باوجود اینکه چند سالی بازار مسکن با رکود همراه بود اما چند وقتی است ساخت و ساز در استان ایلام رونق گرفته است.

افزایش ساخت و ساز در شهر ایلام

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام; ساخت و ساز یکی از مشاغل با درآمد بالا در کشور بحساب می آید که همواره مورد توجه سرمایه گذاران قرار گرفته است.اما چند سالی بود در کشور شاهد رکود در بازار مسکن بودیم و سرمایه گذاران توجه چندانی به این بخش نداشتند تا اینکه از ابتدای سال رونق به این بازار بازگشت.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری ایلام در گفتگو با خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام; از افزایش ساخت و سازها در شهر ایلام خبر داد و تاکید کرد: از ابتدای سال ۹۷ تاکنون در شهرداری ایلام ۲۴۲ مورد پروانه ساختمانی صادر شده است.

به گفته نصرت پور این تعداد نسبت به سال گذشته افزایش ۹ درصدی داشته است.ساخت و ساز هایی که می توانند در توسعه و آبادانی شهر نقش مهمی ایفا کنند.

شهر ایلام هم بر اساس آمارها سهم بالایی از بافت فرسوده را در خود جای داده نیازمند توجه بیشتری است.

کلانتری مدیر بافت فرسوده راه و شهرسازی استان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام; گفت: بر اساس آمار های این اداره بیش از ۶۱۴ هکتار بافت فرسوده و ناکارآمد شهری در شهر ایلام وجود دارد.

وی با بیان اینکه این رقم بیش از ۳۰ درصد کل مساحت شهر ایلام است تاکید کرد: اگر به زلزله سال گذشته غرب کشور دقت کنیم به خوبی به اهمیت این موضوع و نوسازی بافت های فرسوده پی خواهیم برد.

به گفته این کارشناس استفاده از مصالح نوین ساخت و ساز نقش مهمی در استحکام شهر ایفا می کند و می تواند شهر را در برابر حوادث ایمن سازد.

اما جدای از اینها ساخت و ساز می تواند نقش مهمی در واقعی کردن قیمت مسکن نیز داشته باشد.

قاسمی راد کارشناس اقتصاد و مدرس دانشگاه در گفتگو با خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام; با اشاره به حباب شکل گرفته در قیمت مسکن گفت : یکی از دلایل اصلی گرانی در بخش مسکن ناهماهنگی بین بازار عرضه و تقاضاست.

وی یکی از دلایل گرانی مسکن را نبود عرضه در این بخش دانست و تاکید کرد: در حال حاضر تقاضا در بخش مسکن بالا گرفته و عرضه ای در این بخش دیده نمی شود.

به گفته کارشناسان با افزایش ساخت و سازها می توان قیمت مسکن را واقعی کرد.اما جدای از اینها ساخت و ساز نقش مهمی در ایجاد اشتغال دارد و می تواند افراد زیادی را در این بخش مشغول بکار نماید.

سهیلا ملکشاهی مدیر کل تامین اجتماعی استان ایلام در گفتگو با خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام; تاکید کرد: در حال حاضر بیش از ۱۵ هزار نفر در استان ایلام در بخش صنعت ساختمان مشغول بکار هستند که این تعداد حدود ۱۴ درصد کل بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی در استان را شامل می شود.

با وجود اهمیت ساخت و ساز اما پیمانکاران و سازندگان بخش مسکن حرف ها و درد دل هایی دارند و به شدت از افزایش قیمت مصالح گلایه می کنند.

مهدی کرم پور یکی از پیمانکاران شهر ایلام در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام; نسبت به گرانی مصالح ساختمانی گلایه کرد و افزود : سیمان یکی از پرکاربردترین مصالح ساختمانی است که نسبت به ابتدای سال قیمت آن حدود ۵۰ درصد افزایش داشته است.
وی در ادامه به افزایش قیمت میلگرد و دیگر مصالح اشاره کرد و گفت امیدواریم مسئولان با کنترل قیمت مصالح به ساخت و ساز رونق بیشتری بدهند.

کارشناسان هم عقیده دارند که با برنامه ریزی و حمایت از ساخت و سازها در بخش مسکن و نوسازی بافت های فرسوده می توان استحکام شهر را بالابرد ، قیمت مسکن را واقعی کرد و از همه مهمتر اشتغال ایجاد کرد.

انتهای پیام/ه

 

افزایش ساخت و ساز در ایلام

برچسب ها: اشتغال ، وزارت کار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.