یک مقام مسئول گفت: برخی دستگاه‌های دولتی در مناقصه خرید چای خارجی شرکت کردند که این امر با شعار سال مغایرت دارد.

شرکت دستگاه‌های دولتی در مناقصه خرید چای خارجی با شعار سال مغایرت داردحبیب جهان‌ساز رئیس سازمان چای در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با انتقاد از حضور دستگاه‌های دولتی در مناقصه خرید چای خارجی اظهار کرد: براساس بخشنامه معاون اول رئیس جمهور، تمامی دستگاه‌های دولتی موظف‌اند که چای داخلی خریداری کنند.

به گفته وی، علی‌رغم ابلاغیه رسمی به تمامی وزارتخانه‌ها مبنی برمصرف چای ایرانی و امتناع از خرید اقلام مشابه داخل، اما برخی دستگاه‌ها از طریق سامانه الکترونیک در مناقصه خرید چای خارجی شرکت کردند که این امر خلاف مقررات و شعار سال است.

جهان‌ساز با اشاره به اینکه 60 هزار چایکار ایرانی در زمینه تولید مشغول فعالیت‌اند، بیان کرد: 155 کارخانه چای سازی مشغول به تولید چای با کیفیت ایرانی است که برای حمایت از تولید داخل و رونق صنعت چای باید از خرید چای خارجی امتناع کنیم تا کارخانه‌های چای سازی بتوانند بهای چای تولیدی خود را در اسرع وقت به چایکاران پرداخت کنند.


بیشتر بخوانید: واردات ۲۵۰ میلیون دلاری چای از سریلانکا غیر ممکن است


این مقام مسئول در شرایط کنونی تحریم، حمایت از تولید داخل و جلوگیری خروج ارز از کشور را امری ضروری دانست.

وی از لغو ممنوعیت صادرات چای ایرانی خبر داد و گفت: براین اساس صادرات چای فله و بسته بندی داخل مشکلی ندارد و تنها صادرات مجدد چای وارداتی که ارز 4200 تومان دریافت کردند، ممنوع است.

رئیس سازمان چای در پایان تصریح کرد: وزیر صنعت، معدن و تجارت نامه لغو ممنوعیت صادرات چای ایرانی را به گمرگ ابلاغ کرده است اما هنوز این موضوع به گمرکات در مبادی خروجی کشور ابلاغ نشده است.

انتهای پیام/

لغو ممنوعیت صادرات چای به مبادی خروجی ابلاغ نشده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار