استان فارس با ثبت ۶ هزار تعاونی، رتبه نخست ثبت بیشترین تعداد تعاونی را در بین سایر استان ها به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سهراب مختاری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس در حاشیه نمایشگاه جشنواره خدمت در شیراز، از ثبت ۶ هزار تعاونی در سطح استان خبر داد و گفت: این استان رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: در سه ماهه نخست امسال، ۴۷ تعاونی در فارس تشکیل شده که در حوزه تشکیل تعاونی امسال هم تا کنون این استان مقام اول کشور را کسب کرده است.

مختاری با بیان این که پارسال ۵۳۹ تعاونی در فارس تشکیل شد، در حوزه نظارت بر عملکرد تعاونی‌ها در گذشته مشکلاتی در این بخش وجود داشت و برای رفع این مشکلات، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس طرحی را آماده کرد که در وزارت خانه کشور مورد قبول واقع شد و اکنون در حال اجرا است.

وی با اشاره به اجرای طرح اشتغال فراگیر شهری و روستایی گفت: از میزان اعتبارات تخصیص داده شده به فارس برای اجرای این طرح تاکنون ۱۸۰ میلیارد تومان تسهیلات توسط بانک‌ها به متقاضیان ایجاد اشتغال پرداخت شده است.

مختاری اظهار کرد: در قالب طرح اشتغال فراگیر شهری و روستایی بالغ بر ۱۸ هزار نفر متقاضی در استان نام نویسی کرده اند که از این تعداد ۶ هزار و ۴۱۳ طرح به مرحله استانی راه یافته و چهار هزار و ۴۳۵ طرح تاکنون به ارزش سه هزار و ۵۹۰ میلیارد تومان مصوب شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس همچنین تصریح کرد: در سال گذشته ۶۳۶ نفر به علت حوادث ناشی از کار جان خود را از دست داده اند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال ۹۵ که تعداد فوتی‌ها ۶۵۴ نفر بود، کاهش ۱۸ نفری در سطح استان را نشان میدهد.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار