به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان در صحن علنی امروز چهارشنبه 7 شهریور با تقاضا تحقیق و تفحص از بررسی علل ناکارامدی شرکتهای خودروساز داخلی در حوزههای کیفیت ، قیمت، محیط زیست، طراحی و تکنولوژی، فروش و خدمات پس از فروش با 153 رای موافق ، 13 رای مخالف و 2 رای ممتنع از مجموعه 194 رای ماخوذ موافقت کرد.
محورهای این تحقیق و تفحص به شرح زیر است:
1- بررسی علل زیاندهی شرکتهای خودروسازی اصلی داخلی و شرکتهای تابعه با توجه به تعداد بالای تولید و استفاده ناکافی از ظرفیتهای موجود.
2- بررسی برنامه خودروسازان برای طراحی و تولید محصولات با کیفیت بالا و قیمت مناسب برای اقشار متوسط به پایین جامعه.
3- بررسی چگونگی انعقاد قرارداد با شرکتهای رنو- پژو سیتروئن توسط سازمان گسترش ایدرو و شرکتهای خودروسازی و تاثیرات ان در دانش فنی شرکتهای خودروسازی داخلی از حیث طراحی و .... و نیز بررسی میزان پیشرفت اجرای قراردادهای منعقده.
4- بررسی چگونگی انتخاب و انتصاب اعضای هیئت مدیره و مدیران عامل شرکتهای خودروسازی و شرکتهای تابعه.
5- بررسی: الف- نحوه انتخاب و عقد قرارداد با شرکتهای قطعهساز
ب- نحوه انجام محاسبه و آنالیز قیمت قطعات و تعداد شرکتها برای تامین هر قطعه
ج- نحوه استفاده از ظرفیت شرکتهای تابعه زیر مجموعه در ساخت و تامین قطعات
د- نحوه انتخاب فروشندگان خارجی و خریدهای خارجی
ه- میزان تناسب خریدها با نیاز واقعی سالیانه.
6- بررسی چگونگی تایید و صحهگذاری، کیفیت مواد و قطعات استفاده شده در فرآیند و محصول نهایی با توجه به استانداردهای تعریف شده در صورت رعایت استانداردهای موجود، علت پایین آمدن کیفیت خودروها.
7- بررسی عوامل نارضایتی مردم از روش فروش و خدمات پس از فروش خودروسازان و مشکلات موجود در ثبت نام فروش اینترنتی محصولات
8- بررسی وجود زمینههای فساد و تولید رانت در عقد قراردادهای داخلی و خارجی و نیز چگونگی روش پرداخت مطالبات مالی قطعهسازان و فروشندگان و نیز بررسی نحوه اجرای عدالت در پرداختها و پرهیز از خاصگرایی در پرداختها به سازندگان خاص
9- بررسی نحوه تعامل خودروسازان با نهادهای صنفی و علل دخالت در فرآیند انتخابات آنها.
10- بررسی موضوع توقف و ثبت سفارش واردات خودروهای خارجی در ماههای گذشته که منجر به افزایش بسیار شدید قیمتها و آشفتگی و بیثباتی در بازار شده است.
انتهای پیام/
جونمون را گذاشتم کف دستمون دونسته تا خودرو کشورمون رشد کند سری تو سرا در بیارد افتخار کنیم
اما انگار مهندسین خودرو ساز جوری غیر از ما فکر میکنن که میارشون هم با چوتکه هست کیفیت صفر قیمت کیلویی۰۰
میشه 4میلیون تومان.هزینه های نمایندگی و ... رو اضافه بشه روش 6 میلیون.و اگه پول زه کناره ها و چراغ هایی که از روی سپر کم کردن و پول ضبط که نداره رو از کم کنیم.قیمت تمام شده ی پراید میشه 5/700/000تومان.