روزنامه واشنگتن‌پست نوشت رئیس‌جمهور آمریکا پس از دریافت نامه‌ای خصمانه از یک مقام ارشد پیونگ‌یانگ، سفر وزیر خارجه این کشور را به کره شمالی لغو کرد.

واشنگتن‌پست: عامل لغو سفر پمپئو به کره شمالی دریافت نامه‌ای خصمانه از پیونگ‌یانگ بودبه گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری رویترز گزارش داد: روزنامه واشنگتن پست روز دوشنبه نوشت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، پس از دریافت نامه‌ای خصمانه از یک مقام ارشد کره شمالی، سفر مایک پمپئو، وزیر خارجه خویش، را به پیونگ‌یانگ لغو کرد.

این نامه ساعاتی بعد از اعلام این سفر در هفته گذشته میلادی واصل شده بود.

این روزنامه به نقل از دو مقام ناشناس دولت آمریکا گفت: این نامه روز جمعه از سوی «کیم یونگ چول»، معاون کمیته مرکزی حزب کارگران کره شمالی، که حزب حاکم این کشور است و مذاکرات قبلی با آمریکا را هدایت کرده است، ارسال شده بود.


بیشتر بخوانید: ترامپ سفر پمپئو به کره شمالی را لغو کرد


این روزنامه نوشت: متن دقیق این پیام روشن نیست، اما این مقدار خصمانه بوده که ترامپ و پمپئو تصمیم گرفته‌اند سفر به کره شمالی را لغو کنند.

شایان ذکر است، ترامپ هنگام لغو سفر پمپئو به پیونگ‌یانگ برای نخستین بار علنا اذعان کرد تلاش وی برای وادار کردن کره شمالی به عاری‌سازی هسته‌ای بعد از نشست سران دو کشور در ۱۲ ژوئن متوقف شده است.

انتهای پیام/

چرا سفر پمپئو به کره شمالی لغو شد؟

برچسب ها: کره شمالی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار