کارشناس فوتبال کشورمان گفت: کم کاری احمد نوراللهی باعث شد تا بازیکن الدحیل با یک ضربه ساده توپ را وارد دروازه بیرانوند کند.

 مجتبی تقوی کاشناس  فوتبال کشورمان در گفتگو با   خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره با نتیجه تیم فوتبال پرسپولیس ایران در بازی روز گذشته برابر الدحیل قطر در چارچوب رقابت های لیگ قهرمانان آسیا گفت: پرسپولیس می‌توانست عالی باشد، اما شاهد آن بودیم که نتیجه خوبی را برابر حریف قدرتمند قطری به دست آورد. تیم فوتبال پرسپولیس تنها یک گل دریافت کرده و می‌تواند در بازی برگشت که در ورزشگاه ۱۰۰ هزار نفری آزادی برگزار می‌شود نتیجه را تغییر دهد.

تقوی: نوراللهی در مقابل الدحیل قطر کم کاری کرد

تفوی ادامه داد: برنامه پرسپولیس در قطر حفظ توپ و کاهش تعداد گل‌های دریافتی در زمین حریف بود. پرسپولیس با تعداد کم گل‌های دریافتی در بازی رفت برابر الدحیل قطر وضعیت بهتری را به نسبت تیم استقلال برای خود رقم زده است. تیم استقلال، اما با تعداد گل‌های بالای دریافتی آن هم در ورزشگاه آزادی باید خود را حذف شده بداند.

برای برانکو بازیکن مهم نیست/نوراللهی در دریافت تک گل دیدار تاثیر داشت

تقوی گفـت: برانکو همیشه اظهار کرده که بازیکن برای او مهم نیست و شاهد آن هستیم که با خروج بسیاری از بازیکنان و جذب بازیکنان ضعیف به جای آن‌ها پرسپولیس به بازی آرام روی آورده و دیگر توان حمله را ندارد. پرسپولیس بار‌ها و بار‌ها از ترکیب تکراری خود برای حضور در رقابت‌ها استفاده کرده و در لیگ قهرمانان آسیا هم با ۱۲ بازیکن حاضر می‌شود. پرسپولیس تنها با غیرت بازیکنان خود در لیگ برتر فوتبال کشورمان و رقابت‌های لیگ قهرمانان اسیا نتیجه گرفته است. در زمان دریافت گل تنها کم کاری احمد نوراللهی سبب شد تا جونیور برزیلی به راحتی سانتر خود را انجام داده و در ادامه با یک ضربه ساده بازیکن الدحیل توپ وارد دروازه تیم فوتبال پرسپولیس شود.

دیگر حریف تیم‌های قطری نخواهیم بود

تقوی درباره با نقطه ضعف تیم فوتبال پرسپولیس در دیدار رفت برابر تیم فوتبال الدحیل قطر گفت: تنها مشکل از یک و یا چند باشگاه فوتبال کشورمان نیست و شاهد آن هستیم که تمامی تیم‌های ایرانی هر روز ضعیف‌تر از گذشته شده و در مقابل، اما تیم‌های فوتبال قطری تنومند‌تر و قدرتمندتر از گذشته می‌شوند. این موضوع سبب دلخوری تماشاگران فوتبال ایران می‌شود. آن‌ها می‌خواهند تا این روند ضعیف تیم‌ها فوتبال کشورمان در لیگ قهرمانان به پایان برسد. ما دیگر حریف تیم‌های قطری نخواهیم شد و مانند سخن دیگر پیشکسوت‌های کشورمان دیگر رنگ پیروزی برابر تیم‌های قطری را با هزینه‌های گذافی که این تیم‌ها می‌کنند، نخواهیم دید.

تقوی: نوراللهی در مقابل الدحیل قطر کم کاری کرد

استقلال و پرسپولیس روز به روز در حال تضعیف هستند

استقلال و پرسپولیس ایران نسبت به ۲ فصل گذشته خود هر روز در حال ضعیف‌تر شدن از لحاظ مالی و فنی هستند. استقلال و پرسپولیس می‌دانند که زحمت بسیاری برای رسیدن به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا کشیده اند و در زمان جذب بازیکن باید تنها به فکر لیگ قهرمانان آسیا می‌بودند. هر ۲ تیم‌ در جذب بازیکنان در سطح لیگ قهرمانان آسیا تلاشی نکردند و این موضوع می‌تواند گویای وضعیت نچندان خوب مدیریت در این تیم‌های فوتبال باشد.

تیم هایمان را برای هیچ رقابتی آماده نکرده ایم

تقوی درباره وضعیت تیم‌های برزگ لیگ برتر فوتبال کشورمان گفت: هیچ کدام از تیم‌های فوتبال کشورمان از جمله استقلال و پرسپولیس نتوانستند در هیچ کدام از رقابت‌ها از جمله لیگ برتر فوتبال کشورمان کیفیت لازم را داشته باشند. در بازی‌های لیگ شاهد آن بودیم تا این ۲ تیم نتوانستند با توجه به هزینه نتیجه خوبی را کسب کنند و مشهود است بازیکنانی که از این تیم‌ها جدا شده اند جایگزین خوبی را برای آن‌ها به تیم هایشان بیاورند.

تقوی ادامه داد: بزرگترین مشکل پرسپولیس، نبود بازیکنان بازیساز است. روز گذشته هم دیدیم که سیامک نعمتی تنها بازیساز پرسپولیس  برابر الدحیل قطر کارت زرد دریافت کرد و از دیدار برگشت برابر تیم قدرتمند قطری محروم شد.

تقوی: نوراللهی در مقابل الدحیل قطر کم کاری کرد

دست ایجنت‌ها باید از فوتبال کشورمان کوتاه شود

تقوی بیان کرد:همیشه مشاهده می‌کنیم که بسیاری از بازیکنان فوتبال کشورمان پس از ستاره شدن در تیم هایشان به سرعت توسط ایجنت‌ به تیم‌های حاشیه خلیج فارس منتقل می شوند و در ادامه باید شاهد تضعیف باشگاه‌های داخلی و تقویت خارجی‌ها باشیم. باشگاه‌های کشورمان باید تلاش کنند با دقت بالایی قرارداد‌هایی را با بازیکنان خود ثبت کنند و فدراسیون فوتبال کشورمان هم باید تمام باشگاه‌هایی مانند تراکتور سازی تبریز، پرسپولیس و استقلال را زیر نظر داشته باشد، زیرا هوداران فراوانی پشت این تیم‌ها قرار دارد و نتیجه نگرفتن و باخت این قبیل تیم‌های می‌تواند نتیجه بسیار بدی به روی روحیه جامعه کشورمان بگذارد. ما باید دست ایجنت‌ها را از فوتبال کشورمان کوتاه کنیم تا بازیکنان توانای کشورمان به سادگی از دست نروند.

لیگ باید ۲ دسته شود

او تصریح کرد: فدراسیون فوتبال کشورمان می‌تواند با نظارت، بررسی و ارائه یک پرونده از فعالیت باشکاه‌ها کمک فراوانی را به فوتبال کشورمان کند. ما می‌دانیم فدراسیون فوتبال کشورمان تنها به روی تیم ملی تمرکز دارد و باشکاه‌ها از اهمیت به نسبت کمتری برخوردار است در حالی که در خارج از کشورمان اول باشگاه‌ها و لیگ هایشان و سپس تیم ملی کشورشان از اهمیت بالایی برخوردار است. تیم‌های لیگ برتری کشورمان نیز باید به 2 دسته در حال پیشرفت و تیم‌هایی که نیاز به نتیجه گیری خوب دارند تقسیم شوند تا در هر ۲ دسته شاهد افت و نزول تیم‌ها نباشیم.


بیشتر بخوانید:پرونده دیدار سوپرجام در کمیته استیناف بسته شد

برانکو: بازیکنان ما صددرصد تلاش خود را به کار گرفتند

نعمتی از بازی برگشت مقابل الدحیل محروم شد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار