مدیران سابق و جدید پایگاه ثبت جهانی روستای دستکند میمند در محل فرمانداری شهرستان شهربابک، اظهار کرد: در حال حاضر اهالی روستای دستکند میمند با مشکلات متعددی به ویژه در حوزه آب مواجه هستند.

وی با بیان اینکه باید شرایط برای ماندگاری ساکنان میمند فراهم شود، افزود: حل مشکلات موجود در این روستا با همکاری و تعامل همه دستگاه ها امکان پذیر خواهد بود.

فرخی با اشاره به اینکه نباید به فکر ایجاد هتل در روستای میمند باشیم، افزود: باید اقامتگاه هایی متناسب با موقعیت جغرافیایی و اقلیمی منطقه و به شکل کاملا سنتی در این روستا راه اندازی شود.

وی با تاکید بر اینکه میمند یک روستای ثبت جهانی است، خاطرنشان کرد: هرگونه تغییرات و ایجاد زیرساخت در این روستا تابع ضوابط و مقررات مرتبط است.

در پایان این مراسم با تقدیر از خدمات " مهناز اشرفی" مدیر سابق پایگاه ثبت جهانی میمند"  مهری جوادی" به عنوان مدیر جدید این پایگاه معرفی شد.

 

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار