رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سردشت گفت: آتش سوزی در جنگل‌های روستای «اشترمل» این شهرستان بامداد یکشنبه پس از ساعت‌ها تلاش آتش نشانان، کارکنان این اداره و ساکنان مناطق حاشیه‌ای مهار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ سیدکامل حسینی رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سردشت گفت: این آتش سوزی که شامگاه شنبه در مناطق جنگلی و باغ‌های این روستا اتفاق افتاده بود، با همکاری مردم محلی، نیرو‌های امدادی و آتش نشانی مهار و از گسترش آن در جنگل‌های اطراف جلوگیری شد.

وی اضافه کرد: در این عملیات علاوه بر مردم محلی و دوستداران محیط زیست و منابع طبیعی این شهرستان، واحد‌های آتش نشانی از شهر‌های ربط، نلاس و سردشت و ماموران یگان حفاظت این اداره نیز حضور داشتند.

حسینی با بیان اینکه در این حادثه ۲ هکتار از باغ‌های این منطقه و بخشی از جنگل‌های اطراف آن طعمه حریق شد، افزود: علت وقوع این آتش سوزی در دست بررسی کارشناسان قرار دارد.

 آذربایجان غربی دارای بیش از ۱۱۰ هزار هکتار جنگل است که از این مقدار ۸۵ هزار هکتار در سردشت قرار دارد.

جنگل‌های سردشت جزو جنگل‌های زاگرس شمالی محسوب می‌شود و در طول بیش از ۵۰ هزار سال گذشته تشکیل شده و به لحاظ محافظت از منابع آب و خاک، تولید محصولات فرعی، ذخایر ژنتیکی، مصارف درمانی، توانایی‌های اکوتوریستی و ارزش‌های زندگی دارای اهمیت زیادی است.

هفته گذشته نیز در یک حادثه آتش سوزی در جنگل‌های بلوط شهرستان مریوان ۱۵ هکتار جنگل طعمه حریق شد و چهار نفر از کسانی که برای خاموش کردن آتش رفته بودند، جان خود را از دست دادند.

سردشت جنوبی‌ترین شهرستان آذربایجان غربی و همجوار شهرستان بانه در استان کردستان است و در امتداد مرز‌های ایران با عراق قرار دارد.

انتهای پیام /ی

 

آتش سوزی جنگل‌های سردشت  مهار شد

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.