یک مقام نزدیک به بشار اسد و متحدانش، سفر هیئتی آمریکایی به دمشق و دیدار با مقامات امنیت ملی سوریه را تایید کرد.

یکی از افسران حامی بشار اسد دیدار مقامات امنیتی آمریکا و سوریه را تایید کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، یکی از افسران متحدان منطقه‌ای حامی بشار اسد روز سه شنبه گفت: «یک هیئت آمریکایی که شامل مقامات اطلاعاتی و امنیتی می‌شود در ماه ژوئن به دمشق رفت و با رئیس امنیت ملی سوریه دیدار کرد».

روزنامه الاخبار اوایل روز سه شنبه گزارش داد این هیئت آمریکایی یک ملاقات ۴ ساعته با «علی مملوک» در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی دمشق داشته است.

دو مقام اطلاعاتی ارشد آمریکا -به شرط فاش نشدن نامشان- گفتند مذاکره‌ای با مقامات دولت اسد درباره بیرون راندن گروه تروریستی داعش از سوریه، استفاده از سلاح‌های شیمیایی از جمله گاز کلر و سرنوشت «آستین تایس» خبرنگاری که مقامات ادعا می‌کنند اسیر دمشق یا متحدانش است، در جریان است. دولت سوریه برای پاسخ به سوالات در این باره در دسترس نبود.

الاخبار گزارش داد مقامات آمریکایی خواستار خروج نیرو‌های ایرانی از جنوب سوریه شدند. آن‌ها همچنین اطلاعات مربوط به گروه‌های تروریستی و سربازان خارجی را خواستند و تقاضای ایفای نقش در تجارت نفت شرق سوریه را مطرح کردند.

مملوک در پاسخ گفت: دمشق در مسائل امنیتی با واشنگتن همکاری نمی‌کند مگر اینکه روابط دو کشور عادی سازی شود. او همچنن خواستار خروج کامل نیرو‌های آمریکایی از سوریه شد. مقامات آمریکایی از سال ۲۰۱۱ که واشنگتن از تظاهرات علیه «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه و بعد‌ها از معارضان مسلح علیه او حمایت کرد به ندرت به دمشق سفر می‌کنند.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا سال گذشته دستور داد برنامه کمک نظامی آژانس اطلاعات مرکزی این کشور (سیا) به معارضان متوقف شود. یک افسر ارشد منطقه‌ای که با دمشق ارتباط نزدیکی دارد هم در ماه نوامبر گفت: یک مقام ارشد آمریکایی، مملوک را در پایتخت سوریه ملاقات کرده است.

اسد با کمک روسیه و ایران توانست در دو سال گذشته مناطقی را که از دست داده بود بازپس بگیرد. این در حالیست که نیرو‌های آمریکایی به بهانه مقابله با گروه تروریستی داعش وارد سوریه شده‌اند، ولی به شبه نظامیان و تروریست‌ها کمک می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار