آغاز به کار سیزدهمین جشنواره بین المللی شعر ترکی رضوی در ارومیه

سیزدهمین جشنواره بین المللی شعر ترکی رضوی با حضور شاعران داخلی وخارجی در سالن شرکت برق آذربایجان غربی آغاز به کار کرد.

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ سیزدهمین جشنواره بین المللی شعر ترکی رضوی با حضور شاعران داخلی وخارجی در سالن شرکت برق آذربایجان غربی آغاز به کار کرد.


آغاز به کار سیزدهمین جشنواره بین المللی شعر ترکی رضوی در ارومیه

حجه الاسلام ناصر خدایاری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی ساعتی پیش از آغاز سیزدهمین جشنواره بین المللی شعر رضوی به خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ گفت: ۲۴۶ نفر شاعر از ۱۷ استان کشور و سه کشور عراق، آذربایجان و ترکیه آثار خود را به زبان ترکی آذربایجانی به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده اند که تعداد آثار ارسال شده در مقایسه با دوره قبل رشد چشمگیری دارد.

وی ادامه داد: در مجموع ۳۸۴ اثر به این جشنواره رسیده است که از این تعداد ٢٠ اثر به ۹ نفر از شاعران ترک زبان خارجی مربوط می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی  افزود: اشعار ارائه شده به جشنواره بین المللی شعر رضوی در موضوعات احادیث، فضایل، مناقب، مودت و سیره پاک حضرت ثامن الحجج (ع) و حضرت فاطمه معصوم (س) و شخصیت زندگانی حضرت شاه چراغ (ع) می‌باشند.

حجه الاسلام خدایاری اظهار کرد: پنج اثر داخلی و سه اثر خارجی از بین آثار راه یافته به جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذربایجانی به عنوان برگزیدگان معرفی خواهند شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی از انتشار دو عنوان کتاب پیرامون جشنواره شعر رضوی در آذربایجان غربی خبر داد و اشعار منتخب جشنواره شعر رضوی در قالب دو کتاب "گونش ضیافتی ۱ و ۲" منتشر شده است.

وی اضافه کرد: حضور شعرای اهل سنت، پخش مستقیم جشنواره از جشنواره سحر و بین المللی بودن آن از ویژگی‌های سیزدهمین جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری است.


انتهای پیام/ح


برگزاری جشنواره بین المللی شعر ترکی رضوی در ارومیه

برچسب ها: شعر ، اخبار فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.