نزدیک‌ شدن روابط تجاری، سیاسی و گردشگری بین دو کشور ایران و عراق باعث شده تا شایعات بسیاری علیه این دو کشور مطرح شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،با فروپاشی رژیم بعث و سرنگونی صدام، برگ جدیدی در روابط بین دو کشور ایران و عراق، دو کشور مسلمان، شیعه و همسایه رقم خورد؛ روابطی که باعث شد حتی داعش به عنوان بزرگترین خطر سال‌های اخیر دنیای اسلام از خاک‌ عراق هم خارج شود.

بیشتر شدن روابط تجاری ایران و عراق در سال‌ها و بخصوص ماه‌های اخیر و بویژه زمانی که ایران تحت فشار تحریم‌ها قرار دارد، باعث شده تا رسانه‌هایی که کمر به شکست مردم ایران بسته‌اند، شایعات و شبهاتی را مطرح کردند.

از خدمات جنسی هتل‌های ایرانی به مردان عراقی تا بارداری ناخواسته زنان در اربعین!

عراق یکی از عمده ترین مقاصد صادرات ایران به شمار می‌رود

برخی از رسانه‌ها به کمک کاربران شبکه‌های اجتماعی در این مدت سعی کردند با هر ابزاری که شده روابط این دو کشور را تیره و تار کنند، یکبار با شایعه فروش آب مجانی به عراق، بار دیگر با شایعه گران کردن قیمت روادید برای ایرانی‌ها، دست گذاشتن روی غیرت ایرانیان و عدم انتشار صحبت‌های دقیق نخست وزیر عراق هم از دیگر حربه‌های آنان بود.

* خدمات جنسی هتل‌های ایرانی به مردان عراقی!

از ابتدای هفته نقل قولی از رئیس اتحادیه هتلداران خراسان‌رضوی مبنی بر ارائه خدمات جنسی بیش از ۶۰۰۰ خانه‌مسافر در مشهد در روزنامه‌های اصلاح‌طلب منتشر شد، شایعه‌ای که به سرعت فضای مجازی را دربر گرفت. این رسانه‌ها با استفاده از واژه‌های «مردان عراقی» و «زنان ایرانی» بر «عرب‌ستیزی»، «نژاد پرستی» تاکید کردند.

از خدمات جنسی هتل‌های ایرانی به مردان عراقی تا بارداری ناخواسته زنان در اربعین!

حالا به متن منتشر شده در روزنامه شهروند توجه کنید:

"پیش از این همه سکوت می‌کردند و منکر می‌شدند اما حالا می‌شود از مشکل حرف زد: رفت و آمد بعضی مردان مجرد عراقی به خانه مسافرهای مشهد بیشتر شده، آنها که با زنان ایرانی همراهشان راه ورود به هتل‌ها را بسته می‌بینند راهی بیش از ٦هزار خانه مسافر غیرمجاز این شهر زیارتی می‌شوند. از دی ماه پارسال اروپایی‌ها کمتر به ایران سفر می‌کنند و در عوض با کاهش ارزش ریال، سفر عراقی‌ها به کشور ۹۰ درصد بیشتر از قبل شده است. این آمد و شدها اگرچه باعث رونق اقتصادی شده اما در خوزستان و خراسان رضوی، حاشیه‌هایی به همراه داشته است. از شایع شدن ازدواج موقت گردشگران عراقی با زنان ایرانی البته آماری در دست نیست و نمی‌توان تمام گردشگران را به یک چشم دید اما فعالان حوزه گردشگری می‌گویند اگرچه این مسأله همه‌گیر نبوده و جزیی است اما نمی‌توان انکارش کرد و باید پی راه حل بود. "

نکته قابل تامل این است در صورت وجود چنین موضوعی آیا فقط مردان این کشور همسایه از چنین خدماتی استفاده می‌کنند؟ آیا بر فرض اشتباه چند مرد از کشور عراق، باید این موضوع را به چند میلیون مرد عراقی تعمیم داد؟ با توجه به متن فوق یعنی اگر گردگشران اروپایی به ایران بیاید این خدمات برای آن‌ها بلا اشکال است؟

*- تکذیب ادعاهای روزنامه‌های شرق و شهروند
اما قانعی رئیس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی، در گفت‌وگویی به صراحت اعلام کرد که «من چنین چیزی نگفته‌ام» و آنچه دست به دست می‌شود ناشی از استنباط اشتباه اهالی رسانه و کاربران فضای مجازی است.

وی توضیح داد: «من هرگز تایید نکرده‌ام که در مشهد از زنان ایرانی استفاده جنسی صورت می‌گیرد برای همین هم این استنباط و نقل قول از حرف هایم را کاملا تکذیب می‌کنم؛ چون من در مصاحبه‌ای که داشتم به این موضوع اشاره کردم که در مشهد ۶۰۰ خانه مسافر مجوز قانونی دارند و حتی آنهایی که مجوز قانونی ندارند هم خدمات اقامتی ارائه می‌دهند و لزوما به این معنا نیست که این خانه‌های مسافری در زمینه خدمات جنسی و غیرقانونی فعالیت می‌کنند.»

