همایش بین المللی شمس و مولانا با معرفی گرو‌های برتر موسیقی وتقدیراز اجرا کنندگان همایش به کار خود در خوی پایان داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ در مراسم اختتامیه همایش بین المللی شمس تبریزی که با حضور معاون رئیس جمهور ودوستداران به عرفان وادب ایرانی اسلامی و اندیشمندان حوزه ادبیات وعرفان به کار خود پایان داد.

مراسم اختتامیه چهارمین همایش بین المللی شمس و مولانا

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یکی از سخنرانان این همایش با اشاره به اینکه ایران جز ۱۰ کشور دارای پتانسیل‌های گردشگری در دنیا است گفت: بایددراین زمینه تلاش بیشتر شود که گردشگران بیشتری وارد کشور شوند.

وی در این زمینه ادامه دادزیرا گردشگری ابعاد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دارد و در بعد اقتصادی موجب تحرک بخش‌های مختلف اقتصادی ازجمله بخش کشاورزی، صنعت و حمل نقل را به تحرک وادار می‌کند.

مراسم اختتامیه چهارمین همایش بین المللی شمس و مولانا

علی اصغرمونسان در ادامه سخنان خود به پروژه‌های گردشگری درحال اجرا در کشور اشاره کردو گفت:یک هزارو۹۰۰پروژه گردشگری با حجم سرمایه گذراری۴۳هزارمیلیارد ریال در کشور درحال اجراست و تاپایان دولت یک هزار۲۰۰پروژه به اتمام خواهد رسید.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درادامه سخنان خوداظهار داشت: به زودی عملیات اجرایی مجموعه فرهنگی شمس در مکان مقبره شمس تبریزی وباهمکاری شهرداری خوی یک مجموعه هفت هزار متر مربع ایجاد می‌شود.

وی درمورد احداث موزه جدید در خوی گفت:اگرشهرداری و استانداری ساختمان موزه را در اختیار قرار دهد تمام تجهیزات این موزه را فراهم خواهیم کرد و در آن صورت تا ۶ ماه آینده به اتمام خواهد رسید.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی در پایان سخنان خود گفت:خوی با این همه ظرفیت‌های تاریخی وبا وجود شمس در این شهر به یک شهر گردشگری در کشور تبدیل خواهد شد.

لازم به ذکر است که در پایان این همایش از اجرا کنند گان این همایش واز گروه‌های موسیقی برتر که در جشنواره اجرای موسیقی داشته اند با اهدای لوح و تندیس شمس تبریزی تجلیل شد.

انتهای پیام/ی

 

همایش بین المللی شمس و مولانا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.