دارالسیاده علوی روستایی که ۹۵ درصد از اهالی آن سادات هستند میزبان جشنواره غدیر علوی است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سید رضا جعفری علوی رییس ستاد جشنواره غدیر دارالسیاده علوی، در گفتگو با خبرنگاران گفت:این جشنواره شب عید غدیر در حسینیه سیدالشهداء دارالسیاده علوی با سخنرانی حجت الاسلام شیخ صادق اخوان، عضو هیئت علمی مؤسسه جامعه المصطفی و مبلغ عرصه بین الملل برگزار خواهد شد.

وی، با اشاره به حضور سادات منطقه و مسئولان محلی و شهرستانی در این مراسم افزود: قرائت خطبه غدیر، دیدار با بزرگان سادات و دیدار با خانواده شهدای این روستا که دو تن از آنها از سادات هستند، از برنامه های شاخص روز عید غدیر در روستای دارالسیاده علوی است.

به گفته رییس ستاد جشنواره غدیر دارالسیاده علوی، زیارت جمعی از سادات در ابتدای صبح روز عید غدیر از بقعه متبرکه مضجع حضرت سلطان محمود ابن امام باقر(ع) در روستای علوی و غبارروبی گلزار شهدای در این امامزاده از دیگر برنامه های جشنواره غدیر علوی است.

وی با تاکید بر اینکه۹۵ درصد از اهالی روستای علوی در کاشان، انتسابی و اکتسابی از سادات هستند گفت: اکثر ذراری حضرت زهرا(س) در این روستا از سادات طباطبایی هستند.

جعفری علوی، وجود ذراری حضرت زهرا(س) و علمای بنام سادات در این روستا را موجب متمایز شدن ایام غدیر و دهه ولایت در این دیار سادات دانست و گفت: هرسال مراسم باشکوهی در ایام عید غدیر با توجه به جمعیت کثیر سادات در این روستا برگزار می شود.

شایان ذکر است، روستای دارالسیاده علوی در ۴۰ کیلومتری کاشان و در منطقه مقدس اردهال واقع شده است که بقعه متبرکه حضرت سلطان محمود(ع) فرزند امام محمد باقر(ع) و برادر سلطانعلی بن باقر(ع) در آن قراردارد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.