وزارت دفاع روسیه از بازداشت تروریست‌هایی که در پایگاه‌های نظامی آمریکایی آموزش دیده بودند و قصد حمله به تدمر را داشتند، خبر داد.

«شیر‌های شرق» تحت آموزش آمریکا از حمله به پالمیرا باز ماندندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه گزارش داد تروریست های موسوم به «شیرهای شرق» که قصد حمله به شهر تدمر را داشتند در پایگاه های نظامی آمریکایی آموزش دیده اند.

مرکز روسی نظارت بر آتش بس در سوریه اعلام کرد این گروه که قصد اجرای عملیات تروریستی در سوریه را داشتند، مدعی شده بودند که شهر تدمر را در عرض یک هفته به تصرف خود در می آورند.

بر اساس گزارش این مرکز، هدف این تروریست‌ها، انجام یه سری حملات تروریستی در نواحی اطراف تدمر بود تا شرایط لازم برای عبور 300 نیروی مسلح و تصرف شهر تدمر در یک هفته آینده فراهم شود.

به گفته وزارت دفاع روسیه، تروریست هایی که توسط نیروهای دولتی سوریه دستگیر شده اند، در بازجویی ها گفته اند در اردوگاه های آمریکایی در حوالی پایگاه نظامی آمریکا در نزدیکی «التنف» آموزش دیده و مسلح شده اند.

این اطلاعات در پی انتشار گزارش هایی از درگیری بین نیروهای نظامی سوریه و تروریست ها در جنوب شرقی شهر تدمر در اختیار وزارت دفاع روسیه قرار گرفته است.

وزارت دفاع روسیه اطلاع داد: امروز ساعت 5 صبح به وقت محلی، درگیری هایی میان نیروهای دولتی سوریه و گروهی از تروریست ها در 36 کیلومتری جنوب شرقی شهر تدمر رخ داد که دو تروریست کشته  و دو تن دیگر بازداشت شدند و مورد بازجویی قرار گرفتند.

وزارت دفاع روسیه همچنین تاکید کرد هیچ گزارشی از عملیات علیه داعش در این منطقه و تحت هدایت ارتش آمریکا مخابره نشده است. یادآور می شود در مارس 2017 نیروهای سوریه با حمایت روسیه کنترل منطقه تدمر را پس گرفتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار