رئیس‌جمهور آمریکا به موجب قانون آزادی بیان ناچار شد به تعدادی از دنبال‌کنندگان خود در توئیتر که آن‌ها را مسدود کرده بود دسترسی بدهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، پس از آنکه یک قاضی فدرال در ماه مه اعلام کرد اقدام دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در مسدود کردن دنبال کنندگانش [فالوورهایش] در شبکه‌های اجتماعی نقض قانون آزادی بیان  است، او به تعدادی از آن‌ها که مسدود شده بودند، دسترسی داد.

«نائومی ریس»، قاضی ناحیه ای منهتن، نیویورک در 23 ماه مه سال جاری میلادی اعلام کرد در صورتی که رئیس جمهور و دیگر مقامات دولتی، دسترسی دنبال کنندگان خود را به واسطه دیدگاه ها و نظرات آنها در یک شبکه اجتماعی مسدود کنند، طبق اصلاحیه نخست قانون اساسی آمریکا، قانون آزادی بیان را نقض کرده اند.

وزارت دادگستری روز 10 اوت فهرستی از 41 حساب کاربری را که دونالد ترامپ  در حساب کاربری توئیتر خود مسدود کرده بود را دریافت کرد. کاربران مسدود شده شامل یک تولیدکننده فیلم، یک کمدین، یک عکاس و یک نویسنده هستند. همچنین حدود 20 کاربر در روز سه شنبه هفته گذشته پس از اعتراف مایکل کوهن، وکیل سابق ترامپ، مسدود شدند.

کاخ سفید تاکنون واکنشی به این موضوع نشان نداده است.

دونالد ترامپ، بیش از 54 میلیون و 100 هزار فالوئر در توئیتر دارد. توئیت های او بخش جدایی ناپذیر و بحث برانگیز ریاست جمهوری او را تشکیل می دهد. او از این شبکه اجتماعی برای اعلام دستورکار خود و حمله به منتقدانش بهره می برد و برای جلوگیری از پاسخ مستقیم، آنها را مسدود می کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار