رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: اکنون 12 هزار هکتار باغ پسته در استان داریم و پسته قم دارای کیفیت بالایی است که عمده آن به خارج از کشور صادر می‌شود.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛محمدرضا طلایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با اشاره به فرصت‌های اشتغال در بخش کشاورزی استان قم اظهار کرد: حدود 22 هزار نفر در بخش کشاورزی استان و فعالیت‌های وابسته به آن شاغل هستند، رویکرد استان قم توجه به بخش باغات است و پیش بینی شده که مساحت باغات استان به 16 هزار هکتار برسد، اکنون 12 هزار هکتار باغ پسته در استان داریم و پسته قم دارای کیفیت بالایی است که عمده آن به خارج از کشور صادر می‌شود.

وی ادامه داد: 35 هکتار گلخانه در استان قم داریم و از سال گذشته صادرات محصولات گلخانه ای استان از جمله گوجه و فلفل به خارج از کشور آغاز شد. همچنین استان قم جزو قطب‌های تولید شیر در کشور است و لبنیات استان به نقاط دیگر ایران صادر می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم افزود: رویکرد بخش کشاورزی استان در چند سال اخیر عوض شده است و دیگر به دلیل آب بر بودن تولید گندم، یونجه و جو به دنبال کاشت این محصولات در قم نیستیم و توسعه باغات و گلخانه‌ها در دستور کار بخش کشاورزی قم قرار گرفته است.

طلایی در پایان استان قم را دارای ظرفیت خوبی در گلخانه‌ها دانست و تصریح کرد: متقاضیان برای احداث حدود 70 هکتار گلخانه در استان برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شده اند که تاکنون متقاضیان احداث 30 هکتار تسهیلات از سیستم بانکی گرفتند و 22 هکتار گلخانه در استان قم حال احداث است، تولید محصولات گلخانه ‌ای درآمد خوبی دارد.

انتهای پیام/ت

 22 هزار نفر در بخش کشاورزی استان قم شاغل هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار