رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری:

آذربایجان غربی ظرفیت بالایی در جذب گردشگر دارد

با توجه به موقعیت جغرافیایی این استان توسعه و جذب گردشگر باید از مهمترین الویت های این استان باشد.

آذربایجان غربی ظرفیت بالایی در جذب گردشگر داردعلی اصغر مونسان رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در گفت و گو با خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ گفت: استان آذربایجان غربی با طبیعت بکر و تاریخ کهن، ظرفیت بالایی در جذب گردشگر دارد و با توجه به موقعیت جغرافیایی این استان توسعه و جذب گردشگر باید از مهمترین اولویت های این استان باشد.

وی با اشاره به وجود دو اثر ارزشمند جهانی در آذربایجان غربی اظهار امیدواری کرد: با توسعه امکانات اقامتی و گردشگری در محوطه های قره کلیسا در شهرستان چالدران و تخت سلیمان در شهرستان تکاب مدت اقامت گردشگران را در این مکان ها افزایش داد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت:تا پایان سال ۳ هتل دیگر هم در این آذربایجان غربی به بهره برداری خواهدرسید و با افزایش ۶۰۰ تخت شمار تخت‌های گردشگری این استان مرزی به ۵ هزار و ۶۰۰ تخت افزایش خواهد یافت.

وی با تاکید بر رفع مشکلات زیرساختی جاذبه‌های گردشگری ازجمله راه‌های دسترسی گفت: امسال به هر اندازه که استانداری اعتبار تخصیص دهد ما هم اعتبار در نظر خواهیم گرفت تا آدربایجان غربی به جایگاه اصلی خود در صنعت توریسم برسد و مردم بتوانند از این استان زیبا که باید به قطب گردشگری کشور تبدیل شود دیدن کنند.

در روز عید غدیر خم با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور بطور همزمان ۸ طرح گردشگری به بهره برداری رسید.

سرزمین موج‌های آبی در ارومیه، هتل ۲ ستاره در تخت سلیمان تکاب، ۲ واحد مهمانپذیر در قره ضیالدین و قطور خوی و و ۳ طرح بوم گردی در نقاط مختلف استان ۸ طرح گردشگری بودند که با مشارکت بخش خصوص و سرمایه گذاری بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسیدند.

انتهای پیام/ی

 

مونسان در آذربایجان غربی

برچسب ها: گردشگری ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.