علم الهدی گفت: استعمار بریتانیا سعی داشت در جهان اسلام افتراغ ایجاد کنند،اما پس از این شکست با وحدت ملت ایران و عراق و سوریه روبه‌رو شدند و این همان چیزی بود که از آن وحشت داشتند و این وحدت در بخشی از جهان اسلام محقق شد.

استعمار بریتانیا دنبال تشدید اختلاف میان مسلمانان است، به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، آیت الله علم الهدی امام جمعه مشهد در خطبه های نماز جمعه امروز مشهد با بیان اینکه عظمت غدیر به ادامه پیدا کردن جریان وحی است، گفت:  غدیر یک حادثه نیست که بعد از ۱۴۰۰ سال به خاطر تجدید خاطره آن را جشن بگیریم یک جریان که در همه زمان‌ها جاری و ساری محسوب می‌شود و  امتداد وحی در رهبری اسلام است.
 
وی با اشاره به اینکه اگر این جریان وحی ادامه داشت مردم دچار مصائب نبودند، افزود: وجود مقدس صدیقه اطهر (س) در فرمایشات خود آورده‌اند که امامت ما نظام امت است و تشکیلات مدیریت امت براساس امامت ما استوار است.

علم الهدی گفت: دشمنان ما به این نتیجه رسیده‌اند که باید ائتلاف در میان ما از بین برود و در امت اسلام تا اندازه‌ای که اختلاف حاکم است سیادت بر جهان اسلام باقی است.

وی گفت: تمام دشمنی استکبار و اذناب استکبار در تقابل با انقلاب ما به این دلیل است که ولایت را محور اتحاد می‌دانند. استکبار جهانی و مزدورانش در یک توطئه شیطانی خود در تحریک داعش و جریان تکفیری در مقام مقابله با امت اسلام در سوریه و عراق شکست خوردند، اما تنها شکست توطئه استکبار و مزدورانش نبود بلکه عایدی و نتیجه دیگری نیز وجود داشت.

علم الهدی عنوان کرد: این‌ها شکست مفتضحانه‌ای خوردند و دنیا فهمید عامل اصلی تروریسم در دنیا آمریکا است و مزدورانش نیز این کار را صورت می‌دهند و آبروی این‌ها رفت و توطئه آن‌ها شکست خورد.

وی افزود: استعمار بریتانیا دنبال تشدید اختلاف میان مسلمانان است و سعی داشت در جهان اسلام افتراغ ایجاد کنند،اما پس از این شکست با وحدت ملت ایران و عراق و سوریه روبه‌رو شدند و این همان چیزی بود که از آن وحشت داشتند و این وحدت در بخشی از جهان اسلام محقق شد.

وی افزود: این‌ها از این قضیه ناراحت هستند و به دنبال جدایی ملت‌ها هستند و تا جایی که می‌توانند می‌خواهند این وحدت را خدشه دار کرده و این سه ملت را مقابل هم قرار دهند و لذا این‌ها توطئه‌ای ایجاد کردند که جدید است و عامل این توطئه نیز انگلیس است، زیرا این توطئه از روزنامه گاردین شروع شد و بگویند مردم عراق به ایران و سرزمین خراسان که می‌آیند با قصد توسعه فحشا وارد می‌شوند، این توطئه است که از نظر دشمن سه بعد دارد، اول ایجاد اختلاف میان ایران و عراق است ، در حالی که ایرانی ناموسدار و غیرتمند است و اگر بنا شد به ملتی بدبین شود شدیدا مقابله می‌کند و این بهترین وسیله برای جدایی مردم ایران و عراق است. بعد دوم این توطئه ضربه بر پیکر اقتصاد ایران است.

علم الهدی افزود: سال گذشته بیش از ۴ میلیون زائر خارجی به مشهد داشتیم در حالی که در پیشرفته‌ترین کشور‌های منطقه این مهم رخ نمی‌دهد. بخش عمده این‌ها عراقی بودند و این یک برند در توسعه اقتصادی و رشد اقتصادی است. بعد سوم این قضیه از میانبردن قداست مشهد است و دستگاه استعماری دنبال این مسئله است.

وی افزود:دشمن قداست مشهد دو دسته هستند یکی ارباب قدرت و ثروتمند. دشمن غربی نیز دنبال از قداست انداختن مشهد است.

وی ادامه داد: این قضیه را ابتدا با یک افترا و دروغ نسبت به بنده شروع کردند و بنده با یک خبرگزاری صحبت کردم و تکه‌های حرف بنده را تقطیع کردند و متاسفانه بعدا متوجه شدیم این مسئله، شگرد شیطانی انگلیس است و سپس رسما آن را توسعه دادند.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: امروز انگلیس شیطان با شیطنت‌های نابکارانه نفوذی خود از بیخ و بن با ما مقابله می‌کند. به عزیزان مسئول امنیتی خود توصیه و تاکید می‌کنم با یک بیداری و هوشیاری همه امکانات در این شهر بسیج شود تا با هرگونه فحشا با کمال قدرت مقابله و براندازی شود.

وی افزود:می‌خواهند هویت مشهد را از آن بگیرند، شما مشهدی‌ها به افتخار مجاورت با حضرت ثامن الحجج (ع) باید با همه قدرت از قداست شهر امام رضا (ع) دفاع کنید.

وی گفت: جوان مشهدی جانش را فدای امام رضا (ع) می‌کند و نمی‌توانید به اسم شادی او را فریب داده و در مقابل قداست شهر حضرت رضا (ع) قرار دهید.

انتهای پیام/ف

خطبه های نماز  جمعه در مشهد مقدس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.