وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: ساماندهی آموزش عالی از سال تحصیلی جدید کلید می خورد.

ساماندهی آموزش عالی از سال تحصیلی جدید کلید می خوردبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری روز شنبه در پنجاه و یکمین اجلاس معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه های سراسر کشور اظهار داشت: آموزش عالی در ۴۰ سال گذشته تا کنون سیر رشد و توسعه در همه ابعاد بسیار خوب و بالاتر از روال عادی داشته است.

وی با اشاره به توسعه کمی دانشگاه ها در دهه ۸۰ گفت: تقاضای ورود به مراکز آموزش عالی علت این توسعه کمی بود.

علامی خاطر نشان کرد: اینگونه توسعه کمی موجب تضعیف امر پژوهش و تحقیق و خالی بودن این مهم در آموزش عالی بود.

وی افزود: در ۶ سال گذشته تشکیل پارک‌های علم و فناوری، مراکز داتش بنیان رشد خوبی داشته و نقص ها و کمبودها را جبران کرد.

وزیر علوم تاکید کرد در حوزه ارتباط با جامعه ارتباط‌های خوبی با وزارتخانه های مطرح کشور مانند وزارت دفاع، نفت و سازمان محیط زیست داشته و حلقه ارتباط داتشگاه با جامعه و بازار کار تنگ تر شده است.

غلامی تقویت بخش آموزشی داتشگاه ها را ضروری دانست و گفت: فضای روان خدمات دهی باید حاکم شده و دانشجو درگیر چرخه پیچیده خدمات آموزشی نشود.

وی بر اخلاق مداری در دانشگاه ها تاکید کرد و گفت: بداخلاقی و بی اخلاقی در سیستم آموزشی موجب آسیب شده و برخورد های شدید با اینگونه رفتار ها انجام می شود.

وی افزود: این امر در دانشگاه های دولتی کمتر دیده شده و در سایر مراکز علمی با دقت رصد خواهد شد.

غلامی اظهار داشت این اجلاس برای کاهش نگرانی خانواده ها و دانش آموختگانشان در باب اشتغال و آینده کاری دایر شده و نتایج خوبی خواهد داشت.

وزیر علوم گفت: ساماندهی آموزش عالی یک تکلیف قانونی و در اولویت است و در سال تحصیلی جدید با تصمیم گیری های کارشناسانه آغاز خواهد شد.

وی بر استفاده بهینه از امکانات و شرایط فعلی تاکید کرد و افزود: اشتراک گذاری فضاهای آموزشی خوابگاهی و نرم افزاری در این طرح انجام می شود‌.

وزیر علوم خواستار توجه به موسسات آموزش عالی بخش خصوصی شد و افزود: موسسات آموزش عیر دولتی را باید حمایت کرده تا سر پا بمانند.

وی یاداورشد: ضعفهای احتمالی موجود در این موسسات نباید دستاویز و بهانه ای برای ضربه به این موسسات باشد.

مهارت افزایی و ارتقای توان اشتغال پذیری دانشجویان کارشناسی محور این دوره از اجلاس بود.

انتهای پیام/ج

ساماندهی آموزش عالی به زودی آغاز می شود

برچسب ها: وزیرعلوم ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.