رئیس دیوان محاسبات کشور گفت:در یکی از استان‌های کشور یک کارمند ۷۰۰ ملک دولتی را به نام خود سند زده و پس از بازنشستگی آن را به فروش رسانده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛رئیس دیوان محاسبات کشور گفت:حراست از نیروی انسانی و خصوصا جلوگیری از لطمه به مدیران دستگاه‌های اجرایی وظیفه مهم دیوان محاسبات کشور است.

رییس دیوان محاسبات کشور گفت:حراست از نیروی انسانی و خصوصا جلوگیری از لطمه به مدیران دستگاه‌های اجرایی وظیفه مهم دیوان محاسبات کشور است.

عادل آذر در جلسه شورای گلستان گفت: این کار را با دو محور پیشگیری و برخورد مقتدرانه آغاز کرده ایم.

وی گفت: بررسی پرونده‌های پنج سال گذشته دیوان محاسبات نشان داد در اغلب پرونده‌ها مدیران درک درستی از قانون نداشته اند و به همین علت تخلف بروز کرده است.

وی ادامه داد:به همین دلیل آموزش و هدایت گری دو عنصر مهم کارمان است و بدون مداخله در تصمیم گیری‌ها مشاوره می‌دهیم.

اگر کار در مرحله پیشگیری موثر نبود مقتدرانه از مجاری که قانون پیش بینی کرده استفاده  و با تخلف برخورد می‌کنیم.

وی حسابرسی عملکردی را از اهداف مهم این دیوان برشمرد و گفت: برای انجام این کار باید شرایط آن فراهم شود و در نظر است امسال ۳۵ درصد حسابرسی دستگاه‌ها، عملکردی باشد.

رییس دیوان محاسبات کشور همچنین گفت:بر این اساس باید نظام بودجه ریزی بر مبنای عملکرد مستقر شود تا به مشکلات حسابرسی رعایتی دچار نشویم.

گلستان دارای درجه سلامت مالی بالا است

رییس دیوان محاسبات کشور همچنین گلستان را از استان‌های دارای درجه سلامت مالی بالا دانست و افزود: سال گذشته از ۱۰۰ مورد واخواهی سه مورد منجر به برخورد شده است.

وی گفت: در یکی از استان‌های کشور یک کارمند ۷۰۰ ملک دولتی را به نام خود سند زده و پس از بازنشستگی آن را به فروش رسانده است.

دکتر عادل آذر ادامه داد؛ این فرد هم اکنون در زندان به سر می‌برد، این فرد از خلا‌ءهای قانونی و رها بودن املاک و مشخص نبودن اسناد استفاده کرده است.

وی سامانه سادا را برای پیشگیری از بروز این مشکلات ضروری و مهم دانست.

انتهای پیام/پ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۰۷ شهريور ۱۳۹۷
افرين به اين كارمند