معاون عمرانی استانداری ایلام تاکید کرد: ایجاد محیط مناسب برای تردد معلولان و جامعه توانخواهان با توجه به نیازهای آنان دارای الزام قانونی است.

ایجاد محیط مناسب برای تردد معلولان دارای الزام قانونی استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، محمد نوذری معاون عمرانی استانداری ایلام عصر شنبه در جلسه اعضای مناسب سازی و شورای ملی سالمندان اظهار کرد: مناسب سازی معابر عمومی و بویژه ارگان های اجرایی هزینه زیادی را برای دستگاه‌ تحمیل نمی کند.

وی افزود: این رویه قبلا در هنگام اجرای فضاهای عمومی و آموزشی چندان رعایت نمی شد ولی هم اکنون در ساخت و سازهای جدید فضاهای عمومی انجام می شود.

معاون استاندار ایلام ابراز داشت: وجود افرادیکه دارای مشکلات جسمی و حرکتی هستند در جوامع امروزی بیش از گذشته با توجه به افزایش جمعیت و حوادث مختلف دیده می شود که باید در جهت رفع نیازهای آنان تلاش کنیم.

کرمی گفت: ایجاد محیطی بدون مانع برای تردد توانخواهان، سالمندان و جانبازان دارای الزام قانونی و آیین نامه بوده و در این زمینه تمامی ارگان ها باید مشارکت جدی داشته باشند.

 معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام نیز در این جلسه اظهار کرد: شهرداری ها باید در این خصوص مشارکت بیشتری داشته باشند تا شرایط حضور همراه با آرامش و بدون مانع در فضاها و معابر عمومی برای افراد توانخواه، سالمند و جانباز در فضاهای عمومی فراهم شود.

محمد نوذری تاکید کرد: دستگاه های باید اهمیت بیشتری به رفع مشکلات توانخواهان داشته باشند و نباید رسیدگی به نیازهای آنان در درجات بعدی فعالیت های آنان قرار گیرد.

مدیرکل بهزیستی ایلام نیز گفت: از مجموع ۶۴ دستگاه عضو این ستاد تاکنون تنها ۱۷ دستگاه اقدام به مناسب سازی فضاهای عمومی کرده اند.

زهرا همتی یادآور شد: دستگاه ها باید از اعتبار تملک دارایی های خود درصدی را به مناسب سازی اختصاص دهند.

انتهای پیام/ب

تردد معلولان در سطح استان ایلام

برچسب ها: بهزیستی ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.