- واکنش شدید کاربران

این موضوع با واکنش شدید کاربران فضای مجازی روبرو شد و هرکدام نکاتی را رد این باره مطرح کردند:

هرمس:‌ والا همین ها روسپی ها را کارگر جنسی می دانند و در مقابل تعدی هایی که در سفارتخانه های اروپایی و خانه های وابسته به دختران ایرانی می شود ساکتند.

محمدرضا باقری: این اراجیف و رطب و یابسی که درباره هوسرانی عراقی ها در خوزستان و مشهد گفته میشه اگه راست باشه، چند تا سوال پیش میاد:اینا تجاوز میکنن یا با رضایت کارشون رو انجام میدن؟آیا عراقی‌ها علت بوجود اومدن فحشا هستند؟ اگر ممنوع الورود بشن، فحشا از بین می‌ره؟ واقعا اینا نگران ناموسن؟

علی رجبی: برفرض که خبر درست باشه، بی‌غیرتی شما، چه ربطی به عراقی‌ها داره که اینقدر تاکید میشه روی "استفاده جنسی مردان عراقی"؟ برید در هرجا که سرویس جنسی میده رو ببندین.

* بارداری ناخواسته زنان عراقی در اربعین!

این شایعات درباره زنان ایرانی در مشهد درحالی منتشر می‌شود که در سال‌های گذشته نیز برعکس این شایعات منتشر شده بود. شایعه سازان در این سال‌ها از غیرت مردان ایرانی و عراق سوءاستفاده کرده و هربار مطالب دروغی را علیه کشور همسایه مطرح می‌کنند تا با مردان این کشورها را علیه هم بشورانند.

از خدمات جنسی هتل‌های ایرانی به مردان عراقی تا بارداری ناخواسته زنان در اربعین!

به طور مثال سال ۹۵ برخی رسانه‌های عربی ازجمله روزنامه الشرق الاوسط به نقل از سخنگوی سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده بودند که این مرکز نگران افزایش بارداری‌های ناخواسته در راهپیمایی اربعین بین زنان عراقی است. در این خبر حتی بیان شده که در یک سال، ۱۶۹ مورد بارداری گزارش شده است اما پیگیری‌های رسانه‌ها سبب شد که این سازمان طی یک بیانیه رسمی چنین مصاحبه‌ای را تکذیب کند تا جائی که سخنگوی این سازمان اعلام کرد در چند ماه اخیر با هیچ رسانه عرب زبان مصاحبه نداشته است و نمی‌داند این مصاحبه از کجا منتشر شده است.

* قتل گردشگر متجاوز عراقی در خرمشهر

شایعه کشتن یک گردشگر عراقی در خوزستان هم از همین دست شایعات به شمار می‌رود. اواخر مردادماه بود که شایعه شد یک مرد عراقی به دلیل تجاوز به زنان ایرانی در بازارماهی فروشان خرمشهر کشته شده است.

از خدمات جنسی هتل‌های ایرانی به مردان عراقی تا بارداری ناخواسته زنان در اربعین!

این درحالی بود که ولی‌الله حیاتی، فرماندار خرمشهر یا تکذیب خبر قتل گردشگر عراقی در بازار ماهی فروشان عنوان کرد: امنیت کامل در خرمشهر برای گردشگران عراقی تامین است و اینگونه شایعات در فضای مجازی با اهداف خاص و برای مخدوش کردن روابط دو ملت ایران و عراق توسط گروهک های فرامرزی منتشر می‌شود.

* زلزله عراق ایران را لرزاند

البته این نگاه مغرضانه به کشور عراق به همین مورد ختم نمی‌شود، روزنامه شرق در زمان زلزله کرمانشاه، تیتر عجیب «زلزله عراق، ایران را لرزاند» را انتخاب کرد تیتری که با انتقادات شدیدی روبرو شد.

از خدمات جنسی هتل‌های ایرانی به مردان عراقی تا بارداری ناخواسته زنان در اربعین!

* فروش آب مجانی

همزمان با بروز مشکل کم‌آبی و بی‌آبی چندماه گذشته در برخی شهرهای استان خوزستان، برخی سودجویان با انتشار فیلمی ساختگی شایعه انتقال آب شیرین به بصره را مطرح کردند. شایعه‌ای که چند هفته‌ای به نقل محافل مجازی تبدیل شد و حتی برخی از سلبریتی‌ها را این بار به واکنش وادار کرد.

از خدمات جنسی هتل‌های ایرانی به مردان عراقی تا بارداری ناخواسته زنان در اربعین!

اما غلامرضا شرفی عضو کمیسیون انرژی مجلس و نماینده مردم آبادان با رد این شایعه همان زمان عنوان کرد: این فیلم را به صورت تخصصی مورد بازبینی قرار دادیم که مشخص شد به صورت حرفه‌ای میکس شده است. (اطلاعات بیشتر را اینجا بخوانید)

رضا اردکانیان، وزیر نیرو هم بابیان این که انتقال و فروش آب به دیگر کشورها صحت ندارد، توضیح داد: قرارداد فروش آب به کویت که قبلا در دهه هشتاد مطرح شده بود با مخالفت بنده در آن زمان و الان مواجه شده است و اکنون هم هیچ تصمیم، طرح و پروژه‌ای برای انتقال و فروش آب به خارج از کشور وجود ندارد.

