در هفته گذشته، اخباری مبنی بر انتخاب دبیر و اعضای شورای سیاست‌گذاری بیست و ششمین هفته کتاب منتشر شد.

آغاز به کار اولین اردوی تخصصی «شعر هئیت آفتابگردان‌ها»/ حجت الاسلام اسلامی اردکانی دبیر علمی پانزدهمین دوره جشنواره نقد کتاب شدبه گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اتفاقاتی در حوزه ادبیات در هفته گذشته رخ داد که در اینجا به برخی از آنها اشاره می شود؛


آغاز به کار اولین اردوی تخصصی شعر هیئت «آفتابگردان‌ها»

آفتابگردان ها عنوان دوره‌های آموزشی شعر جوان انقلاب اسلامی است که هر ساله به همت موسسه شهرستان ادب برگزار می شود و شاعران جوان از نقاط مختلف کشور بعد از ارزیابی اشعارشان، در این دوره ها شرکت می‌کنند.

موسسه شهرستان ادب، هفت سال است که موفق به برگزاری منظم دوره‌های آفتابگردان‌ها شده و در طی این سالها بیش از هفتصد شاعر از بانوان و آقایان شاعر، عضو این دوره ها شده اند. حال در تابستان 1397 و به ابتکار دفتر شعر موسسه شهرستان ادب، اولین اردوی تخصصی شعر هیئت برای آفتابگردان‌ها تدارک دیده شده است. این اردو به مدت 4 روز از سه شنبه ششم شهریور ماه الی روز جمعه نهم شهریور ماه در شهر مشهد برگزار شد. در این اردو ، تعداد 150 شاعر بانو و آقا که به صورت تخصصی در عرصه شعر مرثیه فعالیت دارند، شرکت کرده اند.

در این اردو که در محل اردوگاه شهدای مدافع حرم شهر مشهد و با همکاری آستان قدس رضوی برگزار می‌شود، برنامه‌هایی چون کارگاه ها و میزگردهای تخصصی شعر هیئت، شناخت شعر شیعی، آشنایی با موسیقی شعر هیئت، شناخت سیره اهل بیت (ع) برای شاعران جوان و نخبه عرصه شعر مرثیه درنظر گرفته شده است.

دبیر و اعضای شورای سیاست‌گذاری بیست و ششمین هفته کتاب منصوب شدند

بر اساس احکام صادر شده نیکنام حسینی‌پور به عنوان «دبیر بیست و ششمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران» منصوب شد.

در متن این حکم آمده است:

«با عنایت به مراتب تعهد و تجارب ارزشمند جنابعالی، به موجب این ابلاغ به سمت «دبیر بیست و ششمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران» منصوب می‌گردید.

امید است با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها و تعامل و همکاری صمیمانه همه صاحب‌نظران، نهاد‌ها و سازمان‌های تاثیرگذار، شاهد برگزاری هر چه با شکوه‌تر این رویداد فرهنگی در سطح کشور باشیم.»

معاون امور فرهنگی با صدور حکمی جداگانه نیز داریوش رضوانی را به عنوان «دبیر شورای سیاست‌گذاری بیست و ششمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران» منصوب کرد.

برگزاری اختتامیه بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه گویی همزمان با شب یلدا

نشست خبری بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه گویی صبح امروز در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور سروش صحت دبیر جشنواره و زمردیان رئیس جشنواره برگزار شد.

در این مراسم، محمد رضا زمردیان، رئیس جشنواره بین‌المللی قصه گویی با اشاره به اینکه فراخوان بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه گویی منتشر شده است،گفت: قرار است اختتامیه بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه گویی همزمان با شب یلدا برگزار شود.

وی با بیان اینکه این دوره جشنواره قصه گویی را قصه زندگی ما نامگذاری کرده ایم، گفت: قصه می تواند حس و حال و فرهنگ و جهان بینی قومیت ها و فرهنگ ها را بیان کند از این رو امیدوارم با برگزاری اختتامیه جشنواره در شب یلدا بتوانیم در زمینه فرهنگ قصه گویی گام برداریم.

زمردیان بیان کرد: قصه 90 ثانیه در بخش عمومی جشنواره دیده شده است. امیدواریم بتوانیم مشارکت اقشار مختلف مردم را در این بخش جشنواره داشته باشیم. همه ما وقایعی در زندگی داریم که قابلیت بیان کردن دارد.

حجت الاسلام اسلامی اردکانی دبیر علمی پانزدهمین دوره جشنواره نقد کتاب شد

نیکنام حسینی پور مدیر عامل موسسه خانه کتاب، در حکمی حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن اسلامی اردکانی را به عنوان دبیر علمی پانزدهمین دوره جشنواره نقد کتاب منصوب کرد.

در متن این حکم آمده است:

نظر به شایستگی های علمی و فرهنگی و تجربه های ارزنده تان در حوزه های نقد کتاب و کتاب پژوهی و با هدف کمک به ارتقای کمی و کیفی نقد کتاب و عمومی کردن این فعالیت در سطح جامعه و همچنین تولید کتاب در ایران، به موجب این حکم به عنوان«دبیر علمی پانزدهمین دوره جشنواره نقد کتاب ایران» منصوب می شوید.

امید است با استعانت از خداوند متعال و بهره گیری از همکاری اندیشمندان و اساتید در گسترش دانایی و تولید علم و فرهنگ در ایران اسلامی موید باشید.»

انتهای پیام/

 

برچسب ها: ادبیات ، کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.