حجت الاسلام سرلک با اشاره به خطبه غدیر و پذیرش ولایت‌عهدی امیرالمومنین(ع) درباره مقدمات و چگونگی برگزاری حجة الوداع گفت.

مقدمات برگزاری خطبه غدیر در حجه الوداع چه بود؟/ حجه الوداع چگونه رقم خورد؟به گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛چند سالی است که در تقویم این کشور روز عید قربان تا عید غدیر به عنوان دهه امامت و ولایت نامگذاری شده است، ایامی که بسیاری از مسلمانان به ویژه شیعیان، آن را در کشور خود جشن می گیرند و مبلغان به ترویج فرهنگ ولایت‌مداری می پردازند.

بر همین اساس، همزمان با آغاز دهه امامت و ولایت، حجت الاسلام والمسلمین علی سرلک سخنران و کارشناس علوم دینی - قرآنی در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به برخی سوال های مطرح شده درباره اهل بیت (ع) پرداخت و گفت: فرض کنید که شما هم در آخرین حج رسول خدا (ص) در سرزمین غدیر جمع شده‌اید و پیامبر (ص) بر جهاز شتران ایستاده‌اند تا خطبه را بیان کنند. البته بیان این خطبه و جلب توجه مردم به حدی حائز اهمیت است که طراحی و مقدمات عجیبی را حضرت (ص) برای بیان آن در غدیرخم درنظر گرفته است.

همچنین این سخنران و کارشناس علوم دینی - قرآنی ادامه داد: در نظر بگیرید که ما نیز در بین این جمعیت نشسته‌ایم و پیامبر می فرمایند: «ای مردم! خداوند متعال در قرآن عصمت و مصون ماندن از گناهان را برای من تضمین کرده‌است و به من وحی شده که به شما ابلاغ کنم، از این پس علی (ع) را ولی و سرپرست خود بدانید و سعادت دنیا و آخرت خود را از اشاره انگشتان او جستجو کنید.

*شما در ادامه می توانید سخنرانی کامل حجت الاسلام والمسلمین سرلک را در ویدیو زیر مشاهده کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار