شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه درباره گزارش باشگاه خبرنگاران جوان در رابطه با دستفروشی در مترو توضیحاتی ارائه داد.

توضیحات مترو در مورد فروش ۱۰ گرم آرد، شکر، رنگ و کمی اسانس ۸ هزار تومانبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه به عنوان اولین و بزرگترین شرکت ارائه دهنده خدمات حمل و نقل ریلی درون شهری در کشور مسئول ارائه خدمات حمل و نقل همراه با دقت، ایمنی و سرعت است و همواره تمام توان خود را در این زمینه به کار گرفته است و با توجه به اینکه این ناوگان روزانه پذیرای بیش از دو و نیم میلیون مسافر است، پدیده‌ها و معضلات اجتماعی از جمله دستفروشی ناگزیر در آن بروز پیدا می‌کند که رسیدگی به آن‌ها همانند همه اماکن عمومی دیگر بر عهده سازمان‌های مربوطه و متولیان امر است.

البته این شرکت خود را موظف به تأمین رفاه و آسایش مسافران می‌داند و در این راستا همواره بهترین همکاری را با پلیس مترو و یگان انتظامی و سایر نهاد‌ها داشته است. همچنین پرسنل امور ایستگاه‌های شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه همواره نسبت به هدایت دستفروشان به خارج از ایستگاه و ممانعت از ورود آن‌ها (درصورت شناسایی) اقدام می‌کنند.


بیشتر بخوانید:۱۰ گرم آرد، شکر، رنگ و کمی اسانس ۸ هزار تومان


اما واقعیت این است که دستفروشی در مترو به سلیقه مسافران برمی‌گردد، آن‌ها هستند که تصمیم می‌گیرند که مترو یک محل امن برای تردد باقی بماند یا به یک مرکز خرید سرپایی اجناس قاچاق و بدون کیفیت تبدیل شود. اگرمسافران از دستفروشان خرید نکنند، این افراد قطار‌های مترو را به عنوان محل کسب خود انتخاب نمی‌کنند و در نتیجه آرامش بیشتری در فضای مترو برقرار خواهد شد.

شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه به منظور فرهنگ سازی و آموزش شهروندی در این زمینه هم اقداماتی انجام داده است که پخش پیام‌های بازدارنده از طریق پیج ایستگاه ها، پخش فیلم در مانیتور‌های داخل ایستگاه‌ها و قطار‌ها و نصب بنر‌های آموزش شهروندی در فضا‌های مترو جهت مقابله با دستفروشی از جمله آن‌ها است.

انتهای پیام/

برچسب ها: مترو ، شهرداری تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار