محمد شریعتمداری گفت: امروز لازم است تا پوست‌اندازی در اقتصاد کشور صورت گیرد تا کشور را برای زمان بحران آماده کنیم.

به گزارش گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، محمد شریعتمداری  در بدو ورودش به استان سمنان در شهرک صنعتی فجر گرمسار با اشاره به اینکه دستاوردهای عظیم ایران اسلامی روزبه‌روز بیشتر می‌شود گفت: امروز ایران دارای هجدهمین اقتصاد برتر دنیا است و این امر نشان می‌دهد این کشور دارای چه میزان استعداد، ظرفیت و پتانسیل است.

وی در ادامه افزود: اگر کشور آمادگی لازم را نداشته باشد، مجبوریم در یک زمان بحرانی کالایی مانند نخ بخیه به کشور وارد کنیم و روز دیگر لازم است آن را محدود کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: با اشاره به شرایط فعلی اقتصاد کشور و وضعیت ارزی موجود، باید ماشین ارزی کشور را برای شرایط تحریم آماده کنیم.

شریعتمداری بابیان اینکه باید از ظرفیت‌های کشور در راستای توسعه اقتصادی استفاده کنیم، تصریح کرد: یکی از این ظرفیت‌ها، سرمایه‌گذاران هستند که در کنار نیروی انسانی مستعد دو بال توسعه اقتصادی کشور را شکل می‌دهند.

وی با اشاره به راه‌اندازی بازار ثانویه ارزی عنوان کرد: باید با ارائه بسته‌های ارزی سرمایه‌گذاری خارجی را افزایش دهیم.

عضو کابینه دوازدهم اظهار کرد: حضور سرمایه گذاران در منطقه ویژه اقتصادی به مثابه یک رکن توسعه اقتصادی، فرصت شکوفایی می‌دهد لذا باید در راستای حمایت از سرمایه گذاران گام های اساسی برداشت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به نظارت های گسترده دولت برای کنترل بازار تصریح کرد: نمی گذاریم هیچ یک از واحدهای صنعتی و تولیدی کشور تعطیل و یا حقی از صنعتگران و تولیدکنندگان ضایع شود.

شریعتمداری افزود: ایجاد شرایط جدید ناشی از فشار اقتصادی دشمنان در اقتصاد کشور است و دولت تلاش می کند تا با اتخاذ تدابیر مناسب در راستای رفع مشکلات واحدهای صنعتی گام برداشته و با نظارت های مستمر ثبات را به بازار کشور باز گرداند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ابراز داشت: همراهی و همکاری فعالان بازار برای ثبات قیمتها امروز بیش از هر زمان دیگری ضروری است تا ملت ایران به دولت برای ایجاد ثبات در بازار کمک کند.

انتهای پیام/ ز

باید ماشین ارزی کشور را برای شرایط تحریم آماده کنیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.