البته این شایعه هم با همت قرارگاه سازندگی خاتم و تکمیل تونل آبرسانی غدیر ۲ تا حد زیادی مرتفع شد.

* گران شدن و یا توقف صدور ویزای عراق

یکی از شایعات دیگری که در راستای تخریب روابط ایران عراق مطرح شد، شایعه گران شدن و یا توقف صدور ویزای عراق برای ایرانیان بود. این درحالی بود که برعکس این شایعات، حیدرالعبادی نخست وزیر این کشور اعلام کرده بود که امسال هزینه "ویزای زائران اربعین حسینی" کاهش می‌یابد.

از خدمات جنسی هتل‌های ایرانی به مردان عراقی تا بارداری ناخواسته زنان در اربعین!

حیدرالعبادی این تصمیم را به منظور رفاه حال همه زائران به ویژه زائران ایرانی اتخاذ کرده است

* خرج عتبات و عالیات عراق با پول ایرانیان

پس از برعهده گرفتن مسئولیت ساخت و توسعه صحن حضرت زهر(س) در نجف اشرف توسط مسئولان ایرانی، شایعات بسیار زیادی در فضای مجازی برای برهم زدن ارتباط دو کشور دوست و همسایه ایران و عراق کلید خورد؛ از شایعه خروج ارزهای ایران به عراق گرفته تا شایعه عدم بکارگیری کارگران ایرانی در این پروژه و هزینه کردن از بودجه عمومی دولت ایران در این موضوع.

از خدمات جنسی هتل‌های ایرانی به مردان عراقی تا بارداری ناخواسته زنان در اربعین!

هرچند شایعه سازان با گره زدن این موضوع به کمبودهای کشور سعی کردند فشار بیشتری بر مسئولان بیاورند اما بررسی‌های خبرنگار ما نشان داد که هیچ یک از این شایعات صحت نداشته و اتفاقا این پروژه برای کارگران ایرانی و غیرایرانی هم سودآور بوده است.(اطلاعات بیشتر را اینجا بخوانید).

* عدم انتشار صحبت‌های کامل العبادی

«برای حفظ منافع مردم خود به آن پایبند خواهیم بود؛ از آن حمایت نمی‌کنیم اما به آن پایبندیم.» حیدرالعبادی این جمله را ۱۶مردادماه امسال در پاسخ به خبرنگاری از روزنامه «الزوراء» گفت که موضع عراق را در قبال تحریم‌های آمریکا علیه ایران جویا شده بود.

از خدمات جنسی هتل‌های ایرانی به مردان عراقی تا بارداری ناخواسته زنان در اربعین!

پس از این صحبت‌های نخست وزیر عراق درباره "همراهی دولت عراق با تحریم‌های ایران" موجی از واکنش‌ها در فضای مجازی و فضای رسانه ای منتشر شد که ببینید عراق جواب محبت‌های مردم ایران را اینگونه داد.

اما چندی بعد هم وزارت خارجه این کشور این موضوع را اصلاح کرد و هم حیدرالعبادی پس از چند روز درباره صحبت‌های خودش گفت که صحبت هایش تحریف شده، و اینگونه شفاف سازی کرد: این کشور(عراق) در مسئله ایران «تنها متعهد به عدم استفاده از دلار در مبادلات مالی است و از همه تحریم‌های آمریکا پیروی نمی‌کند».

این شفاف‌سازی و اصلاح‌ صحبت‌های شرق هرگز در این رسانه‌های شایعه ساز باز نشر داده نشد.

* اتحاد «ایران و عراق»، رمز عبور از حیله‌ها

البته توپخانه حملات به روابط ایران و عراق در این سال‌ها به این موارد ختم نمی‌شود چرا که به موارد بالا می‌توان شایعاتی چون انتشار تصاویر و عکس‌های مبنی بر ارسال پول مردمان ایران به عراق، تصاویر مبنی بر توهین مردم عراق به مسئولان ایرانی در عراق، آتش زدن هورها به تلافی از قطعی برق ایران به عراق و ... را هم اضافه کرد.

از خدمات جنسی هتل‌های ایرانی به مردان عراقی تا بارداری ناخواسته زنان در اربعین!

در پایان به نظر می‌رسد که این اتفاقات سازماندهی شده همزمان با بهبود روابط تجاری ایران و عراق ادامه‌دار خواهد بود اما مهم این است که مردم ایران و عراق چنین شایعات بی سر و تهی را بدون ارائه سند باور نکنند و دشمن را در رسیدن به اهدافش ناکام بگذارند.

منبع:فارس

انتهای پیام/

تخریب دو کشور همسایه همزمان با بهبود روابط تجاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۱:۱۶ ۲۵ تير ۱۴۰۲
ای وای ؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۱:۱۵ ۲۵ تير ۱۴۰۲
نزدیک‌ شدن روابط تجاری، سیاسی و گردشگری بین دو کشور ایران و عراق باعث شده تا شایعات بسیاری علیه این دو کشور مطرح شود.
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۱:۱۵ ۲۵ تير ۱۴۰۲
لطفا توجه نکنید شایعه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۲۵ تير ۱۴۰۲
فکر نکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۲۵ تير ۱۴۰۲
بعید میدونم چنین اتفاقی افتاده باشه
Iran (Islamic Republic of)
هموطن
۱۷:۴۳ ۲۱ شهريور ۱۴۰۱
کلیپهای ویديو خودشان گویای همه موارد هستش.نیاز به توضیح ندارد
Iran (Islamic Republic of)
دوست
۱۰:۱۷ ۱۲ خرداد ۱۴۰۱
برادران ایرانی‌چهارسال پشت‌سرتوفیق داشتم به زیارات کربلابروم‌این‌اراجیف ودروغه ازمردم عراق به خداقسم چنان رفتاری دیدم‌که‌ ازبرادرانم‌درایران به‌هیچ‌وجه ندیده‌ام تعمیم دادن مواردجنسی محدودکمی که درهرکشوری چه درایران عراق ...که‌حتما رخ می دهدنمی تواندبه پاکی اکثریت مردم عراق یاایران‌هرکشوردیگرخدشه واردکنددرضمن‌درهرکشوری درجهان انسانها هرزه وشهوت‌پرست‌یابه‌هردلیلی وجودداردکه قابل انکارنیست
Iran (Islamic Republic of)
مرگ با عزت بهتر از زندگی با ذلت
۱۶:۱۹ ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
شیعیان عراق زمان صدام کجا بودند؟
چرا شیعیان عرب عاشق امام حسین به ایرانیان شیعه کمک نکردند!؟ بیش یک میلیون شهروند ایرانی شهید شد
اگر شیعیان عرب عراق کمک میکردند که جنگ هشت سال طول نکشد! اما صدام به کویت عرب نشین جمله کرد
شیعیان عرب عراق در حمایت کویت در عراق تظاهرات کردند!
کلا ایران برای عراقی آدم حساب نیست
فعلا آمریکا و آل سعود سرور و اربابان مردم عراق است نه امام حسین علیه السلام!
امام حسین علیه السلام فقط در روز اربعین و جلوی دوربین است!
عراق به بهانه کرونا مرز ایران را بستند اما به ترکیه نیستند
مردم مهمان نواز! عراق برای باز شدن زیارت ایرانیان چکار کردند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۶ ۱۵ شهريور ۱۴۰۰
وااااااااااااای
Iran (Islamic Republic of)
شکوفه
۰۵:۳۶ ۱۱ شهريور ۱۴۰۰
اگه واقعان یه مردبتونه همه جوره یه زنوساپورت کنه وه زنودلگرم کنه حتی به ازدواج دائم هم میرسن ولی اگه یکی ازطرفین زیرآبی بره نه پول میتونه درستش کنه نه خدانه زمان زمین اگه حداقل حسی تورابطه نباشی که درکل رابطه اشتباهه البته نظرمن شایدباخیلیهافرق کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۹ ۰۱ شهريور ۱۴۰۰
خدا باید کمک کند
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۱:۴۶ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
چنتا جمله نوشتید که واقعاً حرص مردم درمیاد یکی که گفتید چند نفر بیشتر نبوده نباید تعمیم بدیم به چند میلیون عراقی یعنی خودتون هم با زبون بی زبونی دارید اشاره میکنید به صحت موضوع
Iran (Islamic Republic of)
ALI
۱۲:۵۴ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
بنده یکی از کسایی هستم که اربعین سال 98 رفتم کربلا عراقیا انقدر مهمان نوازن که یکیشون پای منو بوس کرد همه جا خوب و بد داره اگر روزی ارزش پول عراق پایین بیاد خودتونم میرید تو عراق اینکارارو میکنید پس الکی حرف نزنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۱۷ اسفند ۱۳۹۹
عجب
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۴:۱۷ ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
رفتیم مشهد پا بوس امام رضا صحنه هایی دیدم که دل هر مسلمانی را بدرد میاورد یه کاری بکنید
Iran (Islamic Republic of)
عبدالله حسین پور
۱۷:۴۰ ۰۳ بهمن ۱۳۹۸
