دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، در مصاحبه با بلومبرگ به احتمال استیضاح شدنش از سوی دموکرات‌ها پس از انتخابات نوامبر واکنش نشان داد.

واکنش ترامپ به احتمال استیضاح شدنش از سوی دموکرات‌هابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، در مصاحبه با بلومبرگ مدعی شد که با توجه به اقتصاد قدرتمندی که او بوجود آورده و همچنین عملکرد او در حوزه سیاست خارجی، دموکرات‌ها نمی‌توانند او را استیضاح کنند.

وی در بخشی از این مصاحبه اختصاصی که در دفتر کارش در کاخ سفید انجام شد، با تعریف از عملکردش گفت: «فکر نمی‌کنم آنها (دموکرات‌ها) بتوانند کسی که کارش را به خوبی انجام می‌دهد، استیضاح کنند. عملکرد من عالی است!»

ترامپ ادامه داد: «به اقتصاد نگاه کنید، به آمار اشتغال نگاه کنید، به سیاست خارجی ما نگاه کنید. به توافقات تجاری نگاه کنید. ببینید کشورهای دیگر در چه وضعیتی هستند. آنها نمی‌توانند مرا استیضاح کنند


بیشتر بخوانید: طرح روی جلد مجله تایم در واکنش به رسوایی‌های ترامپ+عکس


در فضای سیاسی کنونی آمریکا، شرکت در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره که قرار است در ماه نوامبر (حدود دو ماه دیگر) برگزار شود، به انتخاب بین باقی ماندن ترامپ در قدرت یا برکناری او تفسیر می‌شود. در حالیکه دموکرات‌های کنگره موضع شفافی تاکنون در این زمینه اتخاذ نکرده‌اند، برخی نامزدهای جمهوری‌خواه از طرح احتمال استیضاح ترامپ در صورت پیروزی دموکرات‌ها در انتخابات نوامبر به عنوان ابزاری برای تقویت مشارکت طرفداران حزب خود در این انتخابات استفاده می‌کنند.

رئیس‌جمهور آمریکا در این مصاحبه از تبعات سیاسی این اقدام به عنوان یکی دیگر از موانع استیضاح شدنش یاد کرد و گفت: «اگر من استیضاح شوم، آن‌وقت هر رئیس‌جمهور دیگری در آینده ممکن است به سرنوشت من دچار شود. نمی‌شود هر حزبی که کنترل کنگره را در دست گرفت به فکر استیضاح رئیس‌جمهور مخالف خود بیفتد؛ آنهم رئیس‌جمهوری که کارش را به خوبی انجام می‌دهد

در حال حاضر، برکناری ترامپ از قدرت هدف دوردستی برای دموکرات‌ها به شمار می‌رود. آنها برای تسلط به کنگره باید در انتخابات نوامبر 23 کرسی به کرسی‌های فعلی خود در مجلس نمایندگان و 2 کرسی نیز به تعداد کرسی‌های فعلی خود در مجلس سنا اضافه کنند.

علاوه بر این، در حالیکه طرح استیضاح رئیس‌جمهور در مجلس نمایندگان تنها به آرای "نصف به علاوه یک" نمایندگان نیاز دارد، تصویب آن در سنا نیازمند رای مثبت دو سوم سناتورهاست. این بدان معناست که تعدادی از سناتورهای جمهوری‌خواه نیز باید از این طرح حمایت کنند. 

هم‌اکنون دموکرات‌ها 49 نماینده در مجلس 100 نفره سنا دارند و اگر در انتخابات نوامبر به عدد 51 برسند، باز هم برای استیضاح ترامپ دستکم به رای 15 سناتور جمهوری‌خواه نیاز خواهند داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار