تقویت صنایع داخلی و اقتصاد کشور

  معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تحریم‌ها فرصتی است تا تولید کنندگان و صنایع داخلی تقویت شوند و اقتصاد کشور به استقلال و قدرت بیشتری دست یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  برات قبادیان، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان داشت: نباید به تحریم ها و مشکلات ارزی به چشم تهدید نگاه کرد؛ می توان از این فرصت برای تقویت تولیدات درون کشور استفاده کرد.

وی افزود: می توان با اعتماد و تقویت واحدهای صنعتی و تولیدی داخل کشور بیش از 80 درصد موادی که از خارج تامین می شود را درون کشور تولید و تهیه کرد.

قبادیان عنوان کرد: دولت محصولات را در قالب 8 محصول استراتژیک طبقه‌بندی کرده و به محصولات استراتژیک ارز دولتی 42 هزار ریالی تعلق می‌گیرد و مشکلی نیز در این زمینه وجود ندارد و برای سایر محصولات نیز دولت ارز با قیمت بالاتر از 42 هزار ریال برای واردات مواد اولیه آن محصولات تخصیص می دهد.

  معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اگر مالیات گرفته نشود، امکان ارایه خدمات از سوی دولت وجود نخواهد داشت؛ مالیات یکی از منابع درآمدی دولت‌ها است اما دریافت مالیات باید قانونمند و اصولی انجام شود.

انتهای پیام/م

  تحریم ها فرصتی برای استفاده دانش بومی است 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.