با سلام ،کار اروپا و اسرائیل و آمریکا شبهه انداختن و ایجاد کردن تفرقه بین همسایه هاست ؛چون آنها به چشم طمع به نفت دارند ،برای اروپا و آمریکا به ملت ها هیچ ارزشی ندارد ؛ ارزش آنها فقط نفت است ،ای عراق ؛ای سوریه ؛ای ایران ؛ای ترکیه ؛ای آذربایجان ؛روسیه ای سایر همسایگان اتحاد ؛اتحاد اتحاد راز صلح و همدلی است .از طرف عبدالله حسین پو از تبریز ؛ای ملت ایران مواظب تفرقه باشیم ؛نگذاریم ؛به ترکی به رشتی ؛به لر؛ به عرب ،به بلوچ ؛به کرد؛به شیراز ؛به قم ،به مشهدبه ماندرانی ؛به فارس ؛به افغانی ؛توهین نباید بشود ،اگر به قومیت ها توهین بشود به خون شهداء بی احترامی کردیم ؛ای ایران من تک تک شما را دوست دارم ،چه خون دلها خورده ایم ،هر کس به قومیت توهین کرد جلویشان را بگیرید ؛ بنام جوک نخندید ؛چون باعث تفرقه می شود،ای ملت ایران دشمنان قسم خورده ها برای ما نقشه دارند ،بیدار بشوید. هوشیار باشید.
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۲۰:۳۶ ۱۹ مهر ۱۳۹۸
این درسته ک عرب ها مهمون نوازن و نوکر زائرین اربعین
این حقشون نیست ک این چنین بگیم
Kazakhstan
منظر
۱۹:۳۳ ۱۸ آذر ۱۳۹۷
این پست فطرت های اسراییلی چند ساله این کارو دارن میکنم چون نمیخوان ایران و عراق و سوریه و حزب‌الله لبنان متحد بشن ملت بیدار شوید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۰۸ ۱۸ مهر ۱۳۹۷
پارسال سال اولم بود که رفتم...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۸ ۱۶ مهر ۱۳۹۷
من دوساله میرم پیاده روی اربعین جز احترام ومهمان نوازی وخدمت به زایران حسینی چیزی ندیدم التماس میکنند به زوارکه چیزی بخورندیابه منزلشان برن زمان ولادت ایمه توشهرهای زیارتی ماخبری ازین چیزانیست درعراق خردوکلان زندگی روتعطیل کردن امدن برای خدمت به زوارباگریه ونوحه سرایی بساط موکبهاروجمع میکنندبریدشکوه وعظمت اربعین روببینیددرسته وقتی چیزی درفضای مجازی میخوانیم فقط خودمان خبرداریم امابدانیم خداداره مارومی بینه مواظب گفته هاونوشته هایمان باشیم وبلندگوی دشمن نشیم
Iran (Islamic Republic of)
کاک نصیر
۱۲:۵۷ ۱۴ شهريور ۱۳۹۷
سلام به نظر من هم امریکا و اسراییل می خواهند همه را به جان هم بیاندازند می خواهند عرب و تورک و سنی و شیعه و کورد همه را به جان هم بیاندازند و از دور خودشان نگاه کنند ما نباید فریب اینها را بخوریم باید با دید باز نگاه کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۷ ۰۹ شهريور ۱۳۹۷
درسته شاید بسیاری از این گفته ها شایعه باشد ولی در بخشی از این شایعه های جای بسی تامل است
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۹:۳۱ ۰۸ شهريور ۱۳۹۷
بنظر میرسد که پشت پرده برخی از شایعات یک تفکر و یک برنامه ریزی کاملا حساب شده
صورت میپذیرد.
Iran (Islamic Republic of)
مسلم
۲۳:۲۷ ۰۸ شهريور ۱۳۹۷
دقیقا
Iran (Islamic Republic of)
ن
۱۱:۵۰ ۰۸ شهريور ۱۳۹۷
به عنوان یک ایرانی تا اکنون به هیچیک از کشورهای عربی مسافرت نکرده ونخواهم کرد وخاک کشور عزیزمان ایران را با هیچ جای کره زمین عوض نمی کنم ونمی دانم چرا عده ای خودرا در مقابل دیگرکشورها می بازند تمام غرب واروپا وامریکای جنایتکار هم اهمیت ایران را ندارند وباید تمام دنیا افتخارشان این باشد که به ایران بیایند وتنها کشوری که ارزش افتخارکردن دارد در تمام دنیا ایران است واین را باید هر ایرانی بداند وخارجی ها بعضی از آنها می دانند وعاشق ایرانند درود بر ایران وهرایرانی راستین وواقعی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۷ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
تو باید درمان بشی !
Iran (Islamic Republic of)
حق گو
۰۸:۳۳ ۰۸ شهريور ۱۳۹۷
من خودم دو بار پیاده روی اربعین رفتم عراقی ها رفتار بسیار خوبی با ما داشتند.حتی یکی از راننده های ماسین هایی که میارن سر مرز تو مسیرش پلیس نگهش داشت گفت چقدر کرایه از ایرانی ها گرفتی مقداری بیشتر از حد مجاز گرفته بود بردش تو پاسگاه بقیه رو ازش گرفت به ما پس داد که من گفتم نمی خواد گفت به هیچ وجه ..باید بگیرید.
United States of America
حمیدرضا میرکیانی
۰۸:۱۴ ۰۸ شهريور ۱۳۹۷
شیعیان عراق خاک کفش زائران اربعین را به چشم کشیده هرچه دارند به پای آنها میریزند , آنها را به خانه های محقر خود دعوت کرده و از ایشان با بهترین هائی که خودشان نیمخورند پذیرائی میکنند , با کمال احترام و ادب , این اراجیف را کسانی در فضای مجازی انتشار میدهند که از دستورات مفسدانی همچون مسیح علینژاد پیروی میکنند و برای بی حجابی زنان ایرانی دست و پا میزنند , نه تنها غیرتی ندارند بلکه خودشان مبلغ بی غیرتی و بی بند و باری زنان ایرانی هستند , فقط میخواهند به عزت ایرانی لطمه زده و با ایجاد اختلافات قومی از پیشرفت و نفوذ بیشتر نظام جمهوری اسلامی در کشورهای همسایه جلوگیری کنند ,
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۴ ۰۵ فروردين ۱۳۹۸
اره درسته راست میگن اربعین سال قبل برادرم رفته بود کربلا میگفت ما رفتم بیرون از جای که سکونت داشتم چند نفری بودیم میگفت عراقیا در خونشونو باز کردن و مارو بردن داخل خونه یه شام مفصل دعوتمون کردن واقعا مهمون نواز بودن
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۲:۱۱ ۰۸ شهريور ۱۳۹۷
لعنت بر همه کسانی که شایعه درست می کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۲ ۰۸ شهريور ۱۳۹۷
نتونستند با داعش عراق و ایران رو نابود کنند و حالا بافتنه شایعه پراکنی میکنند ولی کور خوندند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۰ ۰۷ شهريور ۱۳۹۷
عراق بخاطر حمله داعش تو مشکل بزرگی گیر کرده بود و ایران به کمکش رفت ومردان ما چقدر در عراق جنگیدن و خون دادن شهید شدن وعراق نجات یافت حالا عراقیها اگه محبت میدانن حداقل واسه ویزا پول خودمانو قبول کنن دلار نخان چون الان واسه دلار مملکت ما مشکل داره اگه عراقیها واقعا با ایران دوست هستن این کارو بکنن ایرانی برا کمک به عراق از جان و مالش مایه گذاشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۰ ۰۷ شهريور ۱۳۹۷
عراق بخاطر حمله داعش تو مشکل بزرگی گیر کرده بود و ایران به کمکش رفت ومردان ما چقدر در عراق جنگیدن و خون دادن شهید شدن وعراق نجات یافت حالا عراقیها اگه محبت میدانن حداقل واسه ویزا پول خودمانو قبول کنن دلار نخان چون الان واسه دلار مملکت ما مشکل داره اگه عراقیها واقعا با ایران دوست هستن این کارو بکنن ایرانی برا کمک به عراق از جان و مالش مایه گذاشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۷ ۰۷ شهريور ۱۳۹۷
دوستان دشمن چشم دیدن تجمع بیست میلیون شیعه رانداره واتحادی که بین مردم جهان در اربعین ایجادشده وبا این شایعات میخوان بین مسلمانان جدایی بیندازند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۲ ۰۷ شهريور ۱۳۹۷
کوری چشم دشمنان به ویژه آمریکایدروغگو اسراییل غاصب
Iran (Islamic Republic of)
جانباز شیمیایی
۱۷:۳۵ ۰۷ شهريور ۱۳۹۷
با سلام من خودم مجروح شیمیایی هستم در اوایل دهه هشتاد در عراق بودم در مسجد براثا با یکی از اسرای عراقی که در ایران اسیربوده صبحت کردم شیعه بود خیلی توهین میکرد گفتم برای کمک به شما امدیم گفت عرب عجم جه رابطه ای باهم دارند ما اگر در حال مرگ هم گلوی شما را گیر بیاریم با دندانهامان پاره می کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۷ ۰۸ شهريور ۱۳۹۷
من بچه غرب کشور هستم اینجا برای نفس کشیدن آدمهای سالم سخت و کشنده است تو چطور جانباز شیمیایی هستی که بیش از 120 کیلومتر راه پیاده در خاک و آلودگی 100% پیموده ای و با یک مجروح عراقی مذاکره کردی خجالت نمیکشی محبت و مهمانوازی این مردم فقیر ولی سخاوتمند را با این اراجیف گویی بناحق ضایع میکنی تو کجای ایران چنین سخاوت و مهمانوازی را دیده‌ای؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
omideamadeh
۰۰:۴۸ ۰۸ شهريور ۱۳۹۷
سلام اخوی.توی ایران هم افراذی مثل اون عراقی وجود داره قرارنیست چون شیعه هستن همه جوره موافق ما باشن.هادی العامری.ابومهدی المهندس .واین اواخر مقتدی ضدر که همه اونو دشمن شماره یک اسران در عراق میدونستن حرفای جالبی از وفاداریشون به آقا زدن جالبه بخونید
United States of America
ناشناس
۰۸:۰۶ ۰۸ شهريور ۱۳۹۷
خدا خودش رحم کنه با یان شایعه پراکنی ها
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۱:۴۳ ۰۹ شهريور ۱۳۹۷
ناشناس بچه غرب جانباز شیمیایی کجا گفته ۱۲۰ کیلومتر پیاده رفته؟؟؟!!
Germany
فرهنگی
۱۷:۰۱ ۰۷ شهريور ۱۳۹۷
درودخدابرشیعیان عراق خودم زایرکربلابودم جزانسانیت وهرچه صفات خوب چیزدیگه ای ندیدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۱ ۰۷ شهريور ۱۳۹۷
چی بگم والا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۵ ۰۷ شهريور ۱۳۹۷
اینم که میگن حیدرالعبادی گفته ما به تحریما پایبندیم کاملا با سابقه کوفیا هم خونی داره
