در طول تاریخ افراد زیادی بودند که برای داشتن قدرت، خون‌ها ریختند و جان‌ها گرفتند در این میان بی‌رحمی قدرتمندان حکایتی دیگر دارد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، احتمالا بی‌رحم‌ترین انسان‌های تاریخ هم در خلوت، خود را بی‌رحم و خونخوار ندانسته و هریک توجیهی برای عملکرد سبعانه‌شان داشته‌اند. این میان بی‌رحمی قدرتمندان حکایتی دیگر دارد چه آن طبیعتا زیان‌افزون‌تری را نیز وارد می‌سازد. 

Image result for ‫آتیلا قوم هون‬‎

آتیلا | بزرگ قوم هون
آتیلا به تنهایی و یک‌تنه بخشی از قرن پنجم میلادی را برای مردم اروپا به کابوسی بزرگ مبدل ساخت و نام خود را در صفحات تاریخ حک و ثبت کرد. معروف است که آتیلا حتی به برادر خود نیز رحم نکرد و برای حفظ قدرت او را کشت. آتیلا رهبر ٥٠٠‌هزار جنگجو بود که با حملاتش به شرق امپراتوری روم مردم را فقط برای به دست آوردن طلا بدون هیچ رحمی قتل‌عام می‌کرد.


بیشتربخوانید : بزرگترین جنایات جنگ جهانی دوم را بشناسید+ تصاویر


 

Image result for ‫استالین‬‎

ژوزف استالین | رهبر شوروی
طی دوره حکمرانی استالین از ۱۹۲۲ تا ۱۹۵۳، بیش از ۲۰‌میلیون نفر از اهالی شوروی جان خود را از دست دادند. خوش‌شانس‌ها فقط شکنجه و تبعید شدند. استالین خود را برتر از هر موجود زنده‌ای می‌دانست و شاید به همین خاطر وقتی مُرد کسی جرأت نزدیک‌شدن به جنازه‌اش را نیز نداشت. جمله‌ای معروف از او نقل شده است، به این مضمون: «مرگ یک انسان تراژدی است اما مرگ میلیون‌ها انسان فقط آمار است.»

Image result for ‫هیتلر‬‎

آدولف هیتلر | پیشوای آلمان نازی
شاید برخی با اضافه‌کردن نام پیشوای آلمان نازی به این فهرست موافق نباشند اما نمی‌توان کتمان کرد که عمل او برای بازپس‌گیری بخشی از خاک آلمان که بعد از پایان جنگ جهانی اول به لهستان ملحق شده بود، باعث شد انگلستان و فرانسه به آلمان اعلان جنگ داده و آتش جنگ جهانی دوم را روشن کنند. هیتلر به اعتلای آلمان می‌اندیشید اما سخت‌ترین راه ممکن را برای رسیدن به منظور خود انتخاب کرد.

Image result for ‫پل‌پوت‬‎

پل‌پوت | سرکرده خمرهای سرخ
این کمونیست دیوانه با افکار احمقانه خود باعث مرگ ۲‌میلیون نفر یعنی حدود یک‌چهارم از کل جمعیت کشور کامبوج شد. او مخالفان خود را اعم از زن و مرد و کودک شکنجه ‌داده و زنده به گور می‌کرد. سربازان او که به خمرهای سرخ معروف بودند، مردم را مجبور می‌کردند که تا آخرین نفس‌هایشان در مزارع (کشتزارهای مرگ) کار کنند و اگر کسی از کار می‌ایستاد یا اشتباه و اعتراضی می‌کرد، به قتل می‌رسید.

جوزف منگله | دانشمند آلمانی
جوزف منگله دانشمند فیلسوف مأبی بود که عقیده داشت برای رستگاری بشر و رسیدن به سرمنزل مقصود قربانی ساختن تعداد زیادی از انسان‌ها ایراد و اشکالی ندارد. او در طول دوران فعالیت خود آزمایش‌های پزشکی بسیاری را روی افراد مختلف انجام داد که نتیجه آن مرگ اکثر افراد مورد آزمایش بود. تزریق رنگ به قرنیه و حل‌کردن جسم دوقلوها در اسید برای بررسی شباهت‌های استخوان‌بندی دو نمونه از هزاران آزمایش غیرانسانی جوزف منگله بود.

منبع: روزنامه شهروند

انتهای پیام/

آشنایی با بی‌رحم‌ترین انسان‌های تاریخ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
آندرانیک اوزانیان
۰۰:۴۳ ۱۰ تير ۱۴۰۰
اگر خواستین مجددا تیتری با چنین عنوانی بزنید ،نسل کشی ارامنه در 1915 را فراموش نکنید . طلعت ، انور ، شاکر ، جمال شاکر و ..... که سر انجام با محاکمه به اعدام محکوم می شوند ولی توسط خود محاکمه کنندگان در روسیه ،آلمان ، گرجستان و ..... مخفی شده بودند و شجاع مردان ارمنی طی عملیات نمسیس آن ها را تک تک به سزا اعمالشان رساندند.
اردوغان و علی اف کم جنایت نکردند.فراموششان نکنید
آخرین اخبار