اینا به امام حسین رحم نکردن ما که جای خود داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۶ ۰۷ شهريور ۱۳۹۷
شما یه سر به اینستاگرام بزنید ببینید وضعیت جوانان ما به کجا کشیده!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۷ ۰۷ شهريور ۱۳۹۷
من خودم پارسال رفتم عراق و خداییش چیزی جز احترام ندیدم از راننده ها بگیر تا مغازه دارها (کلا تبعیض قائل نمیشن ) و اینم بگم که 30% فروشگاه ها و 50% هتل ها مال ایرانیاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۰۷ شهريور ۱۳۹۷
لعنت به مجازی
مجازی یعنی جهنم مجازی یعنی جولانگاه فرست طلبان به منافع فقط خودشون مجازی یعنی تله گذاشتن به بیچارهای زود باور البته بلانسبت کسایی که درست کار میکنن تو مجازی مجازی یعنی روح روان مجازی اینجوری که ما داریم یعنی دنیای بدونه داشتن قشنگیها
هوشیار باشیم دوستان از مجازی دور باشیم ما از نسل مختاریم
ما زبان زد غیرتیم مجازی یکی از برنامه هاش این هست که اینها رل از ما بگیرد تا الی اخر ۰۰۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۰۷ شهريور ۱۳۹۷
اربعین براشون درآمد زاست موافقن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۶ ۰۸ شهريور ۱۳۹۷
تو اربعین کاسبی ندارند و کوچک و بزرگ خادم زوار کربلا هستند با هر ملیتی که داشته باشی باید بیایید و ببینید که این مردم خادم امام هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۹ ۰۸ شهريور ۱۳۹۷
نشون میده جنابعالی اربعین به عراق سفر نکردید ببینید که چه طور ملت عراق از فقرایشان گرفته تا اغنیایشان به زوار چه خدمت رسانی ها می کنند واقعا در اونجا اتحاد رو میشه دید خواهش میکنم در اربعین به عراق سفر کنید تا از نزدیک ببیند منافقین هدفشون اینه که شکوه و عظمت امام حسین (ع) در اربعین رو تخریب کنند و باید بصیرت داشته باشیم چه ایرانیها و چه عراقی ها
Pakistan
ناشناس
۱۴:۴۰ ۰۷ شهريور ۱۳۹۷
ما که رفتین کربلا بنده های خدا خیلیم خوب بودن.و اما بعد .کسی که دنبال مسائل جنسی هست چرا باید بره مشهد یا کربلا و تو اربعین نه شهرهای دیگه.عقل حکم میکنه به این شایعات مشکوک باشیم و راحت قبول نکنیم
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۴:۳۷ ۰۷ شهريور ۱۳۹۷
شما برا نوع برخورد مردم عراق تشریف ببرید کربلا تا متوجه بشید چقدر تحویلتون میگیرن...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۵ ۰۷ شهريور ۱۳۹۷
لعنت بر شایعه سازان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۰۷ شهريور ۱۳۹۷
باید جلوی این کار گرفت ایرانی غیرت داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۳ ۰۷ شهريور ۱۳۹۷
انشالله نابودی دشمنان اسلام
Iran (Islamic Republic of)
علی کرمانشاه
۰۰:۲۹ ۰۸ شهريور ۱۳۹۷
گوش نده دروغ است باید بروی تا ببینی چگونه با ما ایرانیها برخورد میکنند واله آدم خجالت میکشد برای فروتنی و مهربانی آنها با زوار ایرانی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۰۷ شهريور ۱۳۹۷
صنعت گردشگری شغلهای متعددی را راه می اندازد مثل راننده آشپز .هتلدار .مهماندار هتل . ولی حواشی خاص خودش را هم دارد به علت حساسیت ایرانی ها نسبت به اعراب غیر
هم وطن البته در آن کشور ها هم دیده شده که آنها هم با ایرانیها خیلی مهربان نیستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۱ ۰۸ شهريور ۱۳۹۷
من بیش از ۳۰بار کربلا و نجف و بغداد و سامرا و بصره و اقلیم‌ کردستان رفته‌ام و جز مهربانی و برخورد سالم و تواضع چیزی دیگر ندیده‌ام آنها حتی در ایام اربعین هیچ پولی بابت کرایه و غذا وخواب و پوشاک و حمام و کرایه منزل از زوار نمیگرند با هر ملیتی که باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۰۷ شهريور ۱۳۹۷
عراقی ها برادر ما هستند و این اراجیف نمیتونه شیعیان رو از هم دور کنه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۲:۲۰ ۰۸ شهريور ۱۳۹۷
همین برادران شما بودند که عزیزان رزمنده عواص ما را دست بسته اعدام کردند.مسلما صدام و عواملش فقط دستور میدادند،ولی همین مردم عراق بودند که دستورات صدام را خیلی با جدیت انحام میدادند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۰۷ شهريور ۱۳۹۷
حالا اینا می خوان رابطه ایران عراق رو بهم بریزن و به اصطلاح عراقی ستیزی کنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۰۷ شهريور ۱۳۹۷
به کوری چشم ضدانقلاب و پادوهایشان امثال اربعین باشکوه تر از قبل برگزار خواهد شد...
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۲:۲۳ ۰۸ شهريور ۱۳۹۷
برگزاری با شکوه اربعین و ادای احترام به امام حسین، ربطی به این نداره که با پای پیاده یا هرطور بروید تا کربلا.اگر در مسجد محله خودت هم دلت با امام حسین باشد،درست ترست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۰۷ شهريور ۱۳۹۷
یکی از رهای کسب درامد مردم در هر کشوری جذب توریست است و ما باید حواسم باشد که با این شایعات از امدن مردم عراق ، لبنان و.... به کشور، وضعیت درامدی مردم خودمون را خراب نکنیم و به انها به دید یک پتانسیل برای کسب درامد هم که شده، نگاه کنیم. البته منکر نمیشیم که در این زمینه ممکنه گاهی بی اخلاقیهایی هم صورت بگیرد که باید طبق قانون برخورد بشه.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۲:۰۳ ۰۷ شهريور ۱۳۹۷
دوباره داره اربعین میاد و یه عده دارن بازار این اراجیف درایران و عراق داغ می کنن
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۱:۳۳ ۰۷ شهريور ۱۳۹۷
عراقی ها خیلیییییییییییییییییی خوبن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۲۷ ۰۷ شهريور ۱۳۹۷
سلام،همش دروغ هست جنس نمیفروشن وبی احترامی میکنن،من خودم رفته بودم خیلی هم خوب بود،
Iran (Islamic Republic of)
سحر
۰۹:۲۴ ۰۷ شهريور ۱۳۹۷
اگه واقعا شایعس پس چرا کار جدی تری انجام نمیدن؟چرا توی تلویزیون با ارائه مدارک شفاف سازی نمیکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۰۷ شهريور ۱۳۹۷
مدعی باید سند بیاره و نه دیگران!
اونایی که ادعا میکنن باید سند رو کنن!
Australia
ناشناس
۰۹:۱۸ ۰۷ شهريور ۱۳۹۷
الان شما برو کربلا اصلا تا می بینن ایرانی هستی و پول ایران و داری می گن به ایرانی چیزی نمی فروشیم .خودم رفتم و این و به خودم گفتم. خیلی جاها به ایرانی بی احترامی می کردند. حالا باز ما بیایم هوا داشته باشیم. انگار یادمون رفته خیلی جوون هامون جونش و توسط بعثی ها دادن. حتی الانم خیلیا جونشون و بخاطر داعش تو خاک عراق دادن.واقعا چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۰۷ شهريور ۱۳۹۷
خودت هم میگی بعثی ها!
الان حکومت اونجا بعثی است؟ یا مردم اونجا بعثی هستند؟
شما کربلا نرفتی یا خلاف واقع حرف می زنی، چون عراقی ها به غایت با مردم ایران و کل زوار با کمال و تمام احترام رفتار می کنن
Iran (Islamic Republic of)
علی کرمانشاه
۰۰:۵۳ ۰۸ شهريور ۱۳۹۷
بیش از ۱۰ساله اربعین کربلا میروم هنوز بابت نه خوراک و خواب و پوشاک و حمام و سه وعده غذای گرم مردم وکرایه خودرو وحتی سیگار هیچ پولی پرداخت نکرده ام و مدام در این دهه از دست زنان و کودکان و مردان عراقی فرار میکنم که با التماس و خواهش میخواهند تو را به خانه و استراحتگاه ببرند به وله گریه میکنند و تو را روزی خود میخوانند و التماس میکنند که این افتخار را به آنها بدهی حتی برای یکوعده چای و استراحت پاهایت بخدا اربعین در عراق گوشه‌ای از بهشت است باید بیایی و ببینی گوش به اراجیف مجازی نده.
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۱:۱۳ ۰۸ شهريور ۱۳۹۷
بعضی ها الکی میگن ما رفتیم کربلا و عراقی ها به ما بی احترامی کردن این حرف دروغه
این همه جمعیت هر ساله اربعین میرن کلی بهشون احترام میزارن
و جالب تر اینکه هر سال هم میرن اگر بهشون بی احترامی بشه که سال بعد نمیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۵ ۰۷ شهريور ۱۳۹۷
یا خدا شایعه تا کجا !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۶ ۰۷ شهريور ۱۳۹۷
فضای مجازی شده جولان گاه برخی افراد فاسدالاعقیده وتریبون دشمنان بیرون وداخل
Iran (Islamic Republic of)
علی کرمانشاه
۰۰:۵۹ ۰۸ شهريور ۱۳۹۷
دروغ و شایعه است بلند شوید اربعین بیائید کربلا با چشم خود اقیانوس مهربانی مردم عراق را ببینید باید از دستشون فرار کنی دنبالت میکنند به زور ببرند خانه غذا و خواب مهمانشان باشی بخدا چشم زیر پای زوار ایران می‌اندازند همه چیز رایگانه برای زوار امام حسین(ع)باید آمد و دید